Hoe zwaar zijn de januari- en februari babys?

Inez is op 1 februari geboren en woog toen 3530 gram en was 50 cm. Nu bij 11 weken weegt ze 6240 en is 61 cm lang!!!!   Ik schrok hier nog niet echt van, ze heeft wel lekkere bolle wangetjes maar vindt haar niet echt dik. Bij het CB denken ze daar volgens mij anders over, ze vroegen direct hoeveel voeding Inez kreeg. ( ze krijgt 5x 180 water met 6 schepjes friso extra voor hongerige baby's) dit drinkt ze lang niet altijd op). Vinden jullie dit ook te veel??? Hoeveel geven jullie je kindjes dan.

groetjes Janine
 ps zou er veel verschil zijn tussen jongens en meisjes?

Mark is 2 weken te vroeg gehaald vanwege stuitligging. Bij geboorte was hij 3480 gr en was hij ongeveer 49 cm. Nu is hij 5,5 kg en 58 cm lang. Nog een meter en dan is hij net zo groot als zijn mama haha!

Bjarne (23-02) woog bij de geboorte (41+4) 4440 gram en was 52 centimeter lang. Op dag 3 woog hij 4130 gram en afgelopen donderdag (7wk, 6 dg) woog hij al weer 5440 gram en is hij 58,2 centimeter lang.

Groetjes Dionne

quote: ElisedK reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-04-2007 15:36:19'));

Mark is 2 weken te vroeg gehaald vanwege stuitligging. Bij geboorte was hij 3480 gr en was hij ongeveer 49 cm. Nu is hij 5,5 kg en 58 cm lang. Nog een meter en dan is hij net zo groot als zijn mama haha!

oh ja, hij is op 30-01 geboren!

Joey is van 5 januari, vorige week donderdag gewogen op 6400 gram en een  lengte van 60 cm. Hij is overigens zo sterk een klein leeutwtje en heeft lekkere spekarmpjes en een bol toetje, dus gewicht zegt ook niet alles...  

Quinn is geboren op 22-01. Hij was toen 54 cm en woog 3320 gram. Nu is hij precies 3 maanden, is 62 cm en weegt 6350 gram.
Hij zit met alles net boven het gemiddelde.
Groetjes Veerle

Hallo mede mama's,

Leuk om zo te lezen hoe de kleintjes het doen. Ik begrijp wel uit jullie reacties dat ik echt een groot kind heb, haha! Nah, nix mis mee hoor, hij voelt zich goed en zit wel boven het gemiddelde, maar het cb is erg tevreden. (en papa en mama ook.)
Chris eet per dag 5 flesjes van 200 of 6 flesjes van 160, ('s nachts wil hij ook nog eten helaas).
Ik maak me absoluut geen zorgen over zijn gewicht, z'n papa en ik waren ook forse baby's, maar uiteindelijk is daar weinig van over gebleven. We waren allebei erg mager als kinderen.

Groetje van angela, mv chris

Terug
Bovenaan