Hoe snel slaapt jullie dreumes?

<p>Zoals de titel al aangeeft ben ik benieuwd hoe snel jullie kindje slaapt zodra je hem of haar savonds in bed hebt gelegd! Mijn zoontje is pas 1 geworden en ik merk dat het de laatste tijd heel wisselend is hoe snel hij slaapt. Zoals nu is hij de hele avond moe, oogjes wrijven, ligt er sinds half 8 in maar is nog steeds aan t kletsen met zn knuffels. Hij heeft niet gepoept, honger of dorst kan hij niet hebben terwijl hij gisteren binnen tien minuten slaapt. Zo apart! Weet ook wel dat hij ook even de dag moet verwerken enzo, maar vind het verschil ten opzichte van gisteren zo groot! Vroeg me alleen af of dit herkenbaar is.</p><p>Groetjes!</p>
 
Hier een meisje van 12.5 maand.
Gisteravond sliep ze om 22.30! Niet grappig. Ze sliep overdag van 9.30-11.00 En 14.30 - 15.30. Dus ik snap er niks van. Ik heb alles geprobeerd. Extra voeding, 20 minuutjes laten huilen/jammeren, ik heb haar er 2x uitgehaald en later weer geprobeerd. Dat doe ik niet zomaar, maar ik  wist het gewoon niet meer. Werd er hopeloos van.
Vanavond leg ik haar om 20.00 weg en ze slaapt direct.
De laatste dagen is ze om 5.45 wakker. Erg vroeg. Vanochtend ook, terwijl ze gister dus pas om 22.30 sliep! De slaapjes vandaag overdag gingen ook niet makkelijk.
Ik heb het idee dat ze misschien naar 1 slaapje moet, maar omdat ze om 5.45 al wakker is, is de ochtend dan nog veel te lang. Moeilijk hoor. 
Vorige week sliep ze nog keurig van 20.00-6.30 En dan van 9.30-11.00 En 14.30-15.30. Maar sinds een paar dagen is dat ineens voorbij. Een fase?? Of toch 1x slapen? 
Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat, tips zijn welkom ;) 
Mijn oudste dochter ging met 14.5 maanden over naar 1 slaapje. En dat kostte ook echt wel moeite om dan tot 12.00 wakker te blijven.
Ik vind met 12.5 maand zo vroeg, zeker als ze ook om 5.45 wakker is.
 
Hi. Toevallig wou ik nu net een topic maken. Mijn dochter is over een week 1 jaar. 
elke avond als ik haar naar bed breng is het gillen huilen, tranen met tuiten en het stopt NIET. 


voor mijn dochter slaapt ben ik we 2 tot 3 uur verder.. ( dit speelt al 2 maanden ).. 
 
overdag leg ik haar in bedje voor haar slaapjes en gaat alles helemaal goed, slaapt binnen no time en word vrolijk wakker. 


Savonds is dit drama, ik ben zo verdrietig.. ik had afgesproken met de buurvrouw maar die kan ik nu mooi afzeggen:( 
mijn avonden zijn al 2 maanden verschrikkelijk.. ik vind het zo moeilijk en me emmer is overstroomd op dit moment. Nu zit mama in tranen met haar handen ik haar haren. Vriend werkt altijd Savonds dus die kan me helaas ook niet helpen :(.
 
Ik heb geen tips voor je.. sorry voor mijn hele verhaal.. niemand vroeg er om maar ik heb even mijn hart kunnen luchten en dat voelt opgelucht.. 
 
ik denk dat het geen kwaad kan dat je zoontje nog zo lang praat en speelt met zijn knuffeltjes.. het is altijd nog beter dan dat hij al die tijd gilt en schreeuwd haha.. 
 
groetjes ?
 
