Hoe lang verlof na bevalling?

Hi!
dank voor al jullie reacties! Ik denk dat ik maar zo lang mogelijk verlof op ga nemen. 
Bij mij op school (vo) kwam de vrouw van personeelszaken ermee. Ik vond op Google dit artikeltje erover: https://www.aob.nl/nieuws/kantonrechter-zwangerschap-ook-buiten-zomervakantie-compenseren/ 
misschien kunnen jullie er wat mee!

Ik heb na de bevalling 14 weken verlof gehad. Heel fijn maar ik had het liefst nog 4 tot 6 weken eraan vastgeplakt. Ik was er absoluut niet klaar voor om mn kleine lieve baby achter te laten op het kinderdagverblijf. Doordat mn bevalling zwaar was en ik weinig hulp had duurde mn herstel best lang.
Ze zijn maar 1 keer zo klein. Neem je tijd zou ik zeggen ♥️

Na de bevalling had ik 12 weken verlof en was eigenlijk wel blij om weer aan het werk te gaan. Vond het thuis zitten de hele dag erg vermoeiend en kon op het end geen kraam visite meer zien ? Na 5 maanden uiteindelijk een flinke dip gehad en was toen heel erg blij al mijn vakantie dagen nog te hebben. Deze verdeeld over het hele jaar en lekker weg geweest met vriend en de kleine. Daar had ik wel goed over nagedacht. Als je je vakantie dagen achter je verlof aanplakt, heb je de rest van het jaar niks meer. Vond het zelf prettiger om het op deze manier te doen ? Verder tot 4 weken voor de bevalling door gewerkt. Was even buffelen, maar zeker geen spijt. Was erg blij met de extra weekjes samen met de kleine. Kies wat voor jou goed voelt. Die 12 weken is best kort en zooo voorbij ?

Ik ga 6 weken verlof nemen. Ik ben zelfstandige en ga anders te veel klanten verliezen. Ik ga wel niet meteen terug voltijds werken (idee is om te starten aan 32u).wordt wel even heavy, maar mijn mama is ook zelfstandig en is na de bevalling van mij en m' zus (tweeling) en keizersnede na 3 dagen terug begonnen, dus dat geeft hoop

Haha ik ging met 36 weken met verlof en had er 12 daarna. Beviel een week eerder dus die extra week met mn dochter was fijn. Maar mán wat wilde ik weer aan t werk.. ik had een huilbaby en dat kostte veel energie, ik wilde mijn hersens weer gebruiken en volwassen gesprekken. Ach zoveel mensen zoveel wensen ?

Ook een onderwijspersoontje hier (PO). Ik ga de week aansluitend op de herfstvakantie met verlof, dan ben ik 36 weken zwanger. Dan vallen de kerst- en voorjaarsvakantie binnen mijn verlof die ik direct aansluitend opneem. Mijn verlof loopt dan tot en met 9 maart. Ik heb dan 4wk. voortijd  (als je de herfstvakantie meeteld 5 wk.) en 15 weken erna.

Ook een onderwijspersoontje hier (PO). Ik ga de week aansluitend op de herfstvakantie met verlof, dan ben ik 36 weken zwanger. Dan vallen de kerst- en voorjaarsvakantie binnen mijn verlof die ik direct aansluitend opneem. Mijn verlof loopt dan tot en met 9 maart. Ik heb dan 4wk. voortijd  (als je de herfstvakantie meetelt 5 wk.) en 15 weken erna.

Ik ben ook leerkracht. Heb nog ouderschapsverlof aansluitend opgenomen en ga na 27 weken weer aan het werk. Heeeeerlijk had deze tijd niet willen missen!

Terug
Bovenaan