Hoe snel slaapt jullie dreumes?

Ja idd een rot fase.. 
mijn dochter slaapt nog 1 keer per dag want 2 keer is echt niet meer nodig.. dan slaapt ze idd helemaal niet meer Savonds en word het nog veel later! 


ze slaapt van 12 tot 3 soms korter soms langer, ligt helemaal aan hoe moe ze is. Omdat ze steeds Savonds zo laat pas slaapt is ze smorgens wel tussen 8 en half 10 wakker dus dat is in principe niet verkeerd.. alleen dat in slaap komen is gewoon wat mij als mama zijnde heel onzeker en verdrietig maakt. En al hebben andere baby’s dat ook en gedragen ze zich ook alsof ze hun longen uit hun lijf MOETEN gillen op dat moment, voel ik me toch zo verdrietig en alleen op dat moment. 


Ik heb liever dat ze om 8 slaapt en rond 7/8 smorgens weer wakker word.. zoals haar ritme dus een paar maanden geleden was voor de verlatings angst alle avonden op zijn kop zette.. 
 
En dan zeggen mensen ; goh doe haar dan ook later weer haar bed in. Als ik dat doe dan is dat 2 uur gehuil nog veel later op de avond want ook dat maakt helemaal geen verschil .. 
 
groetjes ?
 
Mijn zoontje (over een week 1 jaar) had laatst ook van die draak-avonden. Terwijl hij voorheen om 19.00u ging slapen na in bad te zijn geweest, warm flesje melk en binnen een kwartier is meneertje in dromenland. Maar oh oh.. Wat was hij mij aan het testen. Toen ik door had dat hij geen vieze luier had, dorst had of ergens pijn, ben ik direct consequent geweest: naar binnen, plat leggen, tutje terug, aai over bolletje en weglopen. Oh wat was hij boos op mij! Ging direct staan en krijste alles bij elkaar. Na kwartier hetzelfde gedaan, zelfde reactie, na half uur hetzelfde gedaan, zelfs reactie. Na 3 kwartier nog een keer en toen gaf hij het op. De avond daarop begon hetzelfde.. Als koos meneertje al na een half uur eieren voor zijn geld toen ik hem teruglegde, tutje, aai over zijn bol en wegliep :)
S ochtends vind ik mss nog wel erger. Om stopt 6.10u gaat zijn 'alarm'. Voor 7.00uuit bed komen is voor echt geen optie. Dus ik doe mijn oordoppen in en draai mij nog eens om. Uiteraard is hij niet hartverscheurend aan het huilen maar wat kengelen, kletsen, soms een kreet er tussendoor. Maar ik houd vol.. Hopelijk leert hij het nog eens een keer :) 
 
Terug
Bovenaan