Veel mensen focussen op wat beter is voor slaap. Maar een jonge baby hoort niet te diep te slapen. Het is beter voor hun bloedsuikerspiegel en zuurstofgehalte om regelmatig wakker te worden. Je hebt het ook sneller door als de baby in problemen is. De reden van het advies is dan ook wiegendood voorkomen. Niet zodat de baby beter slaapt.
Dit even ter overweging, want het is natuurlijk gewoon een advies.
Zelf had ik de eerste weken ook veel last van alle kreuntjes en gorgeltjes en zuchtjes enzo. Babies slapen best luidruchtig en je weet nog niet wat het betekent. Je hormonen maken je extra alert. Het is allemaal heel normaal. Zeker in een tijd waarin er nog veel nachtvoedingen gevraagd worden. Ik vond dan ook dat de slechte nachten er een beetje bij hoorden. Voor haar was het ook wennen, en ging ze na een paar weken vanzelf beter slapen.
Het ging na een paar weken vanzelf beter, en na een maandje sliepen we allemaal gewoon van voeding tot voeding. Daarna vond ik het heerlijk! Niet mn bed uit voor voedingen, voor die kutspeen, voor dat nachtelijk gespook vanaf een uur of 4. Gewoon lekker dichtbij alles oplossen zodat ik er niet te wakker van word en ook snel weer verder van slaap. Toen ze met 8 maanden de laatste avondvoeding ging weigeren en ook geen nachtvoeding meer vroeg, vonden we het praktischer dat ze naar haar eigen bed ging. Ze werd namelijk wakker als wij naar bed gingen. Dat was voor haar een hele makkelijke overgang. Niks problemen door gewenning ofzo. Voor mij was dat anders. Ik huilde tranen met tuiten omdat ik het zo stil vond naast me. Ik miste haar echt ?
Ik sta zelf dus altijd wel even achter mijn oren te krabben als mensen het wel 2 hele weken de kans hebben gegeven en zo snel conclusies trekken.