Hoe lang duurde het bij jullie?

@suussske Thanks!! Ik heb express even niks gezegd. 
Want hoe kan je je gevoel uitschakelen en er niet mee bezig zijn als ik elke maand ovulatietesten ‘moet’ gebruiken omdat mijn eisprong elke maand weer anders is......

@lissss. Ja, dat vraag ik me dus ook altijd af als mensen dat tegen me zeggen. M'n vriend is verpleegkundige, dus hij werkt onregelmatig. Dan moet je seks echt wel plannen, anders komt er geen baby.
Ik denk in mijn geval dat er best een kern van waarheid zit in het rust nemen, ik ben twee keer zwanger geworden toen ik zes weken zomervakantie had en op vakantie was. Maar het is echt een rotopmerking om van anderen te horen. Je kunt je hoofd niet uitschakelen, de wens is zo groot. En al ben je dan  zwanger, dan nog zijn er geen garanties. Ik denk dat mensen zich niet kunnen indenken hoe het is als ze het niet zelf hebben ervaren. 

@suussske absoluut waar. Geloof ook zeker wel dat er iets van waar is.
bij jullie is het helemaal plannen ja, lijkt me soms ook best lastig. Wij plannen niet echt op de dag af zeg maar, maar dmv de ovulatietesten weten we wel wanneer het net wat belangrijker is dan de andere dagen. 

Kan mij die frustratie nog heel goed herinneren. De hele wereld lijkt dan wel zwanger behalve jij. Bij ons heeft het twee jaar geduurd. Hele medische traject doorlopen en na een kijkoperatie was ik er klaar mee. Alles was goed zeiden ze steeds, maar niet zwanger. Ik besloot het baby gebeuren tot na de zomer in de ijskast te zetten en te gaan genieten van het mooie weer en de vakantie die eraan kwam. En toen was ik dus gelijk zwanger. Of het kwam door de kijkoperatie of doordat ik het losliet, geen idee. Waarom het zo lang duurde weten we ook niet. Ik hou het maar op "oud materiaal" ?, omdat ik 37 ben. Je hoort vaak alleen de verhalen van vrouwen die al zwanger waren na twee keer "knutselen", maar de andere verhalen hoor je minder vaak. Het komt vanzelf goed en bijna iedereen eindigt gelukkig met een kleintje ? 

Voor ons heeft het 9 rondes geduurd en vorige week mn eerste positieve zwangerschap test, morgen heb ik mn eerste afspraak bij de verloskundige. Ik ben zo nerveus! We hebben 2 miskramen gehad, dus ik hoop echt dat het goed gaat deze keer

Het heeft bij ons 16 maanden geduurd. In het begin waren we er ook niet zo mee bezig, maar op een gegeven moment natuurlijk wel. In mijn vriendengroepen ben ik de eerste, dus ‘gelukkig’ hadden wij niet dat iedereen om ons heen zwanger werd. Gelukkig nooit een miskraam gehad, want dat lijkt me echt ontzettend zwaar.
De opmerking ‘er niet zo mee bezig te moeten zijn’ vind ik echt heel stom. Ik denk wel dat het helpt (bij ons kwam het ook ineens toen we ontspannen waren, beiden, want ervoor hadden we ook allebei best wat werkstress en natuurlijk de spanning of zwanger worden wel zou lukken), maar dat kun je nou eenmaal niet op commando doen. Wel zou je evt kunnen proberen de ontspanning meer te vinden door ontspanningsoefeningen, of bijvoorbeeld yoga (of überhaupt sport werkt bij mij wel) te gaan doen. Heb wel eens elke dag gemediteerd toen ik best wat werkstress had en dat werkte voor mij toen wel (al was ik in het begin erg sceptisch).
In ieder geval, heel veel succes verder ?. Je hoort het, meerdere mensen doen er langer over, dus hopelijk voel je je nu iets minder ‘alleen’ daarin. 

Wat super lief en fijn dat jullie jullie ervaringen willen delen, ik voel me nu zeker niet ‘alleen’ in dit verhaal! ❤️

Bij ons heeft het (gelukkig maar) 3 maanden geduurd. Van te voren was ik erg bang dat het lang zou duren of helemaal niet zou lukken. Waarom weet ik niet, maar was heel erg onzeker. Ik was constant in mijn hoofd bezig met zwanger worden en gebruikte vanaf de eerste maand ovulatietesten. Dus dat je het moeilijk los kan laten begrijp ik helemaal!! Ik ben dus vrij snel zwanger geworden ondanks dat ik er constant mee bezig was. Ik vind het een nare opmerking dat mensen zeggen dat je er niet mee bezig moet zijn. Als je niets liever wilt dan zwanger worden is het toch logisch dat het je bezig houdt! En het wil dus niet zeggen dat als je er veel mee bezig bent, het niet lukt. 
Ik wens je veel succes, het gaat vast helemaal goed komen ??

Terug
Bovenaan