Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
31 bij de geboorte van de eerste, 33 en zwanger van de tweede, die komt ook voordat ik 34 zal worden. Ik ben 13 jaar samen met mijn man, waarvan 5 jaar getrouwd. We hebben samen onze studententijd beleefd en daarna gewerkt en gereisd. We zijn laatbloeiers en waren eerder echt nog niet toe aan kinderen maar nu genieten we daar wel echt volop van wat anderen zeggen: je moet eraan beginnen als jullie er zelf klaar voor zijn!
Ik wilde altijd voor mijn 30ste kinderen. Ik kwam mijn huidige man tegen toen ik 30 was. En daarna ging het zwanger worden ook nog eens moeizaam, ICSI traject etc door verminderde vruchtbaarheid bij hem. Tja, het leven is niet planbaar. Ik ben bevallen net voor mijn 36ste verjaardag en ben nu 38 en opnieuw zwanger gelukkig. Ik ben 39 als deze kleine komt. Ik had op mijn 18e nooit verwacht dat ik de 'laatste" zou zijn om kinderen te krijgen, maar het is zo gelopen. Als oudere moeder zie ik voordelen in mijn eigen emotionele volwassenheid (ik zie een groot verschil bij mezelf tussen 25 en 35 en dit is voor iedereen anders ). Ik ben er nu heel blij mee, al vind ik het voor mijn dochter best wel wat dat ik al 50 ben als zij 15 wordt. Maar goed, dat is nu zo.
Op elke leeftijd heb je je kinderen denk ik wat anders te bieden en ik denk altijd maar dat je kinderen komen wanneer jij er ook klaar voor bent om hen te geven wat zij nodig hebben.
Ik was 40 toen ik beviel van onze 1ste.
Heb mijn partner ontmoet toen ik 37 was en er was uiteindelijk ivf voor nodig om zwanger te raken. En ik ben 42 als ik straks beval van onze 2de.
Ik was 29 bij de eerste en zijn nu voor de 2e aan het proberen. Ik was 27 toen ik er een 2 jarige bijkreeg. De leeftijd logt idd hoger. Ik zie het ook in me werk als kraamverzorgende dat gemideld de leeftijd tussen de 28 en 38 is. Enkele van 17 of 18. De groep daartussen komt inderdaad weinig voor. Ik wou altijd jong moeder worden, is niet gelukt uiteimdelijk ook beter geweest.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!