Hoe wordt er gereageerd op de naam van je kindje ???

Wat een leuk idee. Hier komt die van ons

Naam van je kindje: Luca en zijn tweede naam is Stijn
Hoe kwam je aan deze naam: Geen idee eigenlijk we vonden Luca en Stijn al heel lang leuk. Alleen ik heet Sigrid en onze dochter Sterre dus dat zou betekenen dat er nog iemand zijn naam met een S begint en dat zou niet goed zijn.

Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Ja ze zetten er vaak een S achter en het is zonder S.
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Lucas
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Gewoon Luca dus niet met een oe.
Jongen/meisje verwarring?: Ja
Op welke manier: Een mevrouw van de gemeente vond dat Luca een meidjes naam was. En dat vond ik dus niet.
Reacties van je omgeving: Leuke naam paste goed bij Sterre
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:
Ze vonden de naam bij ons passen.
Zelf nog tevreden over de naam?: Echt wel heb er nooit aan hoeven wennen het past ook bij hem.

Groetjes Sigrid

Naam van mijn meisje: Jorja
Wordt het verkeerd uitgesproken: Ja, constant!
Verbasteringen: Jorja op z'n plat Hollands, zelfs door opa's en oma's! Zwaar irritant!
Fonetische uitspraak: Dzjordzja (op zijn Engels dus)
Verwarring tussen een jongen/meisje: Nee, dat niet!
Reacties van de omgeving: Veel mensen riepen: Alwéér zo'n bijzondere naam!! (Tja, als je je eerste kindje een bijzondere naam geeft kan je de tweede moeilijk "Mien" noemen toch?
Vonden ze het bij ons passen: Volgens mij wel!
Hoe kom je aan deze naam? Afgekeken van de actrice Jorja Fox. Ik vond Georgia qua uitspraak altijd al mooi, maar de schrijfwijze vond ik niet mooi... Nu dus de oplossing gevonden.
Zijn we zelf tevreden:
Jaaa tis een echte Jorja!
Andere namen die we in gedachten hadden: We waren er heel snel uit dit keer!
Als Jorja een jongen was geweest: Dan had hij Crevan geheten.
Doopnamen: Ze wordt niet gedoopt, maar haar complete naam is Jorja Marley, Marley naar mijn moeder's tweede naam: Marjolein.

En dan ook nog even voor d'r grote zus:

Naam van mijn meisje: Vleerte
Wordt het verkeerd uitgesproken: Ja, vaker fout dan goed!
Verbasteringen: Myrthe, Veerle, maar mensen schrijven het ook voornamelijk fout: Flyrthe.
Fonetische uitspraak: Vleer zoals in vleermuis en te zoals in te ;)
Verwarring tussen een jongen/meisje: Niet vanwege d'r naam, maar soms wel gewoon zo, terwijl ze toch écht een meisjeskoppie heeft!
Reacties van de omgeving: Ze vonden het een erg aparte en moeilijke naam. Niet iedereen reageerde even positief, maar dat hoorden we dan via via...
Vonden ze het bij ons passen: Ja, ik geloof dat ze ons altijd al een beetje gek vonden...
Hoe kom je aan deze naam? Vleerte is een verbastering van Myrthe. Het complete verhaal is hééél lang en daar zal ik jullie niet mee vervelen ;)
Zijn we zelf tevreden:
Ja, nu na bijna twee jaar zijn we nog steeds heel blij met de naam. Hij past ook echt bij d'r!
Andere namen die we in gedachten hadden: Amber (omdat we twijfelden of we het een kind wel aan konden doen om het een zelfverzonnen naam te geven) ben blij dat het tóch Vleerte is geworden!
Als Vleerte een jongen was geweest: Dan had hij Pepijn geheten.
Doopnamen: Ze is niet gedoopt, maar haar volledige naam is Vleerte Elizabeth. Elizabeth naar mijn overleden tante.

Naam van mijn meisje: Daantje
Wordt het verkeerd uitgesproken: Nee
Verbasteringen: Daan
Fonetische uitspraak: zoals je het leest
Verwarring tussen een jongen/meisje: Ja, is tenslotte een naam die veel jongentjes hebben
Reacties van de omgeving: Leuk!
Vonden ze het bij ons passen: Ja, past ook goed bij de namen van de andere kids
Hoe kom je aan deze naam? Van de film 'zusje' met kim van kooten
Zijn we zelf tevreden: Helemaal!
Andere namen die we in gedachten hadden: Kate, Puck, Finn, Noor
Als  Daantje een jongen was geweest: . Melle
Doopnamen: nvt

