Hoe oud waren jullie kindjes met lopen??

Hallo allemaal?!

Mijn zoontje is nu 15 maanden, maar scheurd door de kamer achter zijn loopwagentje, aan de hand (1 handje) geen probleem, van meubel naar meubel geen probleem en heel af en toe 1 of 2 losse stapjes, maar dan houdt het wel op, dan zakt hij door de knietjes om te gaan kruipen....maar dit doet hij al maaaaaanden...wanneer zal hij nou eens gaan lopen? En is hij niet erg laat ermee? Vind het zo lang duren, van de zomer als we op vakantie gaan lijkt het me zo leuk als hij loopt, maar als hij zo door blijft gaan?!?!?! Wie herkent dit? En wanneer zou je er eens naar moeten laten kijken waarom hij nog niet loopt?

Groetjes Angelique
 
Hoi,


De meeste kindjes gaan lopen  ergens tussen de 13e   en 15e maand. Maar er zijn snelle lopers (10 mnd) en langzame lopers (18 mnd). Elk kind bepaald zijn eigen tempo. Onze zoon was laat hij liep los met 18 mnd daarvoor wel al een tijd achter de loopkar en aan de hand. Onze dochter is heel gemiddeld ze is 14 mnd en loopt nu ongeveer 2 weken los. Omdat kruipen sneller gaat doet ze dat ook nog erg veel hoor. Ik zou me geen zorgen maken ik denk dat hij van de een op de andere dag zomaar naar je toe loopt hij is al druk aan het oefenen. Hij kiest vast voor de zekerheid hij zal wel denken dat los lopen doe ik wel als ik het goed kan.

Groetjes Marian
 
hoi


mijn dochter was 13 maanden en die ging ineens lopen ,daarvoor wilde ze nog niet eens aan het handje,en het zoontje van een vriendin kon dat al wel maar liep pas met 17 maanden.over het al gemeen zijn meiden toch iets vlotter met alles eigenlijk.dus wie weet loopt ie van jou binnekort ineens.is wel leuk hoor en makkelijker.gr wendy zw 8,4 wk van de tweede
 

Hoi hoi

Maak je niet ongerust!

Mijn zoon liep "pas" los met 16 mnd ongeveer. (is al weer een tijdje geleden...hij is nu 5,5 jr)

Mijn dochter is over 2 dagen 17 mnd en loopt nog niet los.
Ze doet sinds deze week 1 stapje los van de tafel naar de bank.
Met 1 handje wil wel een beetje meelopen.
Dus dat gaat nog wel even duren hier...hahahaha...

Moet er wel bij zeggen dat mn dochter een spreidbroek ivm haar heupen heeft gehad.
Maar ik dnek dat ze zo traag is omdat ze een billenschuiver is.

Succes....enne...zolang er elke keer een beetje vooruitgang is is het prima.

Bij mij op t cb zeiden ze er trouwens niets van dat ze nog niet los kon lopen.

doei
 

oja...probeer niet te veel te vergelijken met andere kinderen....zooooo frustrerend!!!
De dochter van mn vriendin is 2 mnd jonger en liep al helemaal perfect los met 11 mnd. (de mijne kon toen nog nieteens staan of kruipen....hahaha)

Komt allemaal goed!....

enne..die laatlopende zoon van mij is dus 5,5 en kan wel al lezen!!!..zo heeft ieder kind zn hobbies...hahaha..
 
Hallo, bedankt allemaal voor de reacties...

Het inderdaad beter door niet te veel te vergelijken, maar het lijkt me zo leuk (en makkelijk) als ze loslopen!!

Maar goed ieder doet het op zijn tijd en ach ze kunnen nog heel d'r leven lopen, alleen hij was al vrij vlug met staan en langs de tafel lopen (9 maanden) dus ja dan denk je hupsekee...maar goed toch nog niet houvast!!

Leuk om zo andere hn ervaringen te lezen!!

Kus
 

hoi hoi

Mijn zoontje ging met 10 mnd staan en dus pas veeeeel later lopen.

Enne...het is niet echt makkelijk hoor als ze eenmaal lopen.
pfffff....dan beginnen de dramas...hahaha..
Ze lopen buiten alle kanten op behalve de kant die jij op wil.
Ze lopen ook nog eens erg langzaam....
En ze willen niet meer in de wagen zitten....krijg je van die krijsmomenten.

Maar goed.....het is zo leuk he??..ik kijk er ook naar uit hoor.


doei
 
mijn dochter liep voor het eerst echt (ongeveer 4 meter achter elkaar los) op de dag na haar eerste verjaardag...in de 2 weken ervoor wel al steeds een paar stapjes en daarvoor achter allerlei speelgoed aan...

yvonne
 
Terug
Bovenaan