Hoe zwaar wordt jullie kleintje geschat?

Een vriendin van mij heeft nu een zoontje van 1,5 en tegen haar zeiden ze ook dat het een kleintje zou worden.

Bij de geboorte bleek hij 3830 gram. Bleek dat ze weinig vruchtwater had.

Maar ja als de kleine wil komen komt ie hij eet wat ie nodig heeft dus kan er weinig aan doen.

Heb al wel af en toe voorweeen maar dat kan nog weken duren
Maar ja wie is er niet nieuwsgierig

Jacomien

O ja er is onlangs een vrouw van een voetballen bevallen van een zoontje en hij was 3150 gram en 49 cm...
Ach we zien het wel zolang het maar gezond is

Afgelopen week bij de controle van 37 weken werd ze op dat moment op 6 pond geschat. Zal dus ergens tussen de 7 en 8 pond uitkomen denk ik. Maar ik kijk wel als het eruit is. Bij de vorige riepen ze ben blij als het aan de 5 pond komt en dat werden er ook 7!

Nathalie

Hoi,

Ik zou het zo graag willen weten. Heb het ook gevraagd afgelopen dinsdag aan de vk
maar ze zei dat is nu nog moeilijk te zeggen. Wij doen een schatting de volgende keer
als je komt. Dat is 29 augustus. Het enige wat ze zei als ik zo voel is het normaal.
Ja daar heb ik wat aan. Afwachten maar.

Wel leuk te lezen wat ze bij jullie denken.

Liefs An 36 weken en 2 dagen zwanger

bij mij praten ze ook niet over hoeveel maar zeggen ze ook dat word een net gemiddeld meisje .......... of alles is goed! is ook leuk om te horen ma wil woensdag toch eens vragen ben wel benieuwd of ze een beetje een schatting kan doen...

Mijn dochter schatten ze met 40 weken op 3300 gram dus ze zal nu wel nog licht zijn. mijn 1e dochter was 3670 gram bij geboorte (40w2d)dus zwaarder.

gr
Marielle
36w5d

hoi
onze kleine meid was met 35w3d 2100 gram dit is aan de kleine kant zeiden ze
maar het gaat niet zozeer om het gewicht
met 37 38 weken zijn de longen en andere organen goed gerijpt dus kan de baby komen en niet veel problemen hebben terwijl als de baby komt met 35 weken en en goed gewicht kan hij een moeilijker start hebben omdat de longen nog niet klaar zijn
wel is van belang dat de placenta genoeg voeding krijgt en de navelstreng goed werkt dit houden ze nu bij mij in de gaten verder als dit oke is heb je gewoon een wat kleiner kind geen enkel punt hoor de mijne zijn 13 en 16 en gewoon behoorlijk groot geworden groeien doen ze vanzelf en deze werden ook met rond 5 en 6 pond geboren volgens de vk is dit een prima gewicht
gr marina

Niks mis mee met 5 a 6 pond, ik was bij m'n geboorte ook 6 pond en heb nu ook moeite met "slank" blijven haha. Alleen maar makkelijker als ze wat kleiner zijn.
Onze dochter was 11 dagen te laat en woog ruim 3400 gram bij de geboorte.
Deze beeb is een stuk groter, die woog 2 weken terug ruim 2900 gram, dus die zal  nu zo onderhand net zo groot zijn als onze dochter bij haar geboorte. En dan te bedenken dat zij er al met grote moeite uitkwam
Ach, we zullen het binnenkort allemaal  weten, zolang ze maar gezond zijn.

Groetjes Miriam (37 wkn)

Terug
Bovenaan