Naam van mijn meisje: Linde
Wordt het verkeerd uitgesproken: Soms wordt er Linda gezegd
Verbasteringen: Lin, Lini
Fonetische uitspraak: zoals je het schrijft
Verwarring tussen een jongen/meisje: Nee
Reacties van de omgeving: Mooi!
Vonden ze het bij ons passen:  Ja  
Hoe kom je aan deze naam? Had het ergens gehoord, ik belde mijn zus om te peilen, en voordat ik iets had gezegd vertelde zij dat het nichtje van haar vriend bevallen was van een Linde, en dat ze dat zo'n mooie naam vond! Was te toevallig, keuze gemaakt!
Zijn we zelf tevreden: Ja, past ook goed bij Daantje en de rest van de kids
Andere namen die we in gedachten hadden: Lente, Fee
Als  Linde een jongen was geweest: . Finn

De namen passen echt heel goed. Ik heb in mijn zwangerschap 4 weken in het zh gelegen, en op de ctg konden ze Daantje nooit vinden, zo druk was ze! Linde was altijd heel rustig in mijn buik, en nu nog. Ze is geduldig en afwachtend, en haar zusje ongeduldig en gretig. Daantje kwam ook als eerste.
Mijn andere kinderen heten Jessie (naar een kinderliedje van Madonna dat dear jessie heet), Tijn (naar zijn vader Martijn), Bas (naar opa Sebastiaan), Sam (gewoon leuk).

Groetjes Jelte

Naam van onze kleine man: Jente
Hoe kwam je aan deze naam: Wij wilde graag een friese naam, deze naam hebben we dan ook gevonden op een friese namensite
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Nee
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: geen
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Zoals je het schrijft
Jongen/meisje verwarring?: Nee, al heeft mijn man wel wat grappigs mee gemaakt toen hij   ( Jente was toen net geboren) bij de apotheek medicijnen voor hem moest halen. Die vrouw achter de balie zag op het scherm zijn naam staan en zei: Oh, wat een leuke naam Jante! Mijn man zegt nee, het is Jente! Even later, het is een meisje he? Nee, het is een jongen. Ja, maar in ons systeem staat dat het een meisje is. Mijn man nogmaals, het spijt me maar het is echt een jongen! Mijn man is er nu nog steeds verbaasd over dat een mens zo dom kan zijn. Wij weten toch zeker zelf het best dat onze kleine een piemeltje heeft en dus een jongen is!  
Reacties van je omgeving: Leuke naam, klinkt vriendelijk!
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:  
Ja, ze vonden de naam goed bij ons passen. Ze wisten wel dat we graag een friese naam wilde.  
Zelf nog tevreden over de naam?:Ja helemaal tevreden. Het is ook echt een vriendelijk mannetje

Groetjes Fenneke en Jente ( 7 weken, bijna 8 wkn. )

Leuk, hier komt tie.
Alleen de meisjesnaam laten we achterwege, je weet nooit of deze ooit nog nodig is.

Naam van je kindje: Yoëll
Hoe kom je aan de naam: Na lang lang zoeken op internet naar namen. aangezien m'n man al vanaf kleins af aan voetbalt en ik 2 jaar in de kinderopvang heb gewerkt, hadden we al een beeld van iemand bij een naam. Erg lastig moet ik zeggen.
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: z'n nichtje (2 jr) kwam niet verder dan 'wel'
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Joël
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Djowel
Jongen/meisje verwarring?: ja 1 keer
Op welke manier?: ik werk in de gehandicaptenzorg en een cliënt zei; 'wat een lieve jongen' en erna vroeg ze; 'is het een meisje?' haha
Reacties van je omgeving: Leuke naam
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:  Geen idee  eigenlijk
Zelf nog tevreden over de naam?: Jaaa

Zijn verdere namen zijn Eduard Antonius, deze komen van beide opa's.
Yoëll zijn vader en opa hebben allebei als voorletters J E A en Yoëll heeft Y E A.

Naam van mijn dochtertje: annique noélla
Wordt het verkeerd uitgesproken: Nee
Fonetische uitspraak: zoals je het leest
Verwarring tussen een jongen/meisje: nee
Reacties van de omgeving: leuke naam
Vonden ze het bij ons passen: Ja
Hoe kom je aan deze naam? mijn vriend kwam er mee , en ik vond het erg leuk
Zijn we zelf tevreden: Echt wel!!
Andere namen die we in gedachten hadden: Soraya
Als  Annique een jongetje was heette ze : luca moreno

Leuk idee!

Naam van je kindje: Lyanne
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Nee, wel verkeerd geschreven
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Geen
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Gewoon, Lyanne
Jongen/meisje verwarring?: Nee
Reacties van je omgeving: Originele naam! Leuke naam!
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:  Weet ik eigenlijk niet.
Ben je zelf  nog tevreden over de naam?: Echt wel! Ik vind de naam echt bij ons meiske passen, had geen betere naam uit kunnen kiezen!

Groetjes, Marieke
mama van Lyanne 18-8-2006

Naam van je kindje: Maarten
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Alleen door buitenlandse mensen, engelsen maken er snel Martin van (ach lijkt er wel een beetje op.
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Geen
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Maarten
Jongen/meisje verwarring?: Nee
Reacties van je omgeving: Leuke naam!
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:  ja
Ben je zelf  nog tevreden over de naam?: Ja, het past goed bij hem.

Terug
Bovenaan