Hoe wordt er gereageerd op de naam van je kindje ???

Naam van mijn meisje:
Tess

(2e naam Aliya)

Wordt het verkeerd uitgesproken:
Nee
Verbasteringen: nvt
Fonetische uitspraak: Tess
Verwarring tussen een jongen/meisje: Niet vanwege de naam, maar je krijgt altijd de vraag is het een meisje.... zelfs als ze geheel in het roze is gekleed!!!
Reacties van de omgeving: Super naam, kort krachtig en lief
Vonden ze het bij ons passen: Ja iedereen vond het een naam die bij mij past, lekker kort en niet ingewikkeld maar wel in het engels uitspreekbaar en het zelfde (Tess haar vader spreekt geen Nederlands)
Zijn we zelf tevreden: Deze naam is helemaal goed, past geweldig bij mijn kleine meisje
Andere namen die we in gedachten hadden: Aliya Karen (heb alleen Aliya gehouden als 2e naam)
Als Tess een jongen was geweest: Jayden (Emmanuel als 2e naam)
Doopnamen: Geen, alleen een 2e naam, maar die gebruiken we alleen op officiele documenten.
Hoe ben ik eraan gekomen: Tess komt uit de serie McClouds daughters en ik vond het een stoere naam die zowel in het Nederlands als in het Engels het zelfde klinken. Aliya hadden de vader van Tess en ik zelf gezien in een film en we zeiden toen tegen elkaar dat is een mooie naam... toen ik eenmaal zwanger was voelde de baby niet als een Aliya en zag ik mezelf niet in de winkel/op straat  zeggen Aliya kom hier! ;0)

Naam van je kindje: Justin
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Ja altijd
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Jasin, Djustin
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Je(jij,je)  stin
Jongen/meisje verwarring?: Ja, zelfs als hij blauw aan heeft
Op welke manier?: Nederlands niet als Justin Timberlake
Reacties van je omgeving: Geweldige naam, Stoere naam en vooral mooi
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:
Ze hadden het niet verwacht, maar na uitleg heel mooi Jos en Jurre (opa's en papa) De J van allebei de  U van  Jurre en  S van  Jos  
Zelf nog tevreden over de naam?: Zeker weten. Met de gedachte van de opa's en mijn man zijn naam die erin verwerkt zijn en de betekenis  vindt ik perfect.
En mijn man vindt het ook een hele mooie naam. Zo trots als een paauw.

Groetjes Sandra

Naam van onze oudste zoontje: Miguel Ramón
Hoe kwam je aan deze naam: Wij zijn dol op Spanje en op spaanse namen. Miguel vonden we allebei altijd al een mooie naam. Ramón hebben we van het eurosongfestival in 2004. De spaanse zanger heette zo.
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Ja
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Michel of Michael
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Miekel
Jongen/meisje verwarring?: Nee
Reacties van je omgeving:   Iedereen vindt het een geweldige naam. Bijna op elk kaartje dat we kregen stond er bij dat ze de naam zo mooi vinden.
Precies wat ze hadden gedacht.
Zelf nog tevreden over de naam?: Ja, we vinden de namen nog steeds erg mooi. Heb nooit spijt gehad.

Naam van onze  jongste zoontje: Rafael Andrés
Hoe kwam je aan deze naam: We zochten een naam die spaans is en mooi past bij Miguel. Rafael was precies wat we zochten. Andrés is een vernoeming naar mijn vader André. Andrés is de spaanse vorm.
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Rafael niet, maar Andrés wel.
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Andrees
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Andres
Reacties van je omgeving:   Dat het zo mooi past bij Miguel. En familie vindt het erg mooi dat de 2e naam een vernoeming is naar mijn vader.
In eerste instantie hadden veel gedacht dat de naam met een M zou beginnen. Omdat wij allemaal met een M beginnen (Maria, Martijn en Miguel). Maar dit was toen gewoon toeval omdat we de naam Miguel gewoon mooi vonden. Veel hadden dus gegokt op Manuel. Maar ze vonden Rafael wel heel goed bij ons passen.
Zelf nog tevreden over de naam?: Voor Rafael geboren werd, twijfelde ik nog wel een beetje. Maar ik kon ook geen mooiere naam vinden. Maar nu vind ik de naam heel goed bij hem passen en ben er zeker heel tevreden over.

