Hoe oud zijn jullie?

Bij de 1e 32, bij de 2e 34. Mijn man en ik hebben de eerste 8jr van onze relatie vooral samen genoten van reizen en veel dingen doen die met kinderen gewoon net iets lastiger zijn. We hadden simpelweg niet de behoefte om eerder te beginnen :) 

Ik was 30 bij de eerste, ben 32 bij de tweede. In mijn omgeving is iedereen 35+ en word ik als "vroeg" beschouwd. 
Ik heb ook heel erg genoten van 10 jaar alleen zijn met mijn man, heb lang gestudeerd, daarna een mooie baan gekregen. Toen gingen we pas eens aan kinderen denken. 
Achteraf was ik liever op mijn 25e begonnen, ik vind het ouderschap echt geweldig ? Er zitten veel voordelen aan jong moeder zijn, lekker van genieten!!

Ik ben 30. Maar we zijn dan ook lang bezig geweest zwanger te worden, meer dan 2 jaar. Tot mijn 26e vond ik mezelf er nog niet klaar voor en ik wilde het liefst voor mijn 30e moeder zijn. Helaas, je kan het niet plannen!

Ik was 23 toen ik zwanger was van de eerste. dat werd helaas een miskraam. 
Met 26 heb ik onze eerste dochter op de wereld gezet en met 27 de tweede. Er zit 1,5 jaar tussen onze meisjes. 

mensen oordelen helaas altijd. En als je de eerste eenmaal hebt vragen ze wanneer de tweede komt. 
tijdens mijn tweede zwangerschap kreeg ik zelfs de vraag: blijft deze wel zitten?!
ik had de omgeving verteld van de miskraam en dit is de reactie die ik kreeg op een verjaardag...? 

[quote quote=10369937]Ik was 30 bij de eerste, ben 32 bij de tweede. In mijn omgeving is iedereen 35+ en word ik als “vroeg” beschouwd. Ik heb ook heel erg genoten van 10 jaar alleen zijn met mijn man, heb lang gestudeerd, daarna een mooie baan gekregen. Toen gingen we pas eens aan kinderen denken. Achteraf was ik liever op mijn 25e begonnen, ik vind het ouderschap echt geweldig  Er zitten veel voordelen aan jong moeder zijn, lekker van genieten!![/quote]
Super blij met hetgeen je als laatst zegt. Ik heb ook lang gestudeerd. Eigenlijk nooit eraan gedacht om vroeg aan kinderen te beginnen. Afgelopen juni ben ik afgestudeerd en in augustus ben ik aan mijn eerste baan begonnen. Ik kreeg toen ik afstudeerde ook echt de kriebels en ik kon ineens niet meer wachten om aan kinderen te beginnen. Ik heb veel getwijfeld omdat ik altijd dacht eerst carriére te willen maken, maar dat lijkt nu ineens minder belangrijk en mijn kinderwens is groter. 

Ik was 27 toen de eerste werd geboren en 29 bij de tweede. Was graag eerder begonnen, maar kreeg een burn-out. Kinderwens dus 2 jaar uitgesteld. Heel blij dat ik nog relatief jong kinderen heb gekregen. Het is heerlijk! En als ik eenmaal 60 ben, hebben mijn man en ik al heel lang weer ons huis voor onszelf ?

Terug
Bovenaan