Hoe wonen jullie?

Hallo, ik woon samen met Kian en de papa van Kian in Almere-buiten. We wonen hier nu vijf jaar. Eerst was dit de laatste wijk van almere maar nu zijn er alweer twee bij gebouwd. We wonen in een eensgezins woning in een complex, aan de uiteinde van het blok zitten appartementen en er tussen eensgezins woningen. Wij wonen in het allerlaatste eensgezinshuis van de straat. Ons huis heeft vier grote slaapkamers en een zolderkamer. Onze tuin is niet zo groot 5x5 maar dat is opzich niet zo erg want direct achter de tuin ligt een groot grasveld met schommels en er rijden hier geen auto's wel een busbaan maar daar staat een hek omheen. Er wonen hier erg veel kinderen. De supermarkt is wel wat verderweg maar school en zo is op de fiets goed tedoen (lopen kan ook wel maar dan moet je wel optijd weg hihihi buren gaan om acht uur al lopen)  

hoi!
Wij wonen in Meppel (Drenthe) sinds afgelopen september. Daarvoor heb ik 10 jaar in Rotterdam gewoond maar ik kom eigenlijk uit Brabant, Aalst Waalre/Veldhoven (ligt bij Eindhoven). Het is hier heel mooi, maar ik mis Brabant wel een beetje... Mijn vrienden wonen in Rotterdam, mijn ouders in Veldhoven en mijn schoonouders in Delft (allemaal bijna twee uur rijden, snik, snik). Dus oppas door opa en oma zit er hier niet in helaas.....

We wonen in een mooi vrijstaand huis wat bijna helemaal van hout is. We hebben een fijne grote tuin met veel gras, leuk voor Nynke en onze twee honden. Er zijn twee basisscholen in de straat, een openbare en een christelijke, we kunnen dus kiezen!

groetjes,
Daphne

Hoi,

Wij (Walter 32 jr, Nens 22 jr, Tom 3 maanden en Bo de poes 8 jaar) wonen in het dorp Lichtenvoorde, in een eensgezinswoning.  We hebben dit huis in Augustus 2004 gekocht.
We hebben een ruim huis, maar altijd ruimte te kort
Best een grote tuin. Dit jaar gaan we de tuin aanpakken, een blokhut neer zetten en wat gezelliger inrichten. Over een paar jaar, als Tom echt buiten kan spelen, willen we ook gras aanleggen e.d.

In onze buurt wonen  aardig wat  jonge gezinnen, en we zitten midden in een babyboom in de buurt. Kaboutertjes?

Onze woonwijk ligt echt aan de rand van de bebouwde kom, maar we zitten wel lekker dicht bij de supermarkten en het centrumpje... wandelen 10 min. En we hebben sinds 2 weken een HEMA! haha hoe geweldig!
De buurt word wel steeds kindvriendelijker gemaakt, 30 km zone, gele fluoriseerde borden bij de 2 scholen in de buurt, maar je blijft altijd hard-rijders houden. En overal zijn ook wel kleine speeltuintjes. Grasvelden, een groot park.

Groetjes Nens

Hallo!

Wij wonen in Limburg en zijn vorig jaar februari verhuisd naar een nieuwbouwwoning met 4 slaapkamers en een tuin. Het dorp waar we wonen is niet groot, maar alle voorzieningen  (winkels, apotheek, postkantoor, huisarts, enz) zijn aanwezig én op korte loopafstand. De basisschool en kdv ligt op 100 meter, ik kan het speelplein vanuit de keuken zien. De straat is doodlopend en er ligt een speeltuin aan de overkant van de straat. In de 12 huizen die in onze straat staan wonen 16 kinderen in de leeftijd van 0-9 jaar, dus dat is altijd drukke boel in de speeltuin. Erg gezellig! We wonen hier heel graag, dus wat willen we nog meer?!

