Hoe snel slaapt jullie dreumes?

Nou, net wakker door een ontroostbaar huilende dreumes afgelopen uur (denk nachtmerrie)..hij is nu stil, maar ik klaarwakker... maar zorg je ook goed voor jezelf MommyvanA? Als je hongerig naast het bedje zit, lijkt het extra pittig. Ik weet niet wat de reden is dat je niet tegelijk kunt eten natuurlijk, maar de keren dat wij eerst ons zoontje in bed leggen om daarna wat uitgebreider te gaan eten, ben ik altijd iets ongeduldiger en loop dan soms te snel al weg. Dan wordt hij alleen maar claimeriger dat ik niet weg mag. Het helpt me wel om ook zelf er lekker bij te zitten en niet meer iets op de planning te hebben staan als ik bij z'n bedje zit, klets nog wat tegen hem en neem dus wel de tijd voordat ik naar beneden ga, dus 1 a 1,5 uur na de eerste slaap signalen duurt het hier ook wel tot hij slaapt denk ik. Naja geen idee of je hier iets aan hebt, succes in elk geval! 
 
En hier begint de dag alweer om 5.45, goedemorgen! :) Al is het hier wel stil geweest vannacht gelukkig.
Ik vind het ook lastig om alleen te zijn met de kinderen hoor, vooral de avonden en nachten. Mijn man is 4x per jaar een week weg voor zn werk. T is te overzien, maar zo'n weekje is voor mij echt pittig. De kinderen besluiten altijd in die week slechter te gaan slapen dan ooit of ze worden ziek, serieus. 
Samen eten met 2 kids is voor mij ook zo'n beetje onmogelijk. Het is in ieder geval totaal niet gezellig, alleen maar stress. Dus ik eet liever bij familie of vrienden met ze of idd ook zelf wat later. Herkenbaar hoor! 
Fijne dag allemaal, mijn dochter wil eruit! ;)
 
Zeer herkenbaar! Mijn zoontje slaapt de ene keer echt binnen 10 min, maar een andere keer kan het zo een uur duren. De ene keer gaat dat dan gepaard met mopperen en huilen, de andere keer is het slechts kletsen met zichzelf.
 
Wij hebben de laatste weken ook een paar van die vervelende avonden gehad.. gisteravond duurde het 'maar' een half uur maar wel flink huilen enz. Paar keer terug geweest naar haar kamer maar wil dat ook weer niet te vaak doen. 
De avond daarvoor was ze zo vertrokken. 
Bij het ochtendslaapje gaat het meestal heel snel en smiddags weer wat lastiger. Als ik haar te snel ik bed leg heb je kans dat ze niet moe genoeg is en dan gaat ze ook gewoon echt niet slapen ??‍♀️
 
Hoi!
 
misschien een gekke vraag maar ligt het misschien aan de warmte van de afgelopen week/weken? 
mijn zoon van 20 maand slaapt altijd goed maar nu sinds het warm is buiten niet. Moeilijk in slaap, snachts vaak wakker en smorgens vroeg weer wakker. En ook hij slaapt overdag wel goed. 1 slaapje van 12:30 tot 14:30 ongeveer. 


onthoudt in ieder geval... alles is een fase, hoelang het ook duurt?
 
Ik heb hier ook tijden naast bedjes gezeten. Ik heb dan een stoel naast het bedje staan, wat ze dan niet echt kan zien. Op de grond zitten tegen hoofdbord van ledikant kan ook. 
Als ik in de buurt was, was het altijd voor haar wel goed. Kon ze nog wel een flinke tijd rommelen, maar zat ik gewoon relaxed spelletjes op m'n mobiel te doen. Als ze dan ging huilen/jammeren deed ik altijd ssst of slaap kindje slaap zingen. Vaak was dat dan het moment dat ze in slaap viel. Nu kan ik slaap kindje slaap via de monitor zingen en is dat al voldoende.
Maar hier ga ik er nooit van uit dat dit soort dingen heel lang duren, ook regelmatig zo weer voorbij en moet ik weer iets anders verzinnen. Avonden gaan nu makkelijker, maar ze word wel al 1,5 jaar in de nacht regelmatig wakker...
 
Hi, wat fijn dat ik niet de enige moeder ben met dit probleem.. voelt toch alsof ik er een soort van niet ‘ alleen ‘ voor sta deze moeilijke avonden.. 
 
min principe is het niet perse nu het zo warm is dat ze opeens minder goed is gaan slapen.. dit is nu al zo een 2 maanden aan de gang.. 
ik vertel haar ook vaak als ze zo overstuur is dat mama ook moe is .. en mama wilt ook slapen.. mama moet er weer even vroeg uit als jij de volgende ochtend maar jij slaapt overdag nog zo een 3 uur dus tuk jij nog even bij.. 
Het klinkt heel stom maar ik zit elke ochtend al zo op tegen de avonden.. elke avond weer het zelfde verhaal.. 
alles is idd een fase maar dit is toch wel de moeilijkste periode die ik in dit jaar heb meegemaakt :(
 
Het kan natuurlijk zo'n fijne fase zijn.
Of hij komt toch al in de overgang naar 1 slaapje.
Hier duurde die fase eindeloos! Super irritant! Hij werd steeds vroeger wakker, omdat hij vroeg wakker was 2x slapen, beide keren koste moeite maar lukte, en savonds ook eindeloos kletsen maar wel gaan slapen.
Nu pas sinds kort over op 1 slaap (oke hij is 17 maanden) Maar sinds hij 1 keer slaapt wordt hij sochtends weer later wakker (tussen 7 en 8 of later) en slaapt tussen de middag van 12 tot 3 en dan savonds om 1900u in bed. Nooit meer gezeur en slaapt in 5 minuutjes.
Ik vond het een lange rotfase, 2 te veel, 1 te weinig... Ik zou wel 2 nog ff een tijdje volhouden en hopen dat het een fase is
 
Terug
Bovenaan