Hoe lang duurde het bij jullie?

Bij ons ook bijna een jaar. Ik werd er heel onzeker van omdat iedereen in onze ongeving met 1x kuchen zwanger was. Wij hebben toen ook doorgedrukt voor wat onderzoeken en die bleken allemaal goed. Wat aan de ene kant heel fijn is maar aan de andere kant heb je nog steeds niet je verklaring waarom het nog niet is gelukt.
Uiteindelijk een HSG gehad (ook wel "eileiders doorspoelen" genoemd) en daarna was ik gelijk zwanger! Ook al was er niks te zien op het HSG (ze maken een röntgenfoto van je baarmoeder/eileiders om eventuele verstoppingen te zien), ik denk toch dat het geholpen heeft. Maar dat is uiteraard ook weer voor iedereen anders.
Anyway, hoe cliché het ook klinkt, hang in there! Het is super moeilijk maar geef de moed niet op! Fijn dat jullie in ieder geval nu de eerste stappen zetten met onderzoeken! 

Bij mij duurde het de eerste keer 10 maanden, helaas werd dat na 6 weken een miskraam. Na die miskraam heeft het 14 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was. Helaas is dat vorige week ook bij 12 weken een miskraam geworden.
Maar iedere zwangerschap en ieder verhaal is anders. Ik heb veel op forums gelezen en ik ben mega emotioneel, boos en onzeker, maar het verandert niets:(

Ja ben heel benieuwd wat er uit het bloedonderzoek gaat komen. Als dat goed blijkt te zijn dan geef ik het nog een half jaar en trek dan weer aan de bel. 
Was er bij jou daadwerkelijk ook iets te zien op de hsg? Of deden ze het uit voorzorg? Ja helemaal gelijk heb je, sommige kijken er naar en zijn meteen zwanger, zo voelt het althans. Zo zie je maar dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Ik zit nu op dag 24 van m’n cyclus en merk aan alles dat we gewoon weer doorgaan naar ronde 13... 

@suussske wooow wat heftig joh, wat een rollercoaster moet het voor jullie geweest zijn en nog zijn! Zo oneerlijk allemaal he.. weten ze ook waarom het mis is gegaan?

Aanvulling, probeer de moed erin te houden, hoe moeilijk ook! Ik snap je helemaal, na een jaar vond ik het ook al lang duren. Iedereen wordt zwanger en jij nog niet. Ik probeerde me toch iedere maand weer op te peppen en het ook in de relatie gezellig te houden. Veel fijne uitjes en weekendjes weg met z'n tweeën. Samen sta je sterk. Succes!
(dit hele verhaal geldt op dit moment evem niet voor mezelf, omdat ik deze tweede miskraam nog teboven moet komen, maar hiervoor hielp het me wel) 

@lisss, ja, een enorme rollercoaster. Ze gaan het wel onderzoeken over een tijdje, maar dan moet je lichaam helemaal hersteld zijn en de miskraam is pas vorige week geweest 

@suussske dank voor je lieve woorden, geeft weer even een oppepper. 
Ik snap jou helemaal. Zoveel emoties zullen er door je heen gaan en wat moet het zwaar zijn. Heel veel sterkte en hoop dat het jullie toch nog een keer gegund is! ?

Terug
Bovenaan