Hoe lang rooming in

Wow ik vind een advies 'het moet' 6 maanden best heftig.. onze kraamhulp zei dat echt niet hoor. Altijd je eigen gevoel volgen. Bij ons lag de kleine ongeveer 2,5 maand (toen ik borstvoeding gaf) op onze kamer en we sliepen prima want ze maakte niet veel geluid en sliep goed. Toen liep m'n borstvoeding terug, viel de kleine na ons avondeten in diepe slaap en legde we haar op haar eigen kamer waar ze als een blok bleef slapen tot de volgende ochtend. Vonden wij genoeg signalen om deze 'nieuwe stap' toch weer te maken. Toch een beetje spannend dus ik hield de babyfoon naast me om af en toe te kunnen kijken.  Succes en geniet van je verlof tijd !

Hier lag de kleine tot een maand of 7 in de cosleeper naast ons en daarna hebben we een ledikant naast ons bed gezet. Ik vind het heerlijk dat ze bij ons slaapt! In het begin wel wennen aan de geluidjes, maar dat ging ook vanzelf goed eigenlijk. Nu is ze 16 maanden en gaat altijd slapen in haar eigen kamertje. Als wij naar bed gaan leg ik haar over in het ledikantje naast ons bed. Ze drinkt nog elke nacht bij me en dan hoef ik er niet uit. Daarna slaapt ze meestal tussen ons in verder. Op die manier hebben we eigenlijk alle drie de meeste slaap dus ik vind het prima! Je ziet hierboven dat iedereen het op zijn eigen manier doet. Wat werkt voor de één hoeft niet te werken voor de ander. Lekker je eigen plan trekken en je kindje volgen!

Herkenbaar dit!
Heb onze dochter in een cosleeper naast me gehad. Zij maakte ook veel geluidjes maar was daar op een gegeven moment ook wel aan gewend, duurde wel even (4/5 weken).
Toen ze 6 maanden was lekker in haar eigen bedje, ging eigenlijk gelijk goed.
Zowel zij als ik was eraan toe . Ik wilde ook onze slaapkamer weer terug tegen die tijd.

Ik heb begrepen dat het advies wordt gegeven om een half jaar bij je te laten slapen zodat, als er wat gebeurt, je er snel bij bent. En het zou goed zijn voor de band tussen jou en je kleintje en de sociale ontwikkeling van je kleintje. Of dit laatste echt zo is weet ik niet, maar heb ik gelezen.
Maar als je na een aantal weken nog steeds zelf amper slaap krijgt, zorg dan goed voor jezelf en laat je kleintje apart slapen. Eigen kamertje. Jij moet wel goed kunnen slapen natuurlijk!

Bij mij hielp de ruis van haar White noise apparaatje die we hadden om haar rust te geven. Ik hoorde dan niet meer elke zucht en lag er minder van wakker. Met 5,5 mnd begon zij last te krijgen van het licht dat binnenkwam als wij in en uit liepen dus toen is ze naar haar eigen kamer gegaan.
Maar volg je gevoel. Als het je teveel slaap kost kan kindje best naar de eigen kamer.

Bij ons hebben beide dochters ongeveer 2 weken bij ons geslapen. Ik kon ook niet wennen aan de geluidjes. Onze jongste dochter slaapt ook overdag tegelijk met middagdutje van de oudste in haar bedje.
Ik zou willen dat ik dat bij m'n eerste kind ook had gedaan. Beneden in nestje en wagen hazen slaapjes van Max een uur. In haar bed makkelijk 3 uur aan 1 stuk!

Terug
Bovenaan