Hoe lang rooming in

<p>Dag allemaal, </p><p>Wij zijn net papa en mama! Onze baby is nu bijna 2 weken oud. </p><p>Hij slaapt bij ons op de kamer in een wiegje. Ik merk dat ik dit best pittig vind, hij maakt best wat geluidjes en van elk klein geluidje word ik wakker waardoor ik tussen de voedingen nauwelijks slaap. </p><p>Ik begreep van de kraamzorg dat hij tm 6 maanden bij ons op de kamer moet liggen. Hebben jullie dit zo lang vol gehouden? Of toch al eerder in zijn eigen kamertje laten slapen?  Tips om door de geluidjes heen te slapen?</p><p> </p><p> </p>

Heyhey

Je MOET sowieso niks. Dat is wat jullie als papa en mama beslissen. Ze kunnen het adviseren maar als je merkt dat het voor jullie beter werkt dat jullie kleintje alleen slaapt kan dit ook. Er zijn ook genoeg ouders die hun kindje meteen op het eigen kamertje leggen.
Wij zijn in ieder geval wel aan de geluidjes gewend (ook ik heb de 1e weken me vaak geschrokken of wakker gelegen van de geluiden). Ons zoontje slaapt nu sinds 2 weken op zijn eigen kamertje(hij is nu net 1)
En ohhh wat slaap ik nu vreselijk. Elke keer dat de babyfoon aanspringt word ik wakker terwijl ik aan zijn geluidjes gewend was en heerlijk sliep.
Succes in ieder geval met jullie keuze en met het slapen!

Tegen ons zeiden ze ook dat ze tot 6 mnd sowieso op onze kamer mocht. Ik heb dit 1.5 week volgehouden & daarna is ze lekker naar haar eigen kamer gegaan. Precies om dezelfde reden als die jij geeft. Wordt overal wakker van & dan heb je zelf ook geen rust. Ik heb een babyfoon met camera langs mijn bed staan dus zodra er wat gebeurd heb ik het meteen in de gaten. Geluid vol open & lekker slapen.

Ik ben van mening dat het dan op latere leeftijd ook makkelijker is om in het eigen bedje te slapen. Mijn dochter is nu bijna 4 maanden & slaapt vanaf 2.5/3mnd alle slaapjes al in haar eigen bedje. ?

Hij moet echt niet bij jullie liggen hoor. Dat is net wat je fijn vindt en dat is voor iedereen anders. De 1 vindt het heel fijn als hun kindje op de kamer ligt. Ik kon ook net als jij niet slapen. De eerste nachten in het ziekenhuis sliep hij bij ons en toen nog 2 dagen thuis maar bij nacht 5 lag hij in zijn eigen kamer. Onze jongste is van april en heeft de 2 nachten in het ziekenhuis niet eens bij mij op de kamer geslapen. Ik kon hem door de keizersnee niet zelf uit zijn bedje halen en hij was huilerig dus hebben ze hem 2 nachtjes meegenomen. De 3e nacht sliepen we thuis maar sliep ons mannetje mooi gelijk in zijn eigen bed op zijn eigen kamer. Alle kraamhulp en verloskundige die hier geweest zijn vonden dit prima.
Volg je hart!

Onze dochter sliep met 7 weken in eigen kamer. En sliep zo de nachten ook door. Zij sliep echter hiervoor wel tuasen ons in in een nestje.

Je moet dus helemaal niks. Kijk dat slapen op de kamer is meer voor de baby ondat ze 9mnd in je buik hebben gezeten en dus dichtbij je willen zijn. Maar als jjj alleen maar wakker wordt zou ik gewoon proberen op eigen kamer. Kijken hoe dit bevalt.

Ons kindje van nu 4 weken maakt ook super veel geluid. Vooral kreuntjes. Ik vond het zelf wel fijn dat hij dicht bij me lag, maar mijn man wilde liever dat de baby op zijn eigen kamer ging slapen na zijn verlof. Dus na 3 weken slaapt de baby netjes op zijn eigen kamer :) dit ging eigenlijk meteen wel goed. In de nacht loop ik er naar toe om hem te voeden. Met een babyfoon met geluid + beeld hou ik hem alsnog in de gaten.

Mijn zoontje heeft wel tot ongeveer 7 maanden naast mij gelegen in de wieg en daarna ledikant maar vooral omdat hij 's nachts vaak een speentje nodig had die was uitgevallen, dat heen en weer lopen zag ik niet zitten ? ik merkte ook dat ik heel onrustig werd van alle kleine geluidjes dus heb ik een tijdje met oordopjes geslapen, zo hoorde ik de zachte geluidjes niet maar zodra hij begon te huilen wel. Toen hij rond de 7 maanden was kon hij zelf zijn speen in doen en is hij naar zijn eigen kamer verhuist. Dus zeker geen vereiste maar gewoon doen wat jij prettig vind en praktisch is!

Terug
Bovenaan