Groetjes,
Dionne

Hallo wij ik mijn man en onze drie kindjes van 5 bijna 4 en meike van 15 weken wonen in Nijverdal
Wij wonen in een groot alleen staand huis met erg veel ruimte ( grote tuin en speelweide )
Ik vind het heerlijk hebben ook veel dieren oa honden,paarden,geiten
De kinderen hebben een eigen grote speelweide met oa schommels ,glijbaan, klimtoestellen,trampoline etc
Het nadeel is dat wij niet in een woonwijk wonen met vriendjes en vriendinnetjes naast de deur
Dus de kinderen moeten zich alleen en met elkaar vermaken zo lang ze niet naar school gaan ( school is 10 min fietsen ) en centrum zo,n 15 min
Zij zijn hier als kleine kindjes komen wonen dus ze weten ook niet anders
Het is hier heerlijk vrij wonen maar soms denk ik aan vroeger toen ik zelf een jong meisje was na het eten naar buiten en meteen veel andere kinderen uit de buurt dat is wel jammer
Maar ik zou hier niet meer weg willen

Groetjes Monique

Hoi

Wij wonen sinds vorig jaar april een een redelijk nieuwbouw (6 jaar). Een flinke kamer met aan bouw. Boven hebben we drie slaapkamer en badkamer met alles erop en eraan.

Een zeer grote zolder met balkon.
Het is een rijtjes huis. De straat waarin we wonen en alleen voor bestemmings verkeer (geen doorgaande weg, wel voor fietsers). Als we deur uitstappen staat er een klein speeltuintje (glijbaan, wipkip en schommel)

Verder is het 500 meter lopen en dan is er een kinderboerderij. (best groot)

De winkels zijn een stuk verder meestal ga ik fietsen (7 minuten)  of met de auto.
Voor de oudste (2,5 jaar) is het net te ver lopen.

De scholen zijn iets verder van ons huis (5 minuten fietsen) en je moet best een drukke weg oversteken.

Verder wonen er veel kinderen van alle leeftijden in de buurt (oudste 10 jongste moet in juni geboren worden).
Met dit mooie weer zijn we de hele dag buiten te vinden. Vooral aan de voorkant, want de achtertuin is niet zo groot en staat maar to 17.00 uur de zon

Groetjes annegien

Hai, leuke topic.

Wij wonen met zijn drieën in een kleine eengezinswoning uit de jaren veertig. Deze hebben wij gekocht van de gemeente. Het is niet groot, drie slaapkamertjes + vliering, maar groot genoeg voor nu. Wel hebben we een grote tuin (6 bij 15) met tuinhuis  die we aan het opknappen zijn, kids-proof en moestuintje en zo.
Onze wijk is een zgn "zwarte wijk" en er wonen heel veel oude mensen. Het staat bekend als een slechte wijk, en er wordt volop geherstructureerd. Veel mensen vinden het vreemd dat wij juist in deze wijk hebben gekocht (vanwege onze dochter + allebei hoog opgeleid) maar wij vinden het heel leuk, lekker multiculti en veel grond om het huis, bovendien kunnen we lopend naar het stadscentrum. Bovendien wonen we nu echt heel goedkoop zodat we van één inkomen lekker kunnen leven. Dat vonden wij heel belangrijk, hou je veel vrijheid.
We weten nog niet hoe lang we hier blijven, niet veel andere kindjes in de buurt,  maar voorlopig zitten we goed.

Gr Irene

Wij (mijn man, Tijmen, Floor en ik) wonen in Rijssen in een twee-onder-een-kap.
We hebben een joekel van een tuin waar Tijmen lekker kan spelen, veel gras met schommel en glijbaan.
We wonen niet in een nieuwbouwwijk, maar wel in een buurt met allemaal jonge gezinnen, heel gezellig. Basisschool op 2 minuten loopafstand, aan de bosrand, grote speeltuin op steenworp-afstand. Tien minuten lopen naar het centrum, best een leuk stadje met alles wat we nodig hebben. We hebben het hier prima naar onze zin, wij gaan hier voorlopig niet meer weg!
groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan