hoevaak draait de wasmachine?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik lees hier bij een ander topic, dat sommige maar eens per week een witte was draaien??
Of zowiezo maar weinig wassen per week?
Ben errrrruuuggg benieuwd hoe ze dat doen, en voor elkaar krijgen..
Ik draai ook zeker 10 wassen per week, als het er niet meer zijn..Heb een 7 kg machine!!
Een gezin met vijf personen hebben we, en we doen ook idd alle dagen alles in de was.Handdoeken, kleding etc.
Werkkleding van papa apart, en dat spaar ik op, tot 1 a 2 keer per week.
Bedden elke week, en soms vaker indien nodig..
En dan al dat strijkgoed...pffff
Nou kom maar op met die goede tips??
Ik zou het niet anders kunnen denk ik!
Gr Rina

Hoi Rina,

ik ben dus niet de enige die zich verbaasde omdat sommige  een keer per week wassen. Ik weet ook niet hoe ik de hoeveelheid was terug kan brengen. We zijn ook met zijn vijven maar ik heb gewoon een simpele vijfkilo wasmachine. Ik heb ook het idee dat ik blijf wassen.

Groetjes van marloes

Hoi Dames,

Wij zijn een gezin van 3 personen maar hier wordt veel gesport dus dat hakt er ook best in wat betreft wasjes.
Maar omdat ik 3 dagen in de week werk, was ik niet elke dag.
Op maandag en donderdag ben ik vrij.. en in principe is maandag wasdag en ben ik echt de hele dag wasjes aan het draaien.. Op donderdag worden deze wasjes dan weer gevouwen. Soms nog wel eens op donderdag wat wasjes.

Maarrre het weekend is weekend en draai ik geen wasjes hoor!!!

Enn.. ik verschoon het bed 1x in de 2 weken. Omdat er veel 's avonds gesport wordt en Jennifer ook 's avonds in bed gaat.. gaan we schoon in bed dus vind ik het onzin om elke week het bed te verschonen!!

Vind het wel altijd weer jammer als eindelijk die mand leeg is en manlief daarna eens ff lekker zijn sporttas gaat leegmaken....  hihi... doen die van jullie dat ook?????

gr. Ilone

hoihoi,

hier heb ikook zeker wel 10 wassen per week. We zijn met zijn 5 en en de wasmand is ook nooit leeg,alls ik denk del aatste was te doen komt het volgende er al weer aan.
Ik was ook meestal in het weekeinde want ik werk 4 dagen en dan kom ik echt niet aan de was toe, ja af en toe 1 als het echt moet.

groetjes chimene

Hoihoi,

Hier was ik 1 keer in de 2 weken een roze was met de kleren van Marissa. Dan 1 keer in de week een witte was met haar witte kleren, handdoeken ondergoed, beddengoed en dat soort dingen. En dan 1 keer in de week een was met onze eigen kleren.  Papa wast zelf 1 keer in de week zijn werkkleren. Ik moet wel zeggen dat Marissa errug veel kleren heeft en ik voor haar dus echt niet zo vaak hoef te wassen. Ik denk dat we zeker 3 tot 4 weken vooruit kunnen voor haar zonder te wassen.

groetjes Linda

ik denk dat ik ongeveer 5 x was in de week,anouk haar kleren.1x een wasje handdoeken enz,en dan mijn kleding en dan in het weekend nog 2 wasjes.
anouk en ik zijn door de week maar met zn 2en en mn vriend is alleen weekends thuis dus die komt dan met zn was.
gr petra

Ik lees dat een paar apart de kleren van de kleintjes wassen. Mag ik vragen wrm?? Vinden jullie dat makkelijker??

Ik was ongeveer  5x in de week. Maar niet op bepaalde dagen... Ben toch heel de dag thuis, dus doe het wanneer het mij uitkomt.
Wij zijn allebei knoeiers, en Dylano kan er soms ook van van, haha!
De shirtjes hang ik gelijk op op een hanger, of doe ze bij de rest van de was in de droger, en haal het er gelijk uit als de droger klaar is. Dan hoef ik niet te strijken, erg hé?!
Maar het gebeurd weleend dat een wasje net te lang in de droger heeft gezeten, en moet ik dus wel strijken, bah!

Liefs Debby.

Hoi,

Ik draai in principe 5 wasjes per week:
- witte was op 95 graden
- rode/rose/oranje was op  (hier zitten veel handdoeken bij)
- licht bont  
- donker bont
- spijkerwas de ene week en beddengoed de andere week.
Wij zijn met z'n vieren hier in huis. Ik doe de bedjes van de kids iedere week, maar ons bed 1 keer in de twee weken.
Handdoeken gaan twee dagen mee. Je droogt je ermee af als je onder de douche vandaan komt. Je bent dan schoon, dus als je de handdoek te drogen hangt, dan kan hij de volgende dag nog prima.
Ik heb een 7 kg wasmachine en een droger. Ideaal!
Als er nu nog iets uitgevonden zou worden voor de strijk!!!!!!!!!

Groetjes, Karin  

Terug
Bovenaan