Hoe wordt er gereageerd op de naam van je kindje ???

Naam van je kindje:Cor Jr
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?:  Nee

Reacties van je omgeving: leuke naam. alleen Jr zullen ze weinig gebruiken
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht? :   Ze hadden het wel verwacht maar vonden het super dat we het ook deden

Zelf nog tevreden over de naam?: Echt wel. pappa is nu nog trotser op z'n zoon

Doopnamen:  Cornelis Theodorus Aalbertus

Hoe kwamen we op de naam:

Heel stom: uit een namenboekje. Er stond dat het een hollandse naam was. Ik had er nooit van gehoord. Man en ik lagen in bed.. we waren er net achter gekomen dat mn man Reza toch een hondennaam vond. Nu stonden nog Lea(h) en Andrea en Auke op het lijste maar dat was het net niet. Namenboekje erbij. Ik vroeg: wat vind je van Tyche?? Ja dus! Dat was hem!

Later (toen ik bevallen was en vriendin en schoonzus hadden 'gegoogled') kwamen we erachter dat Tyche een griekse godin is.. van het geluk! Leuke bijkomstigheid.

Naam van je kindje:

Danique

Hoe kwam je aan deze naam:

Bijna tien jaar gelden toen ik wat met mijn vriend kreeg, hadden we het over namen voor onze kinderen. En vond Danique een mooie naam als hij ooit een dochtertje zou krijgen. Tien jaar later vonden we het nog steeds een mooie naam en zo is ze gaan heten.

Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: .
Nee

Welke verbasteringen heb je al gehoord?:
Geen, maar wel verkeerd geschreven 1keer
Ze schreef Daniek ipv Danique

Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?:
Zoals je het schrijft

Jongen/meisje verwarring?:
Nee

Op welke manier?: nvt

Reacties van je omgeving:
Geweldig, Sommig hadden hem nog nooit gehoord maar iedereen vind het een ontzettende mooie naam. Kregen we gelijk te horen toen ze binnenkwamen voor kraambezoek. Doet je wel goed om te horen. En hoe leuk ze het geboortekaartje vonden.

Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:
Ik weet het eigenlijk niet.
Sommige dachten een indonesische naam omdat mijn vriend indonesisch is.
Maar wij houden meer van korte en pittige namen.

Zelf nog tevreden over de naam?:
Zeker, ze is echt Danique en had niet anders moeten heten.

Liefs Ilse

Naam van je kindje:
Lukas

Hoe kwam je aan deze naam:

We wilde gewoon een hollandse naam. Maar ook een naam die niet in de top 10 staat. Eerst hadden Luuk, maar dat vonden we net wat te eenvoudig. Daarom is het Lukas geworden
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: .
Nee, maar wel vaak fout geschreven (zelfs door ons). De meeste mensen denken namelijk dat het met een ' C'   is. Mijn zwager heeft een mooie gegraveerde spiegel laten maken met zijn naam en geboortedatum, gewicht etc erop. Hij had op een briefje de naam geschreven (goed!) In de winkel: Graveur roept naar zijn vrouw "lukas met een K, dat moet zeker met een C zijn! en had het al met een C gegraveerd voordat mijn zwager er wat van kon zeggen

Welke verbasteringen heb je al gehoord?:
Geen, Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?:
Zoals je het schrijft

Jongen/meisje verwarring?:
Nee

Reacties van je omgeving:
Leuke simpele naam!

Ja, hoewel vrienden van mijn man nogal eens doordenken. Hij is namelijk een behoorlijke star wars fan, deze films zijn gemaakt door Georgde Lucas. Heeft er wat ons betreft niks mee te maken maar maak die sommige vrienden maar eens wijs.

ja zeker, hij is een echte lukas, alleen de volgende keer missschien toch maar met een C...

Annemieke

Hallo,

Naam van je kindje: Nikki

Hoe kwam je aan deze naam?:We hadden eerst de Nikita,maar die hoorde je heel veel.Toen kwam mijn vriend met Nikki, een verbastering van Nikita

Word deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Nee gelukkig niet

Welke verbastering heb je al gehoord?: n.v.t.

Hoe spreek je de naam uit?: Nikkie

Jongens/meisjes verwarring: nee

Op welke manier?: n.v.t.

Reacties omgeving: "wat een leuke naam" maar meer reacties op het geboortekaartje

Vonden ze de naam bij jullie passen: Denk het wel, heb het niet gevraagt.

Doopnamen: Nikki, Johanna, Catharin, Cornelia

Groetjes van Anouschka

Naam van je kindje: Joshua Joey
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Ja,
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Jozua
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Djoshua
Jongen/meisje verwarring?: nee
Reacties van je omgeving: leuk apart
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:ja
Zelf nog tevreden over de naam?: Ja!!!

* NAAM VAN JE KINDJE:     Yari zijn  2e naam is Djoa ( van zijn opa's AD en JO )

* WORDT HET WEL EENS VERKEERD UITGEPROKEN: Nee, wel eens verkeerd  geschreven.

* WELKE VERBASTERINGEN HEB JE WEL EENS GEHOORD: Geen.

* HOE SPREEK JE DE NAAM FONETISCH UIT: Jarie

* JONGEN/MEISJE VERWARRING: Nee

* REACTIES VAN DE OMGEVING: Heel leuk, past heel goed bij Yenna, en ook hadden we wel gedacht dat het een ajaxied was ( jari litmanen ) ik heb namelijk een man als ajax fan.....

* VONDEN ZE DE NAAM BIJ JULLIE PASSEN OF HADDEN ZE IETS ANDERS GEDACHT: Dit vind iedereen echt een naam voor ons en die perfect bij ons past.

* ZELF NOG TEVREDEN OVER DE NAAM: Jaaaaaaaaaaaaaaa, ik vind hem nog steeds geweldig.

* ALS YARI EEN MEISJE WAS GEWEEST HOE HEETTE ZE DAN : Yara

Groetjes Marina

Naam van je kindje: Jari
Hoe kwam je aan deze naam: zoals hierboven ook al is genoemd....vader ajaxfan en komt af van zijn favourite voetballer "jari litmanen"
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Nee
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Jaap....hahahaha bij het maken van zijn ponsplaatje vroeg het vouwtje naar zijn naam....dus ik zeg Jari...hoe Jaap zegt ze!! Hoezo doof!!. En de meeste vragen me of het met een Y geschreven moet worden.
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Jarie
Jongen/meisje verwarring?: Soms......maar dan niet door de naam maar vreemde die vragen wat het is. (terwijl ie veel blauw draagt!!)
Reacties van je omgeving: Helemaal geweldig.....en verrast dat we de naam echt gebruikte. (zeiden het al jaren dat we een Jari lees:jongen erbij wilden)
Jazekers en iedereen verwacht nu ook dat het een "ster"voetballer word ....net als zijn trotse papa (hahahaha hoop het niet want die schiet meer tegen de paal als erin)
zeker weten....past echt bij hem en bij ons.

Groetjes Nessie mv Alissa en Jari

Terug
Bovenaan