Hoe willen jullie bevallen?

[quote quote=10451953]@StephW Zo leuk om te zien dat iedereen hier mijn verloskundige noemt (Verlosmoeder). Ze is ook in het echt super lief. Helaas mag ze waarschijnlijk niet bij mijn bevalling zijn omdat ik een medische bevalling heb. Heeft iemand ervaring tot op welke hoogte in het ziekenhuis je wensen haalbaar zijn? Bijvoorbeeld gedimd licht. Mag dat bij een medische bevalling?[/quote]
Als alles goed gaat, dan kan er heel veel

Ik ben 2 keer in het ziekenhuis bevallen. Beide keren ingeleid (ivm hoge bloeddruk, wel pas na de 40weken.) En bij de eerste een fluxus (nabloeding) gehad. Bij de 2e werd mijn bloeddruk tijdens de bevalling extreem hoog. Nu zwanger van de 3e en ik beval nu dus maar wat graag in het ziekenhuis. Er is inderdaad heel veel mogelijk, als je het maar aangeeft.

Wat wel jammer was, dat ik de hele tijd aan het CTG apparaat moest liggen. En dus niet onder de douche oid kon gaan staan.

Bij de eerste ivm een weeënstorm en nog maar 4cm ontsluiting om een ruggenprik gevraagd (iets anders was niet mogelijk omdat de bevalling nog maar net begonnen was) Maar de ruggenprik zat na 2 keer niet. Vervolgens bleek ik 10cm ontsluiting te hebben, dus mocht ik geen ruggenprik meer.

Bij de 2e wilde ze mij met 6cm ontsluiting een ruggenprik geven omdat de bloeddruk extreem hoog werd. Tegen de tijd dat de anesthesist bij mijn bed stond, had ik 10cm ontsluiting en mocht ik persen.

Deze keer hoop ik niet de hele tijd aan het CTG apparaat te hoeven. Zodat ik ook is onder de douche kan staan. En ik zie wel wat ik qua pijnstillend doe. Het is me ten slotte ook al 2 keer gelukt zonder

Hier in het ziekenhuis, door vele assistenten was de persfase een beetje rommelig qua communicatie en dat vond ik niet prettig. De ruggenprik die ik daarvoor had daarentegen was hemels! Had ik sowieso al bedacht (als je met een gebroken enkel al morfine krijgt, leek me dit persoonlijk juist heel logisch) en de ontsluitingsfase duurde ongeveer 11 uur, wat eigenlijk mooi gemiddeld was. Maar het begon met een weeënstorm dus ik was mega blij toen de ruggenprik erin ging, toen kon ik weer goed ontspannen en de tijd goed doorkomen. Tweede keer geplande ks en toen gezegd dat ik geen leerlingen wilde en dat was een stuk rustiger.

Hier drie bevallingen, alledrie thuis en zonder pijnbestrijding. Het ging megasnel, bij de tweede en derde waren zelfs alleen de verloskundige en mijn man erbij.

Mijn tip zou zijn: bedenk van tevoren waarvan jij denkt dat je je hier prettig bij voelt. Zet dit op papier. Maar bedenk ook dat het zomaar anders kan lopen.

Ik (en mijn man) wilde graag in het ziekenhuis bevallen, meer voor de zekerheid dat mocht er wat zijn, hulp dichtbij was. 
Ik wilde ook graag een badbevalling en zonder pijnmedicatie. Badbevalling kon helaas niet doorgaan omdat ik aan een infuus moest voor/tijdens de bevalling vanwege streptokokken (en dus te zorgen dat de baby niet ziek zou worden). Tijdens de weeënstorm was het allemaal zo heftig, dat ik toch om een morfinepompje heb gevraagd. Dat haalde de scherpe randjes er af. Wilde eigenlijk alles vermeiden om maar geen ruggenprik te doen.
Na de bevalling kwam de placenta niet en kreeg ik alsnog een ruggenprik zodat ze deze operatief konden verwijderen. 
Toen nr 2 kwam, zei als ik direct bij de weeënstorm "doe maar een ruggenprik direct, de placenta zal zeker weer niet komen". Kreeg weeënremmers toegedoent maar had nog steeds een flatline door constante weeën. De bevalling ging een stuk makkelijker, voelde nog steeds de weeën goed, vooral belangrijk voor de persweeën. Meneer was er binnen 4uur en tadaa ook hier moest de placenta weer operatief verwijderd worden en dat ging gelukkig dus ook allemaal vlotter omdat ik al een ruggenprik had. 
Mijn advies is, het is zeker goed om er van tevoren over na te denken maar als het zo ver is "go with the flow" en kijk op dat moment wat je aan kan.

Wow bedankt dames ! Dit zet alles wel es goed in perspectief :) zo zie ik ook dat inderdaad het niet altyd loopt als gewenst ? dat geeft me wel een beetje schrik maar dat komt wel goed ! Het gaat over vertrouwen in je lichaam niet ?
Hypnobirthing klinkt me wel interessant !

[quote quote=10451947]Bij de eerste thuis in bad bevallen en ik hoop dat bij de tweede weer zo te kunnen doen. Zou niet anders willen, tenzij medisch noodzakelijk natuurlijk. Vond het echt een waanzinnig toffe ervaring! (Redelijk off topic, maar ik heb heel veel gehad aan een cursus hypnobirthing. Klinkt zweverig, maar het is vooral ook heel veel informatie waardoor je betere keuzes kunt maken voor jezelf doordat je echt enorm veel kennis op doet van het hele proces! Wellicht interessant om eens te bekijken of dat iets voor je is.)[/quote]
Precies, dit! Ik ben ook thuis in bad bevallen van mijn eerste. Geweldig fijn, zoveel verschil zodra je het bad weer in gaat. Ook hypnobirthing gedaan.

Terug
Bovenaan