Hoe lang rooming in

Bij ons gaat de kleine gelijk op haar eigen kamer, bij ons is geen ruimte op de slaapkamer maar als die er wel was ging ze ook gelijk naar haar eigen kamer ik doe anders geen oog dicht.

Mijn oudste sliep met 4mnd op zn eigen kamer en de jongste met 2 mnd.. gaat prima hoor. Mn moeder zei dat vroeger de kids hooguit in de kraamweek bij je lagen en daarna niet meer..

Gefeliciteerd ?

Ik heb de kleine na 6weken op eigen kamer gelegd en dat was voor beiden beter ? hij werd namelijk wakker van ons als we naar bed gingen en wij van hem ‘s nachts.

Ik heb de babyfoon nog steeds naast mijn bed staan, ook al hoor ik hem prima zonder. Maar is ook om te kijken of het nodig is dat we naar hem toe gaan. Nu 9maanden

Maar belangrijkste is wat jij vind en wilt. Je kunt beginnen met overdag wat slaapjes in zijn eigen kamer. Dan went die aan de ruimte, bedje etc en dan kun je na een paar dagen volledig op eigen kamer leggen. Houd het bedje veilig, lijkt me dan prima als je de baby op een eigen kamer wilt leggen.

Ik vond het fijn, want we hadden onze slaapkamer weer terug en hij had ook overdag een vaste plek om te slapen??

Hier een dochter van 11 maanden die nog bij mij in de kamer slaapt, nouja sterker nog, bij mij in bed ;) Ik ben een hele lichte slaper maar van haar geluidjes nooit last gehad. Doen waar jij / jullie je goed bij voelen. 

Ik wilde er in ieder geval niet uit voor de BV de hele tijd en onze dochter had heel veel buikpijn in het begin. Door samen te slapen kregen we allemaal het meeste slaap, en dat werkt voor ons nog steeds zo. 

Ik wilde dit heel graag en na 5 weken lag de kleine op z’n eigen kamertje en sliep veel beter haha! Je moet inderdaad niks, gewoon doen wat bij jullie past.

Bij lastige momenten sliep hij bij mij in bed, na de nachtvoeding om 4u sliepen we vaak nog even samen. Gewoon omdat dat goed voelde.

Onze dochter is 4 maanden en gaat vanavond voor het eerst naar haar eigen kamertje.
Dit omdat ze savonds als wij naar bed gaan of sochtends als onze wekker gaat wakker van ons wordt. Ik geef nog BV maar ze komt gelukkig niet meer snachts of hooguit nog 1 keer vroeg in de ochtend waarna ze weer gaat verder slapen.
Ook als onze oudste sochtends bij ons in bed kruipt hoeft ze daar niet meer wakker van te worden.

Niks moet hoor, je wordt zo dood gegooid met al die adviezen. Binding met je kindje kan ook op een andere manier, lekker knuffelen met hem/haar etc.
Onze baby is nu 3 maanden en sliep na 1 maand op zijn eigen kamertje en eerlijk gezegd hebben wij het gevoel dat onze baby het ook een stuk fijner vindt.. geen gesnurk meer van mijn man :)
Hij sliep ook gelijk langer door en overdag accepteerde hij daardoor ook makkelijker zijn bedje, dus voor ons alleen maar plus punten.
Maar altijd doen wat voor jezelf het beste voelt. Het CB was trouwens bij ons heel positief over dit alles.

Moet idd niks. Ik vond dat ook lastig en toen onze baby onrustig sliep hebben we White noise apparaat gebruikt met een ruis. Werd zij rustig van omdat het klonk als mijn bloedsomloop in de baarmoeder en ik hoorde niet meer elke zucht.
Met 5,5 mnd is ze naar haar eigen kamer gegaan omdat ze steeds wakker werd van het licht als wij in en uit liepen.
Jouw slaap is ook veel waard he, dus wat niet gaat dat gaat niet ;)

Terug
Bovenaan