Hoe lang rooming in

Net 2 weken lagen mijn kinderen u ging eigen kamer. Net als jij mag ik wakker van elk geluidje. Een uitgeruste mama kan de wereld beter aan. Én niet alleen ik sliep betert. Mijn dochters ook. En met 5 weken sliepen ze beiden door. Geen garantie natuurlijk, maar doordat iedereen rustiger sliep hadden wij onze nachten al snel er terug
Succes met een beslissing maken

Hi,
Niets MOET. Ik heb 10weken BV gegeven en zolang heeft onze zoon bij ons op de kamer geslapen daarna vond ik het tijd dat hij naar zijn eigen kamertje ging ook omdat hij de nachten toen al doorpakte van 23:00 tot 07:00uur en ik overging op KV. Doen waar jij je goed bij voelt!

Veel mensen focussen op wat beter is voor slaap. Maar een jonge baby hoort niet te diep te slapen. Het is beter voor hun bloedsuikerspiegel en zuurstofgehalte om regelmatig wakker te worden. Je hebt het ook sneller door als de baby in problemen is. De reden van het advies is dan ook wiegendood voorkomen. Niet zodat de baby beter slaapt. 
Dit even ter overweging, want het is natuurlijk gewoon een advies. 
Zelf had ik de eerste weken ook veel last van alle kreuntjes en gorgeltjes en zuchtjes enzo. Babies slapen best luidruchtig en je weet nog niet wat het betekent. Je hormonen maken je extra alert. Het is allemaal heel normaal. Zeker in een tijd waarin er nog veel nachtvoedingen gevraagd worden. Ik vond dan ook dat de slechte nachten er een beetje bij hoorden. Voor haar was het ook wennen, en ging ze na een paar weken vanzelf beter slapen. 
Het ging na een paar weken vanzelf beter, en na een maandje sliepen we allemaal gewoon van voeding tot voeding. Daarna vond ik het heerlijk! Niet mn bed uit voor voedingen, voor die kutspeen, voor dat nachtelijk gespook vanaf een uur of 4. Gewoon lekker dichtbij alles oplossen zodat ik er niet te wakker van word en ook snel weer verder van slaap. Toen ze met 8 maanden de laatste avondvoeding ging weigeren en ook geen nachtvoeding meer vroeg, vonden we het praktischer dat ze naar haar eigen bed ging. Ze werd namelijk wakker als wij naar bed gingen. Dat was voor haar een hele makkelijke overgang. Niks problemen door gewenning ofzo. Voor mij was dat anders. Ik huilde tranen met tuiten omdat ik het zo stil vond naast me. Ik miste haar echt ?
Ik sta zelf dus altijd wel even achter mijn oren te krabben als mensen het wel 2 hele weken de kans hebben gegeven en zo snel conclusies trekken. 

De geluidjes zijn inderdaad heel erg wennen, maar je gaat ze op een gegeven moment onderscheiden. Geluidjes die bij het slapen horen en geluidjes die iets anders betekenen. Onze dochter heeft 6 maanden bij ons gelegen in haar wiegje. Met 6 maanden werd ze ook echt te groot voor de wieg. Ik had er uiteindelijk meer moeite mee dat ze naar haar eigen kamer ging, dan onze dame zelf. Die heeft heerlijk geslapen. Vooral met de nachtvoeding (borstvoeding) vond ik het fijn dat ik het bed niet uit hoefde. We slapen namelijk op zolder en onze dame een etage lager. Doe vooral wat voor jou/jullie goed voelt, dat is wel iets dat ik het eerste jaar geleerd heb met onze kleine muis.

Bij ons tot ze 5-5,5 maanden oud was en ze s ochtends wakker werd als mijn wekker om 5.45u ging.. en ze s nachts ook niet meer voor een voeding kwam.. dat ging prima.. ik gaf borstvoeding dus daarvoor was het s nachts ook handig

Wat hierboven aangegeven wordt, onze kleine meid heeft er niks van gemerkt.. volgens mij is het vooral voor papa en mama een stap..
En het is idd ivm wiegendood dat je evt iets tijdig hoort ...

Ik sliep ook totaal niet met een baby erbij. Met een week gingen ze naar hun eigen kamer. Ik weet wel dat lang samen slapen voordelen heeft, maar mij is nooit gezegd dat dit tot 6 maanden perse moet hoor!

Terug
Bovenaan