Hoe oud waren jullie kindjes met lopen??

hoi hoi

mijn dochtertje nu 13 maanden ging lopen met 10 maanden en ik vind het zalig ze kunnen zich beter vermaken althans mijn dochter dan zoals nu ben ik de hele dag buiten in de tuin en ze is dan de hele dag bezig in de zandbak enzo soms is ze heus wel eens een drabber maar ik vind zalig.
ze kan nu ook echt alles volop opstappjes op en af ze rent ook al een beetje echt grappig om dat te zien aangezien ze nog vrij klein is 73 cm en net 8 kilo.
o ja misschien een idee om je kind (dochter) zoet te houden geef ze een kinderwagentje met een pop en ze lopen de hele dag met de kinderwagen te slepen hahahahha.

groetjes linda
kijk ook een op haar site www.romy-spronk.kijkonzebaby.nl
 
Hoi,

Wiebe is nu bijna 16 maanden en loopt nog altijd niet. Als we zijn 2 handjes vasthouden, loopt hij wel, maar nog heel wankel. Hij loopt ook nog niet achter een loopwagentje, dat gaat nog veel te snel voor hem. Hij wil dat ook nog niet, hij gaat dan altijd terug zitten.
Moet wel zeggen dat hij ook pas kroop de dag na zijn verjaardag, dus was ook al een late kruiper. Ik maak me er wel geen zorgen over. Als hij nog niet loopt als hij 2 is, jah, dat is een ander verhaal he.

grtjs, Bea
 
Hoi,

Net als de andere al zeggen zou ik me ook nog niet teveel zorgen maken hoor.
De meeste gaan rond de 15 maanden lopen, de een wat eerder de ander wa later.

Mijn zoontje liep met 8 maanden langs de tafel, maar zette zijn eerste losse stap op zijn eerste verjaardag, daarna is hij wel meteen gaan lopen.
Hij was dus denk ik 12, 5 maand dat hij echt los liep.

 
Hoi hoi,

Ikzelf had een snelle loper, mijn zoontje Nigel liep met 10 maandjes los.
Hij liep al langs toen hij 6 maanden was.
Ieder kind gaat lopen als hij/zij er zelf aan toe is, dus zal me niet zo'n zorgen maken hoor!

Groetjes Linda
 
hoi angelique

Je hoeft je echt geen zorgen te maken
Ik werk i de kinderopvang en zie de meest uiteenlopende kinderen
Zo loopt er een kindje rond en die is 10 maanden, Wel een apart gezicht, zo'n kleine kabouter die loopt haha
En ik heb ook een kindej gehad die liep pas met 23 maanden. en dat is ook nog binnen de lijnen. Als een kind niet loopt op zijn/haar 2e verjaardag dan kan je pas zeggen dat er wat aan de hand kan zijn. En met lopen wordt verstaan meer dan 4 of 5 stapjes dus echt goed lopen.
Elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen niveau en dat komt ook allemaal wel goed
Liefs Danielle
 
Die van mij was op 1 dag na 16 maand toen hij besloot om alleen te gaan lopen.Al vanaf 10 maand liep hij achter een loopkarretje en om de tafel maar lopen ho maar.Tot op 1e paasdag.Nietsvermoedend zitten we thee te drinken en wie komt daar aanlopen ja hoor onze jongen.Nu loopt hij een maand later hard en kan drinken eten alles onder het lopen.Maak je mkaar geen zorgen .Ze doen het waneer hun willen dwingen helpt niet daar kun je ze wel bang mee maken
 
Hoi,

Mijn zoontje is een zogenaamde vroege loper, want hij liep al los rond te stappen met 10 maanden. Echt geen gezicht eigenlijk, maar hij was er kennelijk gewoon aan toe. Hij is nu bijna 13 maanden en het lopen is nu zover ontwikkeld dat hij ook gewoon vanuit zithouding kan gaan staan en kan gaan lopen. Motorisch was hij vanaf het begin af aan al erg snel. En een commentaar dat ik altijd van iedereen krijg!

Ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo en meestal kiest het een richting. Mijn zoontje is motorisch sterk, maar zal misschien een late prater worden. Hoe je het ook wendt of keert kinderen doen het op hun eigen tempo.

Mijn zoontje woog bij zijn geboorte 10 pond en iedereen moest hem altijd met andere babies vergelijken en nog steeds terwijl hij nu een gewone groei heeft. Ik zou dus niet teveel kijken naar wanneer andere kinderen iets doen, het komt wanneer het komt.

Groetjes Geertje
 
Erg leuk om iedereen zijn ervaringen te lezen en bedankt voor alle lieve woordjes.....nou bij ons is het dan ook eindelijk zover....hij loopt dus....1 week voor zijn 16 maanden (vorig week maandag) ineens, zoals iedereen dat altijd zegt, gebeurde ook ineens liep hij en nu kan hij er geen genoeg van krijgen, nog wel met veel vallen en opstaan, maar ik vind het geweldig!!!!! Sta je in de keuken en ineens komt hij "aangewaggeld"..hihi...leuk!!

Nogmaals bedankt voor alle leuke, lieve reacties....en precies ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo!!

Dikke kus
 
Terug
Bovenaan