Hoe was jullie zwangerschap???

Hoi hoi

Het leek mij leuk om eens even aan elkaar te vertellen hoe wij onze wangerschappen hebben beleefd. Ik weet het natuurlijk van een aantal van het aug-forum, maar nu zijn er nieuwe mensen en mensen die ik gewoon nog niet kende... En misschien is het dan ook leuk (als je er een hebt dan..hihi) om er een foto bij te plakken...

Ik zal beginnen:
Ik heb een superzwangerschap gehad. Ik wist net voor de kerst dat ik zwanger was en dat onze kleine een Sinterklaas-caseautje was. We waren dolblij want we hadden een jaar gewacht. (lijkt nu niet zo lang meer) We hebben het meteen, op goed geluk, aan iedereen verteld. We hebben 5 keer een echo gehad. 1 keer met  6 weken, niks te zien natuurlijk....1 keer met 7 weken omdat ik wat bloed verloor, niks aan de hand.....1 keer met 13 weken, een vrolijk spartelende baby gezien.....1 keer met 20 weken, heb ik niks van gezien want de echo-kamer was nog niet klaar......1 keer een pretecho omdat ik toch graag zelf ook de baby nog even wilde zien.

Ik heb bijzonder weinig kwaaltjes gehad die negen maanden. Natuurlijk was ik moe enzo, maar niet misselijk of bekkenpijn of zoiets... En met 17 weken voelde ik onze hummel voor het eerst.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's...
Liefs Annet

Hoi,

Mijn zwangerschap was heel zwaar..

- Met de 10 weken kreeg ik mijn broek al niet dicht en dacht men aan een tweeling.
- Met 20 weken bekkeninstabilliteit, halve dagen werken en enorm last van maagzuur
- Met 23 weken gestopt met werken en had ik een buik alsof ik elk moment kon bevallen.
- Met 30 weken maakte men zich ongerust over mijn énorme buik
- Met 34 weken kon ik niet meer liggent slapen en heb ik de laatste 8 weken rechtop     beneden in een fauteuil geslapen. Ik was kapot..
- Met 37 weken op en neer gerace naar ziekenhuis omdat ze bang waren dat Kay te groot voor mijn bekken zou zijn (ik ben 1.63) en ik een giga buik had. Ik was inmiddels 20 kilo aangekomen en dat zat allemaal op mijn buik!
- Met de 38 weken kreeg ik het "puppp-syndrome" (doe maar google) en werd gék van de jeuk en uitslag! Voor de zoveelste keer bloedprikken. Ook gingen ze mijn bekken opmeten,.. érg pijnlijk!
-Met 39 weken jeuk jeuk jeuk!! En dat met die 40 graden buiten.. pfff... Vanaf die week elke nacht oefenweeen.
-Met 40 weken weer naar het ziekenhuis Kay opmeten en voor zoveelste keer aan de CTG scan. Kon bijna niet meer lopen door mijn gigantisch opgeblazen voeten en buik
-Met 41 weken en 1 dag begonnen s'morgensvroeg om 05.00 uur. Ik was in totaal 24 kilo aangekomen.

De bevalling duurde 16 uur en met veel poespas werd het op het laatst een keizersnee.

Ik heb dus al met al bijna alles gehad tijdens mijn zwangerschap (was teveel om te type haha) wat je je maar kunt voorstellen. Ik was alleen niet misselijk, gelukkig.

Buiten dit om heb ik er toch van genoten al waren de laatste  weken enorm zwaar.
Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en kon écht niets meer..

Maar als je ziet wat voor een heerlijk manneke ik ervoor heb terug gekregen dan is het dit zeker waard! Hopelijk heb ik bij de volgende het iets makkelijker.

Esmé mv Kay

Hoi
Ik was van het begin tot het eind erg misselijk, vooral van auto uitlaatgassen (vooral handig als je in de stad woont...) en ik kon geen vlees bakken of in de koelkast komen.... (soms wel lekker HAHA)
Maar heb een goede zwangerschap gehad verder, nergens geen last van. Weinig aangekomen +- 7 kg omdat ik geen vet en kruiden e.d. kon en kan verdragen. Zodat de kilo's er weer snel vanaf waren!!!

De bevalling was beetje te vroeg 5,5 wk mijn man en ik waren eigenlik gewoon nog aan het werk. ik verloor die bewuste ochtend wat vocht dacht urine want het was nog geen tijd eigenlijk (.....) daarna wat roze afscheiding toen toch maar de verl. gebeld voor overleg die adviseerde dat ik even thuis moest blijven dat ik misschien wat te druk was geweest. Toen was mijn man inmiddels al weg (naar duitsland voor zijn werk = koerier) hem gebeld en dit verteld. Later die ochtend rond 9.00 uur was er toch wel erg veel water gekomen. Toen de verl. kwam zei ze dat het mijn vruchtwater was en dat ik naar het zkh moest (OJEEEEE paniek) want mijn man was inmiddels al in Duitsland!!!
Gelukkig waren mijn ouders er die mee gingen naar het zkh.
Toen we daar kwamen rond 13 uur begonnen de weeen en mijn man was er nog steeds niet..... toen ging het allemaal heel snel!! want ik moest nog pers weeen weg puffen tot dat mijn man er was (erg vervelende pijn maar wel de moeite waard!!!!) toen hij kwam mocht ik gelijk gaan puffen en om 14.45 uur was onze kleine man er!!!!!
Ben wel ingeknipt en tycho heeft 2 wkn in het zkh gelegen. Nu echt niets meer van te zien dat ie tevroeg was !!!! en alles gaat goed. (heeft hierdoor wel een kleine operatie gehad aan 2 liesbreukjes toen hij 6 wkn oud was   AAAAAAAAHHHHHHHH)

xxxx wen mv tycho

Hoi,

Ik heb best wel een makkelijke zwangerschap gehad. Weinig last van kwaaltjes. Alleen de hitte brak mij op het last nogal op ik had best veel last van het vocht vashouden in mijn voeten waardoor ze meer op olifanten poten leken dan op mijn eigen voeten. De bevalling op zich is best snel gegaan ik heb ongeveer maar 5 uur weeen gehad en toen had ik onze zoon al in mijn armen liggen.

