Hoe lang verlof na bevalling?

<p>Hoi dames,</p><p>Ik moet nu gaan nadenken over mijn verlof. Ik werk in het onderwijs en daardoor krijg ik de vakanties gecompenseerd. Nu vroeg ik me af, hoeveel weken na de bevalling zijn jullie weer gaan werken en vonden jullie dat juist fijn of niet? De bedoeling is dat ons kindje 1 dag in de week naar de kinderopvang gaat. De andere dagen wordt hij opgevangen door papa, opa's en oma's. </p><p>Ben benieuwd wat voor voor- en nadelen jullie hebben ondervonden aan jullie keuzes! </p><p>Liefs!</p>

Ik werk ook in het onderwijs. Mijn verlof viel midden in de zomer en herfstvakantie. Ik kwam uiteindelijk op 17 weken verlof na de bevalling. Ik vond het heerlijk en heb het als een voorrecht gezien zo lang met mijn kindje samen te kunnen zijn! 

Hier nog een onderwijsklant! Mijn verlof sloot aan op de zomervakantie, en ik beviel veel te vroeg. Ik ging dus na 24 weken pas weer aan het werk, en wat was dat heerlijk zeg, die lange tijd samen!

Hier geen onderwijs iemand.. maar had gekozen voor 4 weken voor, 12 weken na. Had lichamelijk een prima zwangerschap dus dacht zo lang mogelijk door om daarna langer thuis te zijn. Maar o o o. Ik kon niet wachten weer aan t werk te gaan! Ik telde de dagen af om weer te gaan werken, verveelde me echt kapot thuis. Noem me een loeder moeder, maar ons kind is zo makkelijk, ik verveelde me echt kapot thuis. Lichamelijk niks te klagen, vriendinnen enzo werken gewoon allemaal. Ik vond t maar saai thuis

Hoi, 
Ik werk dan niet in het onderwijs maar in de zorg. Nu ook zwanger van de 1e. 
Ik heb 18 week verlof na de bevalling. 12 weken waar ik recht op heb en aangevuld met oa vakantieuren enz. 

Hier nog iemand uit het onderwijs. Ik ga over twee weken weer starten en mijn dochtertje is dan 16 weken. Wat mij betreft precies goed, ik heb echt wel weer zin om te starten. Doordat de meivakantie voor mijn verlof zat en ons dochtertje wat later werd geboren had ik vooraf 8 weken. Dat vond ik echt heel fijn, ik werkte (meer dan) fulltime en had echt tijd nodig om af te schakelen. 

Hoi,

ik werk ook niet in het onderwijs. Ik had 12 weken verlof en vond het echt veel te weinig! Ik was er nog helemaal niet klaar voor om mijn kindje los te laten en heb het als erg zwaar ervaren.
Op voorhand is het zo lastig te bepalen hoe het voor jou zal zijn. Succes!

Hier ook een leerkracht! Ik ben 4weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan! Best zwaar, ZML onderwijs en op de derde verdieping dus elke dag 5 a 6x 3 trappen op en omlaag! Daarnaast werkten mijn bekken niet goed mee maar dat is een ander verhaal :)  Maar mijn verlof viel een deel in de zomervakantie + de herfstvakantie + ik ben met 42.2 weken bevallen dus 16dagen overtijd!Die tijd krijg ik ook terug! Ik ben 15 mei met verlof gegaan en keer pas 27november terug....dat is dan wel weer goed geregeld in de cao van het onderwijs! :) 

Terug
Bovenaan