Hoe zwaar zijn de januari- en februari babys?

Vandaag is Vera 3 maanden en morgen dus naar het cb om te wegen en te meten. Ook leuk: Vera en Marielle (bijna 4) krijgen morgen allebei de prikjes. Dubbele afspraak. Kan ik met 2 huilende kindjes naar huis lopen denk ik ;-)

Esther is volgens mij de langste én de 'dikste' dame: ze is nu 61 cm lang en weegt 6450 gram. Zowel haar lengte als gewicht zitten boven het gemiddelde, maar kloppen daardoor wel weer goed met elkaar. Mijn man en ik zijn allebei ook erg lang, dus het is ook wel logisch dat ze zo hard groeit!

Sterkte met de huilende kindjes trouwens... Hoe gaat het overigens met je hernieuwde opvoedbeleid met Mariëlle?

hier nog een ieniemienie uk.. mn dochter is bijna 4mnd (8mei precies 4mnd) en weegt 4470 en 59cm... erg licht maar wel lang..

op cb zeiken ze steeds over het gewicht die te laag zou zijn.. ik geef bv en ze is verder prima tevreden.. ik was zelf vroeger ook licht en lang!!

ik vind het prima zo!!!

hallo,

mijn zoon Arjan woog bij de geboorte 3600 gram en was 51 cm.( 10 januari )  Met 12 weken en 1 dag woog hij 6750 gram en was 62 cm lang. Ben benieuwd wat hij de volgende keer weegt.Maar zijnbroer was ook zo zwaar en is nu helemaal niet dik dus maak me echt geen zorgen hierover. Op het cb zeiden ze ook hij zit nu nog net onder de hoogste lijn van de curve maar gaat hij hierover heen dan moeten we hier wat aan doen!!!!!!!!! Waarom??????????     Hij krijgt nu met bijna 15 weken 5 flessen van 200 cc.

groetjes rennie

Hoi, ben net naar het CB geweest en met 13 weken (morgen) is ie 59,5 cm en 6125 gr. Qua lengte is ie een kleintje, maar qua gewicht zit ie gemiddeld, dus hij doet het keurig.
Met de geboorte (23-1-07)  was ie 49 cm en 3265 gr.
Groetjes, Sas

Wij zijn net terug van CB: Christian is nu 5470 gram bij 9 weken. Lengte hebben ze niet opgemeten, maar ik denk zelf rond 59 cm. Bij geboorte was hij 4355 gram en 54 cm. Ik vind het dus niet zo heel hard gaan, heeft ook nog steeds maatje 56 (en zit nog steeds goed)... Bij geboorte was hij een van grootste, nu zit hij precies op het gemiddelde... Ze zoeken toch hun eigen groeicurve...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

Fenna woog bij de geboorte 3465 gram bij een lengte van 51 cm, ze is nu 13,5 weken en weeg 5230 gram bij een lengte van 60 cm.
Op het CB vinden ze het geen dikkertje, maar ik zie toch echt stiekjes om haar armpjes en beentjes, dus het zal allemaal wel meevallen.

Mamma van Fenna

Terug
Bovenaan