Groetjes Cindy mv Sem

Hoi, mijn zwangerschap:

Tweede kerstdag was mijn nod, ik niet ongesteld, dus testen, natuurlijk veelste vroeg, hihi, test gaf niks aan...ik werd maar niet ongesteld en na 2 weken(4 testen verder) had ik eindelijk een positieve test, wij heel blij natuurlijk!!! We gingen papa en mama worden!!

Met 12 weken de eerste echo en die vond ik heel spannend want ik kon het niet geloven dat ik echt zwanger was, want ik had helemaal geen last van kwaaltjes, maar er klopte echt een hartje!! Alleen bleek dat ik 2 weken minder ver was, blijkbaar heeft mijn eitje 2 weken rond gezwommen voordat het zich genestelt had.

Met 16 weken kreeg ik opeens veel rug klachten en was werken opeens niet meer zo fijn...ik ben begonnen met fysio en die zei rond  22 a 23 weken jij gaat halve dagen werken anders wil ik je niet meer behandelen...BALEN, ik zat dus halve dagen thuis.
Voor de rest ging het wel als ik maar niet te veel deed..wat wel erg moeilijk was voor mij..

Tot 38 weken niet veel klachten verder alleen wat maagzuur, tot ik weer naar de verloskundige moest, toen bleek mijn bloeddruk veelste hoog te zijn en ik moest gelijk naar het ziekenhuis...mijn bloeddruk bleef hoog, maar er waren geen eiwitten in mijn urine dus dat was goed, alleen moest ik nu wel in het ziekenhuis bevallen en dat wou ik eigenlijk niet, maar ja ik had geen keus..slapen was ook echt een probleem bij mij en plasen, ik moest om het half uur en dat moest ik ook s'nachts!! Ik heb op het laatst een emmer naast mijn bed gehad, en wat was ik daar blij mee, hihih!!

Met 41 weken ben ik bevallen en dat wat ook geen pretje, op vrijdag ochtend werd ik wakker met lichte weeen en ik had toch al die dag een afspraak in het ziekenhuis, dus ik dacht dan weet ik gelijk of het echt iets is, nou het bleek dat ik al 2 cm ontsluiting had ik blij (dit was om 16.00)!! Die nacht naar het zkhuis gegaan en zaterdag ochtend om 6.00 had ik pas 4 cm...toen dacht ik al dit gaat lang duren!! en zaterdag om 19.32 is ze uiteindelijk geboren!! Dus heel lang weeen gehad en ik heb 1 uur en 30 min geperst...ze lag verkeerd, maar ik heb haar er uiteindelijk wel zelf uit gekregen, en tot onze verbazing was ze nog een flinkerd ook, ze woog 3870 gram en was 52 cm!! En ze was geschat op 6 pond, haha. Ik ben alleen maar een beetje uitgescheurd.

Maar wat ze zeggen is echt waar, zodra ze op je wordt gelegt is de pijn weg!! Nog niet vergeten, haha, dat duurt wat langer. Het was wel erg leuk, want familie en vrienden stonden al vanaf 3 uur op de gang te wachten en die konden gelijk mijn wondertje bewonderen en dat was wel speciaal, ik was zo trots!!

Het was een heel verhaal, maar ik kan blijven vertellen, ik wil ook nog wel even zeggen dat ik genoten heb van het zwanger zijn, alleen de laatste weken waren iets minder, maar ik hoop dat ik het echt nog een keer mee mag maken!

Groetjes Elise mv Chelsey 23-9-06

Nou daar komt mijn verhaal.

Het heeft ongeveer anderhalf jaar geduurd voordat ik zwanger was omdat ik last het pco.
Ik had in die anderhalf jaar al heel veel testen gedaan en juist deze keer dacht ik dat ik gewoon geen eisprong had gehad. Uiteindelijk toch maar getest en toch zwanger. Ik was toen al 7 weken zwanger.
Eerste echo met 10 weken en weer een met 12 weken om de uitgerekende data precies te weten.
Verder geen bijzonderheden gehad tijdens de zwangerschap maar toch viel deze zwangerschap mij veel zwaarder dan die van de eerste.
Erg last van harde buiken, voorweeen en die enorme hittegolf.

Nick was bijna 4 weken te vroeg en je gaat dan toch vanaf dat moment denken dat de kleine elk moment kan komen. Tess heeft uiteindelijk gewacht tot 5 dagen voor de uitgerekende datum. S ´morgens om 7.30 braken mijn vliezen om  9.30 begonnen de weeen en om 12.50 is ze geboren. Een wolk van een meid van 4025 gram en 53 cm lang.

Sandra mv Nick en Tess

Terug
Bovenaan