Hoe wordt er gereageerd op de naam van je kindje ???

Hallo moeders,

Naar aanleiding van een topic van Wendy vond ik het wel eens leuk om meerdere reacties te lezen omtrent de naam van je kindje.

Wordt deze goed uitgesproken? Hoe reageren mensen op de naam? Hadden ze de naam bij jullie verwacht? Ben je er zelf nog steeds blij mee?

Hier beneden staat een kort vragenlijstje wat wel leuk zou zijn als jullie dit ook zouden gebruiken. Dat is makkelijk en overzichtelijk!
Uiteraard zal ik zelf de spits afbijten;

Naam van je kindje: Kay
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Ja, een enkele keer.
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Kayn, keej.. (haha lol)
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Kài (met een à dus!)
Jongen/meisje verwarring?: Ja, 2x gebeurd.
Op welke manier?: nav geboortebord, Kay op z'n engels uitgesproken vond iemand ook een naam voor een meisje,.. ow?? Gelukkig zie je aan Kay al snel dat het écht geen meid is haha... en één ROZE geboortekaartje van een vage kennis die gehoord had dat we een kindje hadden gekregen,.. dacht dus een meisje haha..
Reacties van je omgeving: Geweldige naam! Stoere naam! Toffe naam! Iedereen vond de naam érg leuk en vooral mama!!!
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?: Ze vonden de naam echt bij ons passen. Ze wisten dat ik van korte namen hield en het geen naam moest zijn die té populair was. Ook als ze Kay zien zeggen ze dat de naam écht bij hem hoort.. gelukkig maar!
Zelf nog tevreden over de naam?: Ja!!! Kay vind ik al van kinds af aan een super naam en ben nu dus ook helemaal trots op mijn ventje. Gelukkig vond mijn vriend dit ook na veel zoeken de leukste naam. Ik vind het nog steeds erg apart dat ik dat kleine kindje een naam heb mogen gegeven en dat voor zijn leven lang...

Groetjes!

Esmé

Hallo,

Inderdaad erg leuk om hier een topic van te maken. Ik doe wel mee!

Naam van je kindje: Hjerre Jonathan
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Ja door overgrootoma die hem eigenlijk altijd Jerrie noemt.
Welke verbasteringen heb je al gehoord?:   Jerrie of Hhhgjerre
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Jerre, zonder h dus
Jongen/meisje verwarring?: Ja, maar niet vanwege zijn naam
Op welke manier?: Gewoon door naar zijn koppie te kijken.
Reacties van je omgeving:   Tot nu toe vinden ze het een hele stoere, originele naam, hoewel sommige mensen natuurlijk wel gek moeten doen, vanwege die H die je nauwelijks uitspreekt..
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?: Ze hadden zo'n soort naam wel verwacht, eentje die niet veel voorkomt, omdat ik al zoveel namen gehoord heb ik het onderwijs.
tevreden over de naam?: Ja wij zijn heel tevreden. Zonder dat we het wisten hebben we Hjerre per ongeluk vernoemt naar zijn papa. Toen hij een week of zes was hoorden we van verschillende mensen dat Hjerre een verbastering is op Harrie en zo heet mijn man. Hij is meer dan apetrots.....

Groetjes Hanneke

ik vind het ook wel leuk om erbij te zetten tussen welke je namen hebt moeten kiezen. Wat evt de naam was als het van het anders geslacht was. en evt doopnamen.

Naam van mijn meisje:
Tyche
Wordt het verkeerd uitgesproken: Ja, best vaak.
Verbasteringen: Tycho, Tijsje. Ties. Tiesj, en zelfs een keer fietsje (maar dat was door een klein kindje en vond het wel schattig)
Fonetische uitspraak: Tieche (en dan de ch als in het woord licht)
Verwarring tussen een jongen/meisje: Ja ook vaak ivm Tygo
Reacties van de omgeving: Erg leuk, de meeste moesten even wennen maar vinden het nu leuk.
Vonden ze het bij ons passen: Ja.. niemand had bij ons een populaire naam verwacht. Heb namelijk altijd van aparte namen gehouden.
Zijn we zelf tevreden: Jazeker! Ons meisje is echt een Tyche.. het past helemaal bij haar. En ik vind het leuk dat niet 10 kindjes straks omkijken als je haar naam roept.. maar dit is mijn mening.
Andere namen die we in gedachten hadden: Andrea, Reza, Lea(H), Auke
Als Tyche een jongen was geweest: Dan had hij Raff geheten.
Doopnamen: Die heeft Tyche geen. We kwamen er niet uit en misschien word ze niet eens gedoopt dus... ik had eventueel Tyche Andrea mooi gevonden (mijn opa heet dre) maar dit vond mijn man niks... en ben nu eigenlijk wel blij dat ze gewoon Tyche heet!

Groetjes Kirsten, mama van Tyche (19/08/06)

Hallo,

Erug leuk idee!!

Naam van je kindje: Jamie
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Ja, een enkele keer.
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: jamie (De j dus niet als dj.)
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Djemie
Jongen/meisje verwarring?: Ja
Op welke manier?: Wij hebbben ookm een roze geboortekaartje gekregen. Reacties van je omgeving: Bij ons vind ook iedereen de naam heel erg leuk. Iedereen denkt dat het van Jamie oliver is, maar dat is niet zo hoor.
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:  Ja iedeern vind de naam heel erg bij ons passen. Je hoort hem niet zoheel erg vaak en dat vond ik belangrijk.  
Zelf nog tevreden over de naam?: Ja. Ik vind hem nog steeds helemaal super. Hij past ook echt bij mijn mannetje. Wij waren er ook heel snel uit welke naam het moest worden voor een jongetje (De naam voor een meisje hebben we tijdens de weeen nog uitgekozen, hihi)

Groetjes Natasja

Naam van je kindje: Lotte
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Nee, nooit maar dat kan ook niet echt.
Jongen/meisje verwarring?: Nee
Reacties van je omgeving:  Iedereen zegt dat ze het een hele leuke naam vinden.  
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:  
Ja ze vonden de naam wel bij ons passen, ik denk ook niet dat ze iets anders hadden verwacht.
Zelf nog tevreden over de naam?: Ja we hadden eerst Danique willen doen, maar dat kan mijn vriend niet eens normaal uitspreken, hij zegt er nog een extra i bij dan wordt het dainique dus dat vond ik niet leuk.
Wij wisten van tevoren dat wij een meid kregen, wij hebben dan ook niet verder nagedacht als het een jongen zou worden.

Lotte heeft geen meerdere namen.

Naam van je kindje: anne sophie ,roepnaam sophie
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: .ja door een meisje van : soepie..( ze ging hakken en 0plakken en spelde de naam per letter en kwam toen bij sopie hihihihihi
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: geen
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: sofie
Jongen/meisje verwarring?: nee
Op welke manier?: nvt
Reacties van je omgeving: ontezettend leuke naam, bekt mooi, sommigen vinden het jammer dat we niet als roepnaam Anne sophie hanteren....  
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?: ze vonden het typisch een naam van ons
Zelf nog tevreden over de naam?: Ja, absoluut, ik heb hiervoor en mk gehad en toen hadden we deze naam al in gedachten en die wilden we ook weer aan dit kindje geven...,
we hadden al heel snel samen zoiets van, dat is een leuke en mooie naam, de samenvoegsel van Anne Sophie hebben we later bedacht, omdat we dat wel mooi vonden een dubbele naam

liefs tobi

ps leuke vraag

Terug
Bovenaan