Hoe wonen jullie.... groot huis klein huis... flat??

Wij wonen in een 2onder1 kap.
We hebben een niet overdreven groot huis maar groot genoeg voor een gezinnetje. We hebben boven 3 slaapkamers. 2 grotere en 1 kleintje. De kleinste kamer is nu momenteel de computerkamer. Onze zolder is erg groot want we hebben namelijk een hoogbouw. We kunnen van de zolder daarom nog zat een slaapkamer maken.
Onze tuin is ook ruim genoeg om in te spelen. We wonen in een kindvriendelijk buurt en als we door de schuttingdeur achterthuis gaan en door de steeg kom je uit bij het speeltuintje. Dus voor hopelijk ooit kids een fijne loopafstand.

Verder hebben we 1 huisdier en dat is een dwergkonijntje.

wij hebben vorig jaar een vrijsataande 5 kamer woning   met een grote tuin gekocht slaapkamer 5 is de computer kamer zolder een rommel kamer 1 slaap kamer voor ons en 1 voor ons dochtertje en de  ander 2  gebruiken we voor logees. dus genoeg ruimte voor nog 3 kids.  

liefs berna    

PS

wat ik wel jammer vind is dat de buurt ons aan kijkt van he hoe hebben jullie als zwart gezin dat kunnen kopen.

vaak lach ik er om maar soms voel je je ook rot dat mensen zo over je denken
(nooit van sparen gehoord en een hypotheek)

berna

Hey hoi allemaal,

Wel leuk idee om   te weten hoe iedereen zo woont!!!
Zoals jullie weten hebben we 1 jaar geleden een vrijstaand huis gekocht in Duitsland!!
Het was een bestaand huis uit 1970, erg degelijk gebouwd.   We hebben 3 slaapkamers, 2   behoorlijke groote en 1 kleinere, de tuin is 696m4 dus erg groot rondom het huis dus tuin!!!
De indeling is erg grappig beneden is onze grootte hal dan 1 wc, dan de keuken , dan het kleine slaapkamertje dan onze slaapkamer en grootte badkamer met ook een wc. Boven is in  tweedelen de huis kamer en de ander slaapkamer met wc en wastafel en we hebben ook een openhaard in de huiskamer!!!
Maar we hebben geen zolder maar het huis is geheel onderkelderd met twee gedeeldtes!!
We moeten eigenlijk nog van alles doen we zijn nu nog heel druk met de tuin en das erg veelll werk!!
Maar het is een erg leuk huis  en  we voelen ons erg thuis en de buren zijn ook leuk!!!!

Nou berna, je moet je er niks van aantrekken als ze kijken, maar leuk is anders,mensen zijn zo voor vooroordelen tegenwoordig in Nederland dan hé!!! er is totaal geen tolerantie meer das ook één van onze redene dat we gegaan zijn hoor!!! Hier zijn wel normen en waarde en mensen zijn er beleefd!!!
Vindt het allemaal top dat je zo'n leuk huisje hebt!!!

Nou de goeten allemaal !!!

Liefs Sandy

hoi inderdaad een leuk onderwerp!!!

Wij wonen in een groot vrijstaand huis met inpnadige winkel met Outlet kinderkleding!
waar ik 5dagen in de week eigen baas aan het spelen ben ......
ons huis is ook erg ruim maar we hebben maar 3 slaapkamers, hadden er liever 4 hegad , kan niet alles hebben he !
We hebben een dubbele garage met loopzolder en een klein aards paradijs als tuin, zo'n 800 vierkante meter helemaal vrij.

Kortom een droom huis voor ons, school op3 min lopen....maar toch denken wij erover om te gaan verhuizen.....de buurt is niet echt kindvriendelijk en de meeste mensen die hier wonen zijn al 50 plus. Hierdoor kunnen wij zelf ook weinig aansluiting vinden.

Dus mocht er iemand intresse hebben , laat het even weten, voor de prijs hoef je het niet te laten, in de randstad koop je er nog geen tussenwoning voor!!!

Wij hebben nog 2 lieve honden en 2 cavia's en al 2 kids natuurlijk...

liefs daan

he wat een leuke vraag!!
wij wonen in een rijtjes huis! een tuin die 27 meter diep is...dus lekker groot!! met daarachter eens sloot en een bospaadje!

we hebben boven drie slaapkamers! en een hele grote zolder! daar is het kantoor van mijn vriend! (hij heeft een eigen bedrijf, daar doet hij dan zijn boekhouding)

en we hebben twee katten en een hond en een konijn!

we wonen hier ontzettend leuk!!

liefs Wilma

Wat leuk om te lezen hoe iedereen woont !
Hier komt ie dan, zo wonen wij:
We hebben 8 jaar in een middenwoning gewoont, groot zat hoor, maar we wilden graag zon in de tuin.
afgelopen december zijn we verhuisd naar een hoekwoning met garage en natuurlijk zon in de tuin.
Beneden is het lekker ruim, we hebben een speelkamer waar we e.v.t. een slaapkamer van kunnen maken. Boven 3 slaapkamers en een kleine zolder. De badkamer moet opnieuw gedaan worden...dat word waarschijnlijk volgend jaar.
De tuin is lekker ruim, er staat een wip,zandbak en glijbaan dus onze dochter kan er heerlijk spelen.

Groeten van Miena.

Zeker een leuk idee dit.

Ook ik
zal wat vertellen.
Wij wonen met zijn drietjes in een portiekflat.(hetbhuisje heeft erg veel waarde voor ons, heeft me schoonmoeder gewoond, is een jaar geleden gestorven, hele hoop spullen van haar staat er nog in)
Op de eerste vedieping zeg maar.
Redelijk grote huiskamer(rechthoekig) en een lang gang en drie slaapkamers.
1 kamer is omgebouwd tot logeerkamer,mocht er eeen tweede bijkomen(wat ik betwijfel) dan kan die logeerkamer omgebouwd worden tot kinderkamer.
We hebben wel een tuintje maar die is heel klein en staan bovendien alleen maar plantjes en dat soort dinge in.
We hebben wel een balkon van 7 meter lang en 1.50 breed
Tegenover ons huis is er de speeltuin is dus heerlijk dichtbij.
Nu zit Cheranou nog op de psz en die is nog geen 5 minuten fietsen en als ze in september naar de basisschool gaat is nig geen 5 minuten lopen(is ook vlakbij dus)
Verder achter het huis een grasveldje waar de kinderen ook kunnen spelen.

Liefs Anouska

Terug
Bovenaan