Hoe wonen jullie?

Na al die berichtjes over tuinen, huishoudens, scholen in de buurt e.d. ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe iedereen woont en of dat bevalt.

Ik begin wel.

Ik woon met man en kind in Kudelstaart, een dorpje in de randstad. Als het verkeer meezit, zit ik met 3 kwartier in Amsterdam-Centrum.
We wonen in een ééngezinswoning in het 'oude' deel van Kudelstaart. Er wordt nu veel gebouwd in Kudelstaart, maar waar wij wonen is zo'n 30 jaar oud. Daardoor wonen er veel oudere mensen; de jonge gezinnen wonen in de nieuwbouwwijken en dat vind ik wel jammer voor Esther later. Misschien dat we toch nog verder gaan kijken voor een ander huis, o.a. om die reden, maar eigenlijk zou ik liever in de stad willen wonen. Maar dat lijkt me voor Esther weer minder leuk.
We hebben een tuintje wat we van de zomer zo aan gaan leggen dat ze straks lekker met een driewieler rond kan crossen.
School en supermarkt zijn in de buurt, verder moet ik voor alles in de auto of op de fiets stappen.

Groetjes,

Eveline

Hoi,

Wij wonen in Geldrop, dat is vlak bij Eindhoven. We hebben een klein en oud huisje. Maar we kunnen het wel helemaal verbouwen. Dan wordt het wel groot. Onze tuin is wel heel groot. Daar kan Femke straks lekker spelen. In onze wijk wonen heel veel jonge gezinnen. Het zijn huizen die men vroeger huurden. Maar als de oude huurder eruit gaat dan komen ze te4 koop. Er wonen dus ook nog wat ouderen in onze wijk. Beide buren zijn oud, maar wel heel lief. In Geldrop is alles bij de hand. Winkels, scholen, sportscholen en noem maar op. We wonen hier graag ook al komen we zelf allebei uit Eindhoven.
Gr linda

hallo leuk onderwerp!!

ik woon met mijn man (41) mijn zoontje (4en halve maand) en de dochter van mijn man die is (16) en die woont ook tijdelijk even bij ons omdat ze bij haar moeder thuis niet meer te houden was haha, wij wonen in utrecht op 5 minuten afstand van de stad en verder is het wel een gezellige buurt, maar we zijn bezig met een anders huis omdat we nu op een 1 hoog flat zitten, wel heel groot hoor, maar ik wil heel graag een beneden huis met een tuin!!! maar ja dat is niet zo makkelijk we zijn al bijna anderhalf jaar bezig voor een ander huisje!!! maar ja komt wel goed! groetjes!!

Goedemorgen,

Wij wonen aan de rand van Eindhoven, in de wijk Tongelre. Wij zijn binnen een mum van tijd in Geldrop en Nuenen. Onze wijk lijkt net een spaans dorp of een bungalowpark. Wit gepleisterde huizen die in blokvorm aan elkaar schakelen. Onze straat is er een waar geen verkeer langs komt en kinderen kunnen hier naar hartelust buiten spelen. Tevens zitten wij aan weilanden en een mooi park met veel speelgelegenheid. We hebben een tuin van 17 bij 7 meter. Dat is nu nog een woesternij omdat we er volop mee bezig zijn.
Het is een kindvriendelijke buurt waar ons kleine straks van kan genieten.
Ons huis is enkele jaren geleden gerenoveerd. Dit was voor dat wij hier kwamen wonen. Het is een ruim huis met een tuin op het zuidwesten, dus tot laat de zon in de tuin.
Wij zijn van plan om een jaar of 5 hier te blijven en dan weer te verkassen naar iets anders.

Groetjes,

Annemiek, mama van Rowan, 02-03-2007

Hee Eveline,
Alles goed bij jullie? Ik heb je al even niet meer gespot op het forum.