Naam van je kindje: Anne-Lynn
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Ja
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Anne-Lijn
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Anne-Lin
Jongen/meisje verwarring?: nee
Op welke manier?: nvt
Reacties van je omgeving:  iedereen vond het ontzettend  mooi en erg origineel. Hier hadden we die naam nog niet eerder gehoord..natuurlijk komen er nu wel mensen aan met: hey ik ken  ook een meisje die zo heet...  
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?: Ze moesten er wel aan wennen..Ze hadden wel iets aparts verwacht, maar dit niet.
Zelf nog tevreden over de naam?: Absoluut...past echt helemaal bij ons meisje!
Als het een jongen zou worden, zou hij zo heten: Jayden, dat vond iedereen ook een mooie naam, ook al hoor je die al iets vaker...

Groetjes Marissa

naam: marek
word het wel eens verkeerd uitgesproken?:   ja
welke verbasteringen heb je al gehoord?: mark marik
hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: maarek
jongen meisje verwarring?: nee
reacties omgeving?: ze hadden wel een aparte naam verwacht maar deze niet.de een vond hem gelijk leuk de ander moest even wennen.
als hij een mesje was geweest?: dan had hij norah geheten
volledige naam: marek mathijs rudolf     mathijs naar mijn overleden broertje en rudolf   naar mijn schoonvader
zelf nog tevreden:   absoluut

Naam van je kindje: Anne-Lynn
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?:  Ja
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Anne-Lijn
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Anne-Lin
Reacties van je omgeving:  Ontzettend mooi, en origineel. Bij ons  in de buurt had ik het nog nooit gehoord...nog geen week later  loop ik in de stad en hoor ik een moeder roepen:  Anne-Lynn kom nou...Aaargh..haha..  
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?:  Ze hadden wel iets 'aparts' verwacht, maar ze moesten er toch wel aan wennen. Dit hadden ze geloof ik niet verwacht..iedereen is wel ontzettend positief...
Ben je zelf  nog tevreden over de naam?: Absoluut...het past echt bij ons meisje!
Als ze een jongen zou zijn, zou ze zo heten: Jayden...Dat vond iedereen ook een stoere naam, ook al hoor je die iets vaker...

Groetjes Marissa

Huh, nu sta ik er 2x in  Ik zag me berichtje er net echt niet bij staan...dus ik nog een keer alles ingevuld..en nu staat ie er wel tussen ..noujah..is het in ieder geval duidelijk..hahaha..

Liefs Marissa

Hi,

Hier komt mijn lijstje:

Naam van je kindje: Mats
Wordt deze wel eens verkeerd uitgesproken?: Wel eens verkeerd verstaan: Max, Mart en Mars (huh??)
Welke verbasteringen heb je al gehoord?: Nvt
Hoe spreek je de naam fonetisch uit dan?: Mats
Jongen/meisje verwarring?: Niet qua naam, wel eens gevraagd; ligt er een jongetje of meisje in je kinderwagen?
Op welke manier?: zie boven
Reacties van je omgeving: Stoere, korte, gave naam. Hoor je niet vaak. Niet te 'bedacht'.'Geen modeverschijnsel'.'Hoe kwamen jullie aan die naam?' 'Ik noem mijn zoon ook Mats'(!)
Vonden ze de naam bij jullie passen of hadden ze iets anders verwacht?: Iedereen vond de naam vooral bij mij passen .Als je me kent begrijp je t...
Andere opties waren Quint, Finn of Raf
Zelf nog tevreden over de naam?: Ik zou niet anders willen. Zó ontzettend veel leuke reakties gehad op de naam Mats. Vind m zelf ook geweldig en origineel!

Hoe zijn we eraan gekomen? Zag de naam jaren geleden op n geboortekaartje staan!

Als we een meisje hadden gekregen hadden we haar heel graag Tess genoemd (vind trouwens Mats en Tess ook heel leuk bij elkaar klinken, dus wie weet.... haha)

Groetjes,

Renske

Terug
Bovenaan