Hè wat een vermoeiende avonden en nachten zijn dat dan zo zeg! Wij hebben in de afgelopen maanden wel een aantal verschillen gemerkt en ook tijdelijke periodes met hard huilen als we weg liepen. Lang kletsen gebeurt hier ook regelmatig, soms is hij direct vertrokken. (Zoontje nu 19 maanden). We hebben nu een soort ritme van in bad, dan in bedje liggen met flesje en ik of m'n man zit ernaast. Ik lees 4-5 boekjes voor, vaak dezelfde en eindig altijd met hetzelfde boekje over een baby die gaat slapen. In die tijd drinkt hij z'n flesje leeg. Dan maak ik alles donkerder en ga naast t bedje zitten en vertel een beetje wat hij ongeveer heeft beleefd die dag en zing een slaapliedje. Dan blijf ik nog eventjes zitten en zeg heel zachtjes dingen als 'ga maar lekker slapen, mama gaat ook zo slapen.. en papa.. en opa.. etc'. Dan rustig opstaan, welterusten zeggen en muziekje aan als ik weg loop. Soms komt er dan nog even protest, soms blijft hij liggen en kletst nog wat en valt in slaap. Bij protest (harder huilen) ga ik na 5-7 min terug, maar is laatste tijd niet nodig. Maar dit gaat niet altijd perfect hoor, soms ga ik terug en dan zit ik nog langer bij z'n bedje, maar wie weet is er nog wat inspiratie uit te halen.. geen idee, het zal er ook aan liggen of je kindje een pittige dag gehad heeft, je erg heeft gemist etc en ook een stukje aanleg ofzo.
Houd vol in elk geval voor de mama's die het alleen moeten doen in de avond!! Jullie zijn goed bezig!!