Hoe lang verlof na bevalling?

Ik heb nu nog nooit gehoord dat je in het onderwijs jouw vakanties nog extra er bij krijgt? Hier is het in ieder geval niet zo hoor... Mijn postnataal verlof bevat twee weken kerstvakantie en die worden niet extra gecompenseerd? 

@vio In de onderwijs cao's staat dat je de "aangewezen verplichte" vakantiedagen terug krijgt. Omdat zwangerschapsverlof niet als vakantie gezien wordt. Dat wil dus zeggen dat je bijv, over de kerstvakantie komend jaar 6 dagen terug krijgt. Namelijk 23/24/27/30 december en 2/3 januari. Feestdagen dus niet. In de zomervakantie gaat het dan om ca 20 dagen. Dus kan inderdaad net handig uitpakken voor iemand. 

Ik werk niet in het onderwijs. Na mijn bevallingsverlof heb ik gekozen voor volledige ouderschapsverlof van een half jaar. Dit betekend dat ik pas weer ga werken als mijn kindje ruim 8 maanden is. Ik vind dit heerlijk en geniet elke dag volop, zeker omdat dit door omstandigheden mijn enige kindje zal zijn.
De tijd vliegt ,in mijn geval, voorbij!

Hoi,

Ik ben ook werkzaam in het onderwijs en ben net na de mei vakantie bevallen. Tot vier weken van te voren gewerkt en meteen na de zomervakantie weer gestart. Ik neem mijn bevallingsverlof (zomervakantie krijg ik terug, de rest van de vakanties dus niet) verspreid op over 30 weken, zo hoef ik nog geen aanspraak te doen op mijn ouderschapsverlof. Waar staat dat in de CAO dat je de andere vakantie's ook terug krijgt? Ik werk in het VO

Hoi,

Ik ben ook werkzaam in het onderwijs en ben net na de mei vakantie bevallen. Tot vier weken van te voren gewerkt en meteen na de zomervakantie weer gestart. Ik neem mijn bevallingsverlof (zomervakantie krijg ik terug, de rest van de vakanties dus niet) verspreid op over 30 weken, zo hoef ik nog geen aanspraak te doen op mijn ouderschapsverlof. Waar staat dat in de CAO dat je de andere vakantie's ook terug krijgt? Ik werk in het VO

Na 10 weken verlof en 2 weken vakantie weer begonnen. Veel te vroeg. Ik had veel compicaties na de zwangerschap en kon pas net op mn benen staan.
Nu voor de tweede zwangerschap wat meer uren gespaard. Moet nu na 15 weken beginnen. Ben benieuwd ?

ik zit niet in het onderwijs, ik moest helaas 6 weken van te voren al omdat ik met 30 weken zwangerschap ging afbouwen qua uren. Werkte 40 maar kon nauwlijks lopen. Ben met 40+5 bevallen en die 5 kreeg ik terug. Moest weer werken met 10 weken en vond dat heel heftig. Was daar mentaal nog niet klaar voor. Had er wel weer zin in, maar lichamelijk nog aan het herstellen. Nu is de kleine 6 maanden en voel ik me pas “fit”. Nog wel hetstellende van bekkeninstabliteit maar kan er nu wel mee werken.  Het is dat ik geen ouderschapsvelof kon opnemen of vrije dagen anders had ik wel wat langer thuis willen blijven. 

Ik werk op een behandelgroep en ben 6 weken van te voren met verlof gegaan. Ben 9 augustus bevallen, een week te vroeg.
Ik heb 4 weken zomervakantie er achteraan geplakt. 
En nog een tip voor anderen : mocht je onder de cao gehandicaptenzorg vallen dan mag je tegen 25% salaris in het eerste jaar van je kindje ouderschapsverlof nemen!! Dit doe ik ook nog 3 weken, en dan nog 2 weken kerstvakantie.
In totaal 26 weken verlof. Er zitten nu 11 weken van op. Ik ben heel benieuwd. Ik denk dat ik na 26 weken wel weer zin heb om te gaan werken maar ik vind het ook heerlijk om zo lang samen met de kleine te hebben om echt aan elkaar te wennen en een ritme te vinden.
Vooral ook s nachts lijkt het me heel fijn dat de kleine een beetje door slaapt als je weer moet werken.. 

Terug
Bovenaan