Het heeft bij ons 16 maanden geduurd. In het begin waren we er ook niet zo mee bezig, maar op een gegeven moment natuurlijk wel. In mijn vriendengroepen ben ik de eerste, dus ‘gelukkig’ hadden wij niet dat iedereen om ons heen zwanger werd. Gelukkig nooit een miskraam gehad, want dat lijkt me echt ontzettend zwaar.
De opmerking ‘er niet zo mee bezig te moeten zijn’ vind ik echt heel stom. Ik denk wel dat het helpt (bij ons kwam het ook ineens toen we ontspannen waren, beiden, want ervoor hadden we ook allebei best wat werkstress en natuurlijk de spanning of zwanger worden wel zou lukken), maar dat kun je nou eenmaal niet op commando doen. Wel zou je evt kunnen proberen de ontspanning meer te vinden door ontspanningsoefeningen, of bijvoorbeeld yoga (of überhaupt sport werkt bij mij wel) te gaan doen. Heb wel eens elke dag gemediteerd toen ik best wat werkstress had en dat werkte voor mij toen wel (al was ik in het begin erg sceptisch).
In ieder geval, heel veel succes verder ?. Je hoort het, meerdere mensen doen er langer over, dus hopelijk voel je je nu iets minder ‘alleen’ daarin.