Hoe oud waren jullie kindjes met lopen??

Hi Angelique,
Volgens mij is dat nog helemaal niet laat hoor! Ik hoor het overal, zo rond de 16 mnd. Mijn oudste was belachelijk vroeg, ze stond met 7 mnd en liep zelf (echt van huis naar de winkel, twee straten hierachter, toen ze 9,5 mnd was. Mijn jongste van 6 mnd doet echt nog hélemaal niks haha.. Ik vind het persoonlijk wel leuk dat ze zo lang baby zijn, omdat het toch zo hard gaat. Ze kunnen ook ineens opstaan en weglopen, zonder eerst te kruipen ofzo.
Dus volgens mij.. niks aan de hand!
maar kan me voorstellen dat je het je afvraagt..
Geniet maar lekker nu ze nog zo klein zijn! Als ze lopen, zijn ze ineens al heel groot!
groetjes Judith
 
Mijn dochter liep met 15 en halve maand. De fase van "afstandenoverbruggen"kan erg lang duren. ( bij mijn dochter ongeveer 4 maanden voordat ze eindelijk echt  los liep)  Ik riep weleens.."wat zou er in zo'n koppie rond gaan?". Mijn moeder zei dan altijd "Niet meer of minder dan wat ze aankunnen".Dit zowel op geestelijk als lichamelijk gebied en dat klopt ook wel.
Ieder kind inderdaad zijn of haar ding.. Zo loopt mijn buurmeisje wat 6 weken jonger isdan mijn dochter,  nog totaal niet, is zelfs pas met kruipen begonnen, maar vergeleken met mijn dochter is ze wel verbaal ( woordjes zeggen veel verder) sterker. Het is maar net waar de intresse(s) van je kind in liggen.. wat "achterblijft"wil niet zeggen dat dat "verwaarloosd"word maar daar "pland"je kindje dan een andertijdstip voorin.....

vr. gr. Hetty
 
quote: lekker reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-04-2007 23:26:04'));

Hoi hoi

Maak je niet ongerust!

Mijn zoon liep "pas" los met 16 mnd ongeveer. (is al weer een tijdje geleden...hij is nu 5,5 jr)

Mijn dochter is over 2 dagen 17 mnd en loopt nog niet los.
Ze doet sinds deze week 1 stapje los van de tafel naar de bank.
Met 1 handje wil wel een beetje meelopen.
Dus dat gaat nog wel even duren hier...hahahaha...

Moet er wel bij zeggen dat mn dochter een spreidbroek ivm haar heupen heeft gehad.
Maar ik dnek dat ze zo traag is omdat ze een billenschuiver is.

Succes....enne...zolang er elke keer een beetje vooruitgang is is het prima.

Bij mij op t cb zeiden ze er trouwens niets van dat ze nog niet los kon lopen.

doei



hehe......nou mijn dochter is begonnen met echt los te lopen.
5 dagen voordat ze 18 mnd is liep ze opeens de kamer door.
Na een half uurtje oefenen deed ze bochten en al!(en bukken en zelf opstaan zonder vast te houden en weg lopen!)

We zijn nu een paar dagen verder en ze heeft al buiten gelopen@!

Het kan dus opeens snel gaan.
 
hoi,
mijn oudste liep met negen maanden langs de tafel en met elf maanden helemaal zelfstandig.  Dat was een vlot ding met alles, lopen praten luisterde goed(nog steeds). Maar nu de jongste, hij is nu zestien maanden.Liep met tien maanden langs de tafel e.d.
Nu zijn we zes maanden verder en hij loopt nog steeds langs de tafel, maar nog niet los. We mogen hem ook niet helpen, laat zich dan mopperend weer op de grond zakken.
We proberen van alles om hem te helpen maar niets werkt. Hij kan ook maar heel even, echt maar een paar tellen, los staan. En kan wel overal aan gaan staan maar niet zelfstandig los gaan staan. Hebben jullie nog tips?  En moet ik me nu zorgen gaan maken?

groetjes Diaan 75
 
Hoi allemaal,

Ik heb zelf een spreidbroek gehad en liep met 13 maanden. Ik heb gekropen met die spreidbroek aan. Mijn oudste zoon liep met 11 maanden los, mijn jongste zoon met 13 maanden (terwijl hij het ook al eerder kon maar onzeker voelde door de aanwezigheid van mijn oudste zoon). Ieder kind heeft zijn eigen ontwikkeling en daar kun je niets uit aflezen. Er zijn kinderen die dingen allang kunnen maar het pas doen als ze zelf zeker weten dat het goed gaat. Sommige kinderen gaan gewoon en denken er niet te lang over na. Dus gewoon geduld hebben en je gevoel volgen. Als je het niet vertrouwt, leg het dan voor aan het CB. Een buurmeisje van mij liep pas met 22 maanden. Die was gewoon erg onzeker. Zelfs toen zei het CB dat het vanzelf komt, als er lichamelijk verder niets aan de hand lijkt.

Groet, Ukkiedepukkie.
 
hallo,
afgelopen woensdag had ik een berichtje geplaatst over miojn zoontje van zestien maanden. Hij wilde niet lopen en vooral ook niet geholpen worden.
Nu liep hij vanavond ineens van mijn benen naar het midden van de keuken. Ongeveer vier stapjes en bleef daar een poosje trots naar zijn vader kijken.Heb ik me toch zorgen om niets gemaakt, ik ben erg trots om mijn ventje.

groetjes diaan75
 
Hoi,
Los lopen hangt van zoveel af. Sommige kinderen zijn gewoon bang, anderen hebben hun evenwicht nog niet en weer anderen willen het in 1x kunnen. Bij mij liep de oudste met 15 mnd., de 2e met 16 mnd., de 3e met 18 mnd, de 4e idemdito en de 5e liep met 16 mnd., terwijl ze met 9 mnd. al kon staan!   Vooral de 3e wilde het in 1x goed doen ofzo,  zij liep ineens en goed ook, er lag toen sneeuw en ijs, dat maakte haar niets uit.
Francien
 
Hoi,
Onze oudste een meisje, liep al met 11 maanden los. Zonder hulp. De tweede deed alles op eigen tempo, en liep met 14 maanden.Dit is een jongen.
Kinderen kiezen vaak iets uit wat ze aanspreekt. De een praat vlot en loopt laat, en de ander weer andersom.Het komt vanzelf hoor. Ze moeten hun hele leven nog lopen he!!
Ik werk met kids en zie vaak kinderen pas lopen met 15 maanden hoor, tegenwoordig heel gewoon.
Groet R, afwachtende van onze derde spruit..
 
Terug
Bovenaan