Wij wonen in een klein dorp, hier is mijn man geboren. We zijn 8 jaar geleden begonnen met zelf een huis te bouwen. Zijn er twee jaar mee bezig geweest en we wonen er nu bijna 6 jaar. We hebben een grote tuin waar Evi straks lekker kan spelen. Wel hebben we een vijver waar straks een flink hek omheen komt. Voor de deur hebben een speeltuintje dus is ideaal. Ik kan dan vanuit de woonkamer Evi in de gaten houden. Verder in het dorp is niet zoveel te beleven, we hebben een kleine supermarkt (lees heel klein) daarbij in zit ook de bakker en drogsterij hihihi. Ik ben dus ook veel op de auto aangewezen.
We hebben wel een school en peuterspeelzaal.
Ik vind het heerlijk om in een rustig dorp te wonen. In onze buurt wonen veel jonge mensen, en de laatste tijd zijn er veel kleintjes geboren (vruchtbare grond hihihi). Dus voor Evi straks vriendjes en vriendinnetjes zat in de buurt.

groetjes Sonja

hoi

ik woon met mijn man en 2 kids in een klein plaatsje net onder utrecht
het heet montfoort, heel gezellig klein plaatsje
we wonen in een wijk van 13 jaar oud,
geen doorgaand verkeer, heel veel kids, dus heel kindvriendelijk
zijn dus heel tevreden, we wonen in een eensgezinswoning/koophuis.

groetjes riana

hoi allemaal..
wij zijn zondag overgegaan in ons nieuwe huis ..
Wij wonen nu in ankeveen (wijdemeren)
Een 3 kamer woning op de 1ste verdieping.
Hier rijden weinig tot geen auto's en een school bijna tegenover het huis( vanaf balkon kan ik het al zien)
Er zijn hier verder geen winkels in dit kleine dorp.. wel 3 kerken en 4 bars ...:?
Maar 15 min fietsen en dan zit ik in korenhoef waar we eerst woondem waar een  paar winkels zitten  .. komt die fietskar toch van pas:p

gr sylvia mama vn natas

Hoi!

Ik woon alleen met mij dochtertje in Delft. Ik ben pas deze zomer weer terug naar Nederland verhuisd, woonde eerst in Istanbul voor mijn studie geschiedenis. Moest dus heel snel een huis vinden toen ik (zwanger) terug kwam want ik had helemaal niets meer in Nederland. Ik ben daarom denk ik ook extra blij met mijn huisje!
Het is een drie kamer bovenwoning maar met een eigen voordeur en het is een hoekhuis, dus heel veel licht. Ik heb zelfs een balkonnetje! Heb met vrienden en familie de hele zomer geklust en alles was net op tijd af voor de bevalling.
Het zit jammer genoeg wel aan een drukke weg dus zo maar buitenspelen zit er niet in. Gelukkig wel veel speeltuintjes en het Delftse Hout in de buurt en ook op loopafstand van de binnenstad. Het kdv zit om de hoek en er zitten twee basisscholen in mijn straat, maar de een is katholiek en de ander protestants. Niets ten nadele van deze religies, maar ik ben zelf helemaal niet religieus en vind dat dan ook niet zo een aansprekende keuze voor mijn dochter. We moeten denk ik een blokje om gaan fietsen naar een Montessori school of iets dergelijks, dat spreekt mij persoonlijk  meer aan. Aan de andere kant weet ik niet of ik hier dan nog woon, een huis met een tuin is natuurlijk helemaal een fijn idee. Delft is alleen een dure stad om een huis in te kopen dus dat zal waarschijnlijk nog wel even duren.
Grappig om te lezen dit trouwens, het verbaasd met dat zoveel mensen in dorpen wonen, echt leuk! Het klinkt misschien heel dom maar ik kom dus nooit in dorpen, ben echt een stadsmens. Voor mij is Delft al   aan de kleine kant ... Het moet voor een kind wel heerlijk zijn, al die ruimte en veiligheid.

Liefs, Bebek

Terug
Bovenaan