Hoe lang verlof na bevalling?

Hoi,
Vorig jaar september bevallen van onze dochter en ik ben op 3 januari begonnen met werken. Had er nog 3 weken vakantie achteraan geplakt.

Ik vond het heel fijn omdat ik pas met 6 weken ongeveer begon te genieten. Toch vond ik het ook weer heerlijk om te gaan werken.
Je wereld wordt echt zó klein! Je kunt wel zeggen ik ga een dagje daarheen, en dat wil ik ook nog doen. Maar dit is zo anders met je kleine erbij. Vond het heerlijk dat ik op dat moment niet de verantwoordelijkheid had voor onze dochter maar iemand anders.
Neemt niet weg dat ik de eerste 3 maanden elk uur een bericht wilde ontvangen hoe het ging hahah.

Denk dat het afhangt van hoe je bevalling is gegaan en je je daarna voelt. Wat ik al zei, ik had totaal geen roze wolk idee/gevoel. Toen kon het verlof niet snel genoeg voorbij gaan. Gelukkig is dat veranderd en daardoor heb ik nog echt genoten van het vrij zijn.
Succes!

Ik ben 6 weken van tevoren met verlof gegaan en zou dus na de bevalling nog 10 weken verlof hebben. Ik heb toen besloten om niet mijn vakantie er achter aan te plakken, zodat ik later in het jaar gewoon nog 3 weken vakantie zou hebben.
Uiteindelijk ben ik 4 weken te vroeg bevallen en daardoor kon ik nog 14 weken genieten van m'n dochter. Maar ik was wel blij dat ik weer aan het werk kon. Je wereldje wordt zo klein en ik was blij met gespreksstof op niveau ?

Ik heb het ondertussen nagevraagd op de personeelsdienst en hier zeggen ze dat ik de verplichte vakantiedagen uit de kerstvakantie NIET aansluitend kan opnemen, het toestaan hiervan gebeurt eerder uitzonderlijk. Dan snap ik wel niet waarom jullie dit wel kunnen, misschien is dit omdat bepaalde onder jullie in Nederland les geven? 

Ik werk ook in het onderwijs en zal de meivakantie en zomervakantie erbij krijgen, misschien de herfstvakantie ook. Hangt er vanaf wanneer ik precies beval. Maar in ieder geval minstens 8 weken extra verlof. Heerlijk die luxe! En totaal niet bang dat ik mij gaat vervelen. Hou ervan om lekker rustig aan te doen en dagen vliegen voor mij voorbij als ik ook niks doe haha. Daarnaast werkt mijn zus ook in het onderwijs en haar kindje is dan 1 jaar. Dus lekker de vakantie samen en haar vrije dagen doordeweeks gezien ze 3 dagen werkt. 

Ik werk in de zorg en heb 6 weken ervoor verlof opgenomen. Ik heb daarna nog 10 weken. Ik mocht mijn vakantiedagen nog erachteraan plakken, maar dit is bij iedere werkgever blijkbaar anders. Dus ik heb uiteindelijk 6 weken ervoor en 13 weken erna. 

@ V I O: ah jij werkt in België? Dan zal de cao daar anders zijn! Hier in Nederland worden vakanties gecompenseerd en soms ook bepaalde feestdagen! Ik heb officieel bericht gekregen van onze stichting maar ook van het UWV voor de einddatum van mijn verlof! Dus ik kan nog heerlijk genieten! 

Terug
Bovenaan