hoe zijn jullie nachten?

ps Ilse, kom eens kijken bij www.borstvoeden.net , een erg gezellige site, die niet alleen over bv gaat!

Hoi Marloes,

Ook bedankt voor de info!
Ik wist niet dat bij BV je ook s'nachts bleef voeden!
Kay krijgt inderdaad de fles.

Zo zie je maar, je kunt hier veel van elkaar leren..

Thx!

Esmé mv Kay

Lukas gaat rond 19.00 uur naar bed. Hij krijgt dan nog een flesje van 90 cc melk, maar zodra de poeder op is ga ik dat vervangen door water of iets dergelijks. Het avond eten krijgt hij rond 17.30, soms met de pot mee, soms een potje, soms iets aparts klaargemaakt voor hem.

Over het algemeen slaapt hij goed door maar is wel altijd vroeg wakker. Meestal rond 6.15. Na zijn ochtend papfles gaat hij altijd terug (als wij niet hoeven te werken) meestal slaapt hij maar een minuut of tien maar vandaag sliep hij twee uur. Echt een cadeautje voor ons, kunnen wij ook een keer uitslapen.

Overdag slaapt hij gemiddeld twee keer een uur.

NIet echt een slapertje dus.

Hallo,

ik wil ook wel even vertellen hoe het meike gaat,   nu dan. Meike slaapt heel de nacht door sinds een dag voordat zij één werd. Daarvoor was het dramatisch, moest ze nog voeding in de nacht en werd vaak wakker om vervolgens niet meer te gaan slapen.

7:00 wakker, melkflesje 150cc
9:30 - 10:00 slaapje daarna toetje of fruit
12:00 broodje en melk
13:00 - 15:00 slaapje daarna hapje-drankje
18:00 warme hap
20:00 naar bed met papfles van 260 cc

Dit ritme is van de laatste tijd maar zijzelf houdt zich er erg slecht aan. een halfuur eerder of later maakt haar niet uit. Ze eet goed alleen vind ze tussendoortjes niet echt nodig.. Wij zijn op het moment wat strikter met haar ritme

Hoop dat je er wat aan hebt. Meike gaf zelf aan geen behoefte meer te hebben aan nachtvoeding dus dat verliep heel natuurlijk.

Renske mv Meike 12-07-06

oh ja, klein detail. Meike gaat met fles en al op bed en drinkt het daar leeg om vervolgens in een heel diepe slaap te raken. Voorheen was dat gewoon beneden maar dan werd ze wakker om naar boven te gaan en dan werd ze wel erg verdrietig....

Ze is dan niet alleen hoor wij blijven dan in haar kamertje zolang ze drinkt, gek genoeg gaat die fles altijd slapend naar binnen hihi

Tsjonge, wat slapen er al veel kinderen de hele nacht door.
Wieteke helaas nog niet, alhoewel het soms ook wel gezellig is hoor. Maar vooral als ze vaakt komt, vind ik het soms wel zwaar.
Wieteke krijgt ook nog borstvoeding en ze geeft zelf heel duidelijk aan of ze het nodig heeft of niet. Vannacht bijvoorbeeld werd ze één keer wakker, maar toen ik er heen ging hoefde ze geen borst, maar viel zo weer in slaap. Maar....dit is wel voor het eerst sinds haar geboorte geloof ik. Ze heeft van de week ook nog een nacht gehad waarin ze ongeveer 4 à 5 keer kwam. Maar gemiddeld komt ze nog zo'n twee keer per nacht (rond 2.00 uur en 5.00 u). Ze is absoluut geen uitslapen. Als het 6.30 uur is als ze wakker wordt, mag ik van geluk spreken. Meestal komt ze eerder. Overdag slaapt ze wel altijd nog redelijk wat. 's Morgens nog anderhalf uur (om 9.00 uur) en 's middags ook, soms 2 uur (om 13.30 uur).  Oh ja, 's avonds gaat ze altijd om 19.00 uur naar bed.
Ik ben benieuwd wanneer Wieteke door gaat slapen, maar op dit moment trek ik het nog goed alle nachtvoedingen.

Succes met de nachten. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die 's nachts nog zit te voeden.

Groetjes,
Geeske & Wieteke (15-09-2006)

Graag gedaan, Esmé!  
Ik zag dat ik alwéér je naam verkeerd geschreven heb... weer de schrijfwijze van ons buurmeisje...  ach ja...!

Maar er worden idd soms verkeerde adviezen gegeven  omtrend borstvoeding. Ook laast schreef iemand in het topic van Marieke dat het echt niet erg was om Lyanne een keer een flesvoeding te geven. Eigenlijk was dat ook verkeerd, maar ik zag het te laat, zo laat dat reageren waarschijnlijk geen zin meer had. Door de stress rond haar vader zal misschien de melk bij Marieke  teruglopen. Als je dan ook nog een voeding door flesvoeding gaat vervangen, maak je het alleen maar erger.... kwestie van vraag en aanbod wordt dan verstoord. Ik hoop dat Marieke het dan ook niet gedaan heeft en dat ze nog lekker aan het voeden is!
Maar ik voorzie graag in info over borstvoeding!!

Elisa krijgt om 17.30 uur haar warme hap en een heerlijk toetje, daarna in bad en pyama aan, even beneden nog spelen en dan rond 18.30 uur tandjes poetsen mama een dikke pakkerd en gaan slapen tot 07.00 07.30 uur soms na haar ontbijtje nog slapen maar meestal spelen en dan van 12.30 tot 14.00 14.30 slapen.....

Terug
Bovenaan