Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hey dames ik ben nog maar pril zwanger maar ik wil toch eens horen hoe jullie willen bevallen en waarom?<br />-Onder water ?<br />-Thuis?<br />-Met of zonder pijnstilling?<br />Kijk uit naar jullie meningen ?<br />
Ik wilde in t ziekenhuis vanwege eerdere complicaties bij dochter 1. Duurde zo lang dat mijn wens om zonder pijnstilling te bevallen niet haalbaar was. Het werd remifentanil, en uiteindelijk ook een knip en vacuumpomp. Helaas. En ik wilde nu in bad, want dan scheur je minder snel en de overgang van baarmoeder naar de echte wereld is minder heftig. Uiteindelijk geen bad beschikbaar, dus t werd op bed, zonder pijnstilling. Kijk vooral filmpjes online (tip: zoek de verlosmoeder) en kijk wat je past. En onthoud: het loopt meestal anders en das ook okee!
Jij gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben bijna 17wk zwanger en wil heel graag een badbevalling in het ziekenhuis (heb deze wens al jaaaaren) en ik denk ook het liefst volledig ‘au naturel.’ Maar mocht er toch iets van pijnbestrijding aan te pas komen, dan het liefst licht (lachgas bijv.) en geen ruggenprik.
Waarom bad: omdat ik altijd veel rust en ontspanning ervaar onder de douche of dobberend in een warmer zwembad (en de overgang van binnen naar buiten voor kindje zo wellicht iets minder heftig is).
Waarom au naturel: ik denk dat mijn lijf krachtig en gevoelig genoeg is om het zo te doen. Ik kan goed naar mijn lijf luisteren en dat gaat het beste zonder medicatie, denk ik.
De eerste bevalling wilde ik in het ziekenhuis. Vooral voor het geruststellende idee. Pijnmedicatie wilde ik eventueel wel, maar geen ruggenprik. Maar toen de weeën zo heftig waren maakte het mij niet meer uit wat ik kreeg. Aangekomen in het ziekenhuis had ik al 8cm en mocht ik geen pijnmedicatie meer. Je weet dus nooit hoe het loopt.
Bij deze zwangerschap zou ik graag in een bad willen bevallen. Maar of dit mag ( ik ben medisch) moeten we nog maar zien.
Ik denk in het ziekenhuis, veel ruimte heb ik thuis niet, dus dat zal thuis bevallen niet makkelijk maken! Weinig ruimte maakt een (over) volle slaapkamer!! Verder heb ik er niet teveel over nagedacht, is ook nog erg pril voor mij. Ik haat naalden, dus een ruggenprik zal ik niet snel kiezen, maar zeg nooit nooit ?
Ik wilde graag thuisbevallen! Dit is maar gedeelte gelukt. Ik heb op mijn lichaam vertrouwd en dat is goed gekomen. Overigens heb ik een korte bevalling gehad met een lange persfase voor een eerste. Ik zou zeggen kijk filmpjes en besluit. Wat ik super fijn vond was de begeleiding van mn eigen verloskundige en dat we in het ziekenhuis de enige waren. Dat gaf dat je constant begeleiding had.
Het maakt mij werkelijk niet uit, maar we hebben een klein huis dus Ik.denk dat t prettiger is om in het ziekenhuis te bevallen. Ik zou graag een badbevalling willen (of de mogelijkheid hebben om een tijd onder de douche te staan). Ik ontspan erg in het water, dus dat lijkt mij erg prettig.
Ik ben van plan om het zonder pijnstilling te doen, ik denk dat ik het wel aan kan. Maar als dat niet lukt, geen man overboord!
Het gaat zoals het gaat en nooit helemaal zoals je je het hebt voorgesteld, geloof ik. Zolang het kindje en ik de strijd maar heelhuids doorkomen!