Hoe wonen jullie.... groot huis klein huis... flat??

Hallo,

Een heel leuke vraag. Wij wonen al sinds '97 in een 2 ondereenkap woning waarvan de garage weer geschakeld is met onze andere buren. Ideaal midden in het dorp en in een doodlopend stuk straat.
Wij hebben een grote huiskamer, kleine keuken en de slaapkamers worden op het moment uitgebreid naar 2 middelslaapkamers en een grote masterbedroom. en ook de zolder wordt doorgetroken. De vorige bewoners hadden al achter een stuk aangebouwd en wij trekken dat nu door naar boven. En jullie begrijpen wel waarom er nog een middel grote slaapkamer moet komen....he! Maar tegen de buitenwereld zeggen we dat we kantoorruimte nodig hebben voor onze twee ambulante bedrijven. De tuin is niet groot maar genoeg waar we het voor gebruiken. Tuinieren is bij ons echt geen hobby. Als we ooit weggaan dan is het omdat we zelf bouwen of dat er een wei bij zit zodat er een paard kan komen staan. Maar dan moeten we eerst nog een lotterij winnen. Heeft iemand de juiste nummers????? HI HI

groetjes Nathalie

al 24 reacties!!!!!!!!!11 Wat een record! Normaal reageren er niet zoveel meiden/ vrouwen op wat ik te zeggen/ vragen heb!

Ik bedacht het me ineens van goh, daar ben ik benieuwd naar!
En het is ook erg leuk om te lezen, hoe iedereen past en meet of dit juist helemala niet hoeft te doen....

bedankt voor alle reacties

liefs LA

Wat een leuke vraag! En erg leuk om al die verschillende woninkjes te lezen...
Wij wonen nu in een tussenwoning. Zeg maar een starterswoning wat ik 4 jaar geleden alleen gekocht heb.
Inmiddels ben ik getrouwd, heb een hond een terrarium met gekko ´s en 2 waterschildpadden. In de tuin, nu ongeveer 11 meter, nog een grote vijver met vis.
Nu wordt het toch wel wat kleiner, helemaal als er eens een kindje bij mag komen, dus we hebben dit jaar een drive in woning gekocht. Met garage. Voor en achtertuin en een dakterras. Beneden bij de garage, ook gang, toilet, en tweede woonkamer met tweede keuken. Daar willen we in de toekomst een grote gezamenlijke ´bak ´ in maken voor de schildpadden en ook tegelijk de vissen erbij. De gekko ´s komen daar dan ook en we willen dan nog slangen.
Op de eerste verdieping hebben we de grote keuken en de grote woonkamer en het dakterras. En op de 2e drie slaapkamers en een badkamer.
We gaan wonen direct aan een soort grachtenmeertje, vanuit de tuin op een damwand boven het water...
En natuurlijk met een hek afgezet voor de hopelijk toekomstige kindjes....

Leuk onderwerp LA!!!

Liefs Linnepinnie

Hey Lienepini,

wat gaaf... wat jij verteld over je schildpadden... heb ik ook als fantasie in mijn hoofd.... ik heb dan wel geen huis.. maar fantaseren mag.
Ik heb nu een zelf ontworpen hoek aquarium... waar 3 grote waterschildpadden in zitten, 350 liter water.

liefs LA

leuk onderwerp is dit...
nou zal ik ff vertellen hoe ik woon.
ik woon in een rijtjeswoning en dan hebben we precies de middelste lekker warm er tussen in hihi.
we hebben drie slaapkamers boven en nog een zolder kamer.
tuin is groot genoeg en grotendeels bestraat.
genoeg ruimte hier voorlopig
maar hoe meer ruimte soms hoe meer je opbergt en bewaart.
das soms minder hihi.

knuf en kus j

leuk, nou leer   je elkaar toch een beetje kennen (eerst met wie je woont en nu hoe). Wij wonen sinds vorig jaar november in een hoekhuis, 3 kanten tuin dus wij kunnen heerlijk buiten zitten. Het is een buitenwijkje in een grote stad dus alles is dichtbij. Wij zijn nu bijna een jaar aan het klussen en het is nog steeds niet af, maar wat af is is erg mooi. Aan ruimte hebben we over: 1 slaapkamer en een grote zolder, nu alleen de bewoners van deze kamers nog "creeeren", maar die zijn uiteraard van harte welkom en daar is het wachten dan ook op.

heel erg leuk om te lezen dit..

zo krijg je een beetje een beeld van de situatie
wij wonen in een half vrijstaand huis, aan de rand van de stad... veel weiland aan de ene kant en aan de andere ga je de bewoonde wereld in, met winkelcentra alles bij de hand.
ons huis is (al zeg ik het zelf) best groot, we hebben boven drie slaapkamers, maar een grote ervan hebben we verbouwd tot badkamer.
wat de douche was is nu een strijkhok, en dan hebben we nog een slaapkamer over voor evt. een kindje.. (daar wordt aan gewerkt).

de zolder is mijn vriend mee aan het klussen, wordt geisoleerd en is tevens een slaapkamer, fungeert nu nog als zonnebankkamer.

onze tuin achter is niet heel groot..

(jammer dat je op dit forum geen foto's kunt plaatsen eigenlijk)

liefs sacha

leuk al die reacties,
wij wonen in een klein huisje, midden tussen de weilanden, we hebben een heerlijke grote tuin, waar we erg blij mee zijn!!!
een uitzicht van alleen maar weiland, koeien, en schapen,
binnen is het niet groot, begane grond, met een keukentje, kamer, en een woonkeuken met 1 slaapkamer...
dieren hebben we niet, al zou ik graag een hond willen, maar wie weet binnenkort??
o ja, we hebben ook nog een zolder, 1 met zo n uit schuif trap beneden..daar slapen veel loge s , t is allemaal klein, maar heel gezellig...ik zou niet graag weg willen hier!   een kindje wordt wel passen en meten, maar daar verzinnen we wel wat op!
dat was het wel zo n beetje!
 Liefs Emmie

Terug
Bovenaan