Hoi Samanta,
Zelf ben ik 28 en net in verwachting van de derde. Bij de eerste was ik 23 maar omdat ik er heel jong uitzie dachten heel veel mensen dat ik nog maar 18 ofzo was. Al die blikken en opmerkingen die ik kreeg! Soms dacht ik echt: Kan nu niemand zijn mening opzij zetten en gewoon naar mijn gezicht kijken: zien dat ik straal en me dan gewoon gelukwensen!
Hoe jij ermee omgaat vind ik geweldig! Ipv dat je in de put gaat zitten of gaat klagen maar je er wat van door oa leeftijdsgenoten te zoeken. Maak je niet druk om negatieve opmerkingen, probeer ze te negeren! Die mensen zijn jou gewoon niets waard! Ik weet dat het moeilijk is want ik zit er nu soms ook al een beetje overin als ik straks een mooi rond buikje heb, dat ik weer al die kritische blikken moet ondergaan (omdat ik er nu uitzie als een 20er met dan straks twee kleine kinderen een een dikke buik). Normaal scheelt me dat niets maar nu met al die hormonen... Daarom leef ik echt met je mee dat je van die vervelende reacties krijgt. En tegelijk vraag ik me ook af: waarom hebben tegenwoordig zoveel mensen geen respect meer voor hun medemens? Moet alles meteen maar afgekraakt en bekritiseerd worden. Toen ik zwanger was van de eerste kreeg ik ook heel veel (puberuitbarstingen noemde ik het toen maar om er de humor van in te blijven zien) opmerkingen naar mn hoofd van: Sjonge, ik zou er niet aan moeten denken op jouw leeftijd (ze wisten dus niet dat ik eigenlijk ouder was)!! Dan dacht ik: nou, vooral niet dan denken dan! Als jij het nog niet aankan dan hoef je dat nog niet met mij te delen, heb ik geen behoefte aan want ik zit op een roze wolk!
Heerlijk juist om jong moeder te zijn! Geniet ervan!
Zelf wilde ik ook een onderwerp starten als: jong moeder van 3 ofzo maar ik weet nog niet of ik het ga doen na dit gelezen te hebben.........met al die hormonen door mn lijf vraag ik me af of ik zin heb in verdedigen enz.........volgens mij is deze site ook meer bedoelt om gezellig met elkaar te kletsen over van alles en nog wat!