hoevaak draait de wasmachine?

@mamatorist:

zo'n stekkerdoos heb ik al eens gehad, maar het nadeel daarvan was dat als de wasmachine ging verwarmen, de droger uitging en nooit niet meer aan.... :(
bleef ik 10x extra heen en weer lopen terwijl ik dat dus wilde verminderen.

heb m diezelfde dag nog teruggebracht naar de winkel!

Ik heb eigenlijk maar 1 antwoord:

TE VAAK!!!!!!!!!!!!!

hahahahaha

Maar ik ben wel een echte wasmuts hoor! Heb niet vaak 2x hetzelfde aan.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi Rina,

Hier geen tip om minder was te krijgen (ik was er ook lekker op los), maar wel een goede reclame tip:

Deze week bij Nettorama supermarkt: Als je 2 flacons Ariel koopt krijgt je 40% korting op beide flacons. Dat is dus bijna ééntje gratis!

Groetjes Linda

hier heel verschillend, geen vast ritme in elk geval. Hangt er maar net van af wat er vies is. Sinds dat Alice er is was ik wel veel meer heb ik het idee.
Ben ook duidelijk niet zo schoon als dat anderen zijn lees ik wel..... beddegoed echt niet 1 keer in de week....... of 2 week...   Wat rompers betreft heeft Alice ze geregeld 2 dagen aan evenals haar overige kleren. Nu heeft ze een droge huid en gaat ze maar 1 keer in de 2 dagen in bad, de andere dag gaan dus niet alle kleren helemaal uit.
Misschien moet ik toch eens wat netter worden... Hoop niet dat iedereen nu denkt dat het hier een bende is want valt heel erg mee!
Heb wel een hele grote wasmachine (duidelijk Canadees ) en wasmachines hier kunnen heel snel! het langste programma is zo'n 30 minuten en het wordt echt wel schoon! Heb geen droger,h eb hier een verwarmingshok waar we een waslijn hebben opgehangen en daar is het ook in een halve dag droog. In de zomer hang ik het meeste buiten op.

Oh ja, nog iets, denk eigenlijk dat het in NL niet verkrijgbaar is maar weet het niet, ik gebruik wasmiddel dat speciaal voor koud water is. Gebruik dus eigenlijk helemaal geen warm water meer voor het wassen en dat scheelt een hele hoop gas, kun je echt zien aan de gasrekening.

Groetjes

Ik denk dat ik gemiddeld zon 1 was per dag draai. Ik sorteer op bont, donker en wit.

Ik was eigenlijk alleen maar in het weekeind. Hooguit door de week ene extra wasje als mijn oudste eens nat is geweest in bed of ik kleding echt aan wil die in de wasmand ligt.

1x bond 60 graden (handdoeken, ondergoed, werkshirt man)
1x wit 40 of 60 graden (de ene week 60 de nadere week 40)
1x gekleurd 40 graden
1x per 2 weken spijkerbroeken (blijven het mooiste als je ze was met zout)
1 x per 2 weken donker (blauw en zwart)

Beddengoed 1x per 2 weken (kinderbedden iedere week, wassen en meteen weer op bed leggen, scheelt een strijkbeurt)

Ik droog zo veel mogelijk buiten, maar als het regent zoals nu dan gaat gewoon bijna alles in de droger.
Opvouwen en strijken (het meeste wordt meteen opgevouwen, alleen wat echt gestreken moet wroden strijk ik) doe ik wanneer het me uitkomt, als de strijk blijft staan doet mijn moeder het op de dag dat ze hier oppast.

Kleding die nog schoon is kan echt nog wel een dag gedragen worden, dus ook bij de kinderen gaat echt niet alles iedere dag in de was (broeken kunnen makkelijk 2 dagen mee)

Veel succes met de was allemaal.

gr Saskia

Terug
Bovenaan