hoe zijn jullie nachten?

A

Anoniem

Guest
Ons meisje is een goede slaper.... meestal dan... eergisteren wou ze niet gaan slapen. Aangezien wij vonden dat ze toch moest gaan slapen zijn we om de vijf tot tien minuten naar boven gegaan om haar weer terug in bed te leggen.... na een uur viel ze eindelijk in slaap. Gelukkig komt dit niet zo vaak voor.

's Avonds gaat ze na het eten in bad, daarna aan de borst en dan in bed. En dan slaapt ze tot een uur of twaalf en dan wordt ze wakker voor wat drinken, eenmaal aan de borst drinkt ze zich vol en valt zo weer in slaap (soms twijfel ik zelfs wel of ze wel echt wakker is) om drie uur komt ze nog een keer en dan pas om zeven uur ofzo weer. De tijden variëren wel ns, soms komt ze vaker en soms juist minder vaak.

Van een collega hoor ik dat zijn jongens 's nachts ook nog heel vaak wakker worden, dan wel niet om te eten/drinken, maar voor een speentje of weet ik het wat.

Hoe gaat de nachten bij jullie??

mama van Rêve 12-9-2006

Hoi,

Marit krijgt om 17.00 uur warm eten, dan gaan we rond 18.30 a 19.00 uur naar boven, dan gaat ze in bad en daarna krijgt ze een papfles heel knus bij ons op bed, nog even lekker knuffelen en dan naar bed (uiterlijk 19.30),  dan slaapt ze als een prinsesje tot de ochtend rond 07.30 - 08.00 uur meldt ze zich weer en anders maak ik haar om 08.00 uur wakker. Marit is van 26-08-2006. Heeeel erg luxe dat ze zo goed slaapt!!!

groetjes Monique

annique krijgt om 17 u warm eten met een toetje
dan rond 18.30 in bad om de dag
19u sap met soepstengeltje of rijsttewafeltje
19.30 in bed ......
slaapt dan meestal na een tijdje feesten om 20u a 20.30
en slaapt dan tot gemiddeld 07u a 07.30u
groetjes sandra

Onze nachten zijn eigenlijk altijd heel lang! Dean gaat rond 21.00 uur naar bed en wordt zo rond 8.30/9.00 uur wakker. Nu hebben we vakantie en alsof hij dat weet; hij slaapt nu tot een uur of 10 en gisteren tot 10.30 uur!!! Da's pas luxe. Hij slipe met 5 weken door en is daarna 's nachts misschien 3 keer wakker geweest.

groetjes,
Nelly.

hoi hoi...

Ook hier een goeie slaper!
om 16.00 avondeten , 18.30 klein bekertje melk 120cc en om 19.00 ligt Lili altijd in bed...S'morgens om 0800 word ze wakker gemaakt....
Trouwens overdag slaapt ze ook nog 2x 2a3 uur! Dit ook al vananf 10/12 weken!!!

succes
Groetjes lonneke mv lili 04-09-2006

Kay gaat rond 19:00 uur naar bed en snurkt de nacht rond tot 19:00 uur smorgens. Ik geef hem dan zijn fles, leg hem terug en hij slaapt weer tot 09:30 uur. S'nacht verleg ik hem wel eens, maar wordt daar niet eens wakker van.

Ook overdag slaapt hij nog veel..

van 11:30 - 14:00 uur en
van 15:30 - 17:30 uur

Soms moet ik hem zelfs wakker maken omdat hij anders gewoon 3 uur slaapt!!

Tsja,.. zolang hij aangeeft het nodig te hebben laat ik hem lekker slapen. Heb dan ook altijd een heerlijk vrolijk uitgerust ventje!

Hij heeft in ieder geval iets van ons georven haha..
Alleen wij kunnen er niet aan toegeven!

Esmé mv Kay

ps: Wat vervelend dat je nachten nog steeds onderbroken worden door het voeden van je meisje..

Misschien kun je die nachtvoeding eens proberen weg te laten. De eerste tijd zal het wel flink huilen zijn, maar na wat nachtjes heeft ze beslist door dat er niets meer te halen valt.   Vooral met deze leeftijd weten ze mama en papa haarfijn te bespelen.. haha..

Succes!

Hoi hoi,

Hier slaapt  Marly  weer door. Dit deed ze al vanaf week 2 tot 5,5 maand en nu weer sinds 9,5 maand. Maar idd zoals jij ook beschrijft was ze even wakker voor een voeding, even aanleggen en ze sliep zo weer verder. Heerlijk, dus als het nog langer had geduurd, had ik dat ook niet zo erg gevonden. Je kan tijdens het voeden toch zelf ook nog een beetje doordutten en ik heb laatst een artikel van een onderzoek gelezen waarin stond dat het niet uitmaakt of je nacht onderbroken is, als je maar aan genoeg uren in totaal komt.

Maar even over het tweede stukje van Esmee. Je moet haar juist NIET de nachtvoedingen gaan onthouden. Dat hoort er nou eenmaal bij bij borstvoeding. Dat hebben de kindjes nodig totdat ze vanzelf niet meer komen, zie deze link  . Wat  Esmee zegt, kan wel, maar dan bij flessen-kinderen, niet bij bv-kinderen.  Die flessen-kinderen krijgen genoeg voedingsstoffen verdeeld over de dag. Bij bv zou het kunnen zijn dat het kind nog wat mist en dat haalt het dan 's nachts. Ik heb gewoon geluk dat Marly nu wel weer de nacht doorslaapt. De laatste voeding om 22u en dan tussen 4 en 6uur weer, waarna ik haar ook zo weer in bed kan leggen. Dan slaapt ze nog tot ergens tussen 9.30u en 10.30u. Ideaal! Maar als ze nu nog wel eens wakker wordt in de nacht... gewoon lekker aanleggen, even samen genieten  en weer verder slapen...

Fijne nacht!
Groetjes Marloes.

Terug
Bovenaan