Grappig, gebruiker hierboven.. het voelt voor mij ook even als mijn hart luchten. Mijn man zit nu een week in het buitenland en ik was gisteravond ook zó verdrietig en gefrustreerd. Werd er gewoon boos van naar mn dochter toe. Het is verdorie 22.30, GA SLAPEN!!! Ik kon niet eens douchen gisteravond,  gewoon geen tijd voor gehad. Vannacht ook nog 1x wakker en om 5.45 weer opstaan, ik voelde me de hele dag rot vandaag. 
Dit soort avonden gebeurt hier ook steeds vaker. Ze hoeft écht niet direct om 19.30 te slapen van me, maar als ik er 1/2/3 uur mee bezig ben, ben ik er wel klaar mee..
Ik snap er ook NIKS van dat ze dan zo vroeg wakker is s ochtends en vervolgens natuurlijk stik chagrijnig. Wat doe ik fout???
Fijn om hier wat herkenning te lezen en te zien dat ik niet de enige ben die soms met zn handen in het haar zit. Fijn om te weten dat andere mama's ook verdrietig en doodmoe gaan slapen, Zo kunnen we elkaar toch een soort van steunen. Het lijkt alsof alle kindjes zo goed slapen behalve de mijne soms..
 
Hier verschilt het ook wel. Soms is hij met 5 minuten weg en soms duurt het 45minuten. Dan gaat hij staan en weer zitten en een huiltje en dan weer kruipen. Wat hier goed helpt is dan het muziekje van de babyfoon aanzetten. Dan kijkt hij richting de babyfoon, gaat gelijk liggen en zoekt even een lekkere houding en is binnen 5min in slaap. Het helpt ook als hij huilend in zijn bed staat bij de deur, hopend dat er iemand komt. Muziekje aan en hij gaat gelijk liggen en slapen. Echt een wondermiddel dat ik deze week al 2 keer ingezet heb. 
 
Och heerlijk die herkenning. Mijn dochter is dan wel wat ouder (2,5) maar het slapen was de afgelopen periode echt drama. Mw zit dan ook nog in de periode dat ze smiddags soms nog echt wel een dutje/rustmoment kan gebruiken maar dan ook echt niet wil met als gevolg een super chagerijnig moeilijk kind bij het avond eten! 
gelukkig slaapt ze nu saconds wel weer goed zonder er een heel theater van te maken, nu nog fatsoenlijk eten ? 
mijn nieuwe mantra is tegenwoordig " het is een fase, het is een fase!" dat houdt me af en toe op de been in die vermoeiende periodes. 
 
Hè wat een vermoeiende avonden en nachten zijn dat dan zo zeg! Wij hebben in de afgelopen maanden wel een aantal verschillen gemerkt en ook tijdelijke periodes met hard huilen als we weg liepen. Lang kletsen gebeurt hier ook regelmatig, soms is hij direct vertrokken. (Zoontje nu 19 maanden). We hebben nu een soort ritme van in bad, dan in bedje liggen met flesje en ik of m'n man zit ernaast. Ik lees 4-5 boekjes voor, vaak dezelfde en eindig altijd met hetzelfde boekje over een baby die gaat slapen. In die tijd drinkt hij z'n flesje leeg. Dan maak ik alles donkerder en ga naast t bedje zitten en vertel een beetje wat hij ongeveer heeft beleefd die dag en zing een slaapliedje. Dan blijf ik nog eventjes zitten en zeg heel zachtjes dingen als 'ga maar lekker slapen, mama gaat ook zo slapen.. en papa.. en opa.. etc'. Dan rustig opstaan, welterusten zeggen en muziekje aan als ik weg loop. Soms komt er dan nog even protest, soms blijft hij liggen en kletst nog wat en valt in slaap. Bij protest (harder huilen) ga ik na 5-7 min terug, maar is laatste tijd niet nodig. Maar dit gaat niet altijd perfect hoor, soms ga ik terug en dan zit ik nog langer bij z'n bedje, maar wie weet is er nog wat inspiratie uit te halen.. geen idee, het zal er ook aan liggen of je kindje een pittige dag gehad heeft, je erg heeft gemist etc en ook een stukje aanleg ofzo. 
Houd vol in elk geval voor de mama's die het alleen moeten doen in de avond!! Jullie zijn goed bezig!!
 
bedankt voor jullie verhalen, ik vind het heel rot voor jullie, maar de herkenning is soms wel eens fijn. Dan zie ik op social media berichten van andere mama's dat hun babies pas laat in de ochtend wakker worden en dan denk ik hoe dan?! Deze maakt er een heel feest van met zn knuffels, oké ja hij huilt niet, ben ik ook echt blij om maar ik ben alleen met mn zoontje. Probeer te koken/eten als hij slaapt want samen wordt niet wat. Dus dan is t soms heel vermoeiend als hij de signalen geeft moe te zijn maar zich 1,5 uur later pas over geeft ?
 
Terug
Bovenaan