Hoe oud zijn jullie?

Hoihoi,

Ze hebben het op het nieuws alrijd over dat de gemiddelde leeftijd van vrouwen steeds hoger wordt, voor dat ze een kindje krijgen.
Volgensmij is de gemiddelde leeftijd nu bijna 30.

Hoe oud zijn/ waren jullie toen jullie een kindje verwachtten?

Ik zelf word morgen pas 23 en weet net een week dat ik zwanger ben van ons eerste kindje.

Gewoon nieuwsgierig

X

@Eline met een droom: Gefeliciteerd! Lukte het de eerste keer of waren jullie al lang aan het proberen?
Ik ben nog niet zwanger, hopelijk gaat dat deze maand lukken. Ik ben 25 jaar, eind van de maand word ik 26. Wij zitten in de eerste ronde voor ons eerste kindje. Ik heb best wel getwijfeld om aan kinderen te beginnen op deze leeftijd, omdat ik het gevoel heb dat mensen mij heel jong vinden. 

Ik was 32 toen ik zwanger was van ons eerste kindje en 34 bij de tweede. Bij ons ging zwanger worden niet vanzelf, anders was ik waarschijnlijk al eerder zwanger geweest. 

27 bij nr 1, en nu 29 bij nr 2. Bij hoogopgeleide vrouwen is het gemiddelde schijnbaar zelfs 34 jaar. In mijn omgeving ben ik dus zelfs uitzonderlijk vroeg.

Met 33 jaar bevallen van onze dochter. Ze is nu 9 maanden. We zijn bewust ‘later’ pas aan kinderen begonnen. Ook dan krijg je rare vragen of opmerkingen van anderen. Werd gefeliciteerd door de buurvrouw en ze zei erbij: “wat fijn dat het nu eindelijk gelukt is”. Toen ik vertelde dat het de eerste keer meteen raak was en bewust onze keuze, keek ze me heel vreemd aan. 

27 toen ik zwanger raakte en 28 toen ik beviel. Ondanks dat hogeropgeleiden later zouden zijn is dat bij mezelf niet het geval en het grootste deel van mijn collega's is voor hun 30e voor de eerste keer moeder geworden! Mogelijk omdat we in de zorg werken en het wat minder carrière-gericht is? 

Terug
Bovenaan