Hoevaak getest?

A

Anoniem

Guest
Mijn mond valt dus gewoon open hier. Ik lees bij Marieke dat ze 4 keer heeft getest, bij Lonneke 7!!! x getest. Toen ik bezig was hadden we 1 test gedaan, en toen was het meteen klaar als een klontje. Die dingen zijn zo betrouwbaar.

Maar goed, hoevaak hebben jullie allemaal getest voor je het geloofde?

Hoi hoi,

wij hebben helemaal geen test gedaan, ik ging naar t ziekenhuis omdat mijn menstruatie al bijna een half jaar uitgebleven was (ik was gestopt met de pil in aug. en wilde graag een spiraaltje laten plaatsen, daar voor moet je dus eerst zelf ongesteld worden, voordat dit kan.) Ze heeft mijn hormonen geprikt en toen bleek ik 8 weken zwanger te zijn!!!! Dit lag nog niet echt in de planning. Ik studeer nog en we zouden dit jaar gaan trouwen. Hmmmm, nou het was echt meer dan welkom! Ik studeer nog steeds en we zijn vorig jaar getrouwd. Het bevalt me prima zo jong moeder te zijn! Ik ben bijna 25.

Liefs Maaike (gelukkige mv Twan 8,5 mnd)

Ps, ik zou hooguit 2x een test doen voor de zekerheid.

Hoi,

Met Hjerre vorig jaar 2005, had ik 1 keer getest. Midden in de nacht. Eerder durfde ik niet.....omdat het streepje onwijs licht was ben ik direct op mijn mannetje gesprongen ( die heerlijk sliep) en duwde hem de test onder zijn neus met de woorden: ben ik nu zwanger of niet? Hij keek half versuft naar de test en zei: ' ja ik kan het.."   en sliep verder....hahahhaha. Om een paar tellen later klaarwakker te worden.. Twee dagen later op de echo bleek dat ik al 12 weken zwanger was!

Met dit kindje geloofde ik het niet helemaal. Ik haalde een test voor de zekerrheid, maar dacht dat ik niet zwanger was omdat ik bloedde. Ik was duidelijk zwanger! Ik stond versteld......geloofde het niet helemaal. Die eerste test had ik in de avond gedaan en ik dacht dat ochtendurine misschien beter zou zijn voor de test......weer zwanger! Twee testen dus....

Groetjes Hanneke

Bij Ilse heb ik 1 keer getest.

Het ging zo...
Manlief was terug van een week India (voor werk) en hij was zo ziek als een hond. Hij lag in bed en liep af en aan naar de wc. De ene keer kwam het er van boven uit en de andere keer weer van ondere.
Op een nacht wisselde we elkaar af met het af en aan gaan naar de wc. Ik was ook al overtijd en ik dacht toen ik zal vandaag een test gaan halen.
Ik dus de test halen en onderweg kwam ik mijn schoonzusje tegen (die 3 maanden zwanger was). Ik vertelde tegen haar dat ik een test gehaald had en ze zij dat ze dadelijk wel even langs kwam, want ze was toch wel heel benieuwd naar de uitslag en moest nog een boodschap doen in de super.
Even later stond ze bij me aan de deur.
Ik had de test nog niet gedaan, want ik wilde niet alleen de vreugde of  de teleurstelling  delen, manlief lag nog steeds ziek in bed.
Ik samen met mijn schoonzusje de test gedaan en jawel....
Ik vloog naar boven sprong op mijn man en hij kreunde wat... wat een enthousiasme.
Ik heb het maar met mijn schoonzusje verder gevierd (ze had gebak gehaald, dat was dus de boodschap die ze moest doen).

Mijn moeder was die dag ook jarig en ik heb het waarempel voor me kunnen houden alhoewel ze me een paar keer gevragen heeft wat die glimlacht te betekenen had....
Een paar weken later snapte ze de glimlach wel...

Jeetje wat een verhaal is het geworden.
Als je het niet helemaal gelezen hebt....is niet erg hoor.

Conclusie: hier dus 1 test

Jeske

Ik heb ook 1 keer getest, het was meteen superduidelijk. Na 15 seconden of zo zag ik het al: ZWANGER!

Haha,..

Wij hebben 2x gestest. Na de eerste test geloofde ik het al en was al helemaal van de kaart!! Mijn vriend kon zijn ogen niet geloven en ging als een gek naar de drogist om nóg een test te halen whaha..

Uiteraard was nummero duo ook positief. Toen kwamen bij meneer ook de tranen

Zucht,.. Wat was het toch een ongelooflijk mooi moment...

Esmé mv Kay

Ben nog vergeten te vermelden dat ik het helemaal alleen thuis gedaan heb. Ik voelde me al een aantal dagen vreemd.... maar mijn vriend zei steeds: ach ja hoor, jij voelt zeker dat je zwanger bent, en dat na 1 maand proberen...... ik geloof er niks van haha.
Dus dan maar even alleen testen toen mijn vriend een sportwedstrijd had.... ik meteen gebeld natuurlijk, stond meneer na 5 minuten voor de deur..... zo snel. Ik helemaal verbaasd.... nee, hij kwam niet vanwege het nieuws naar huis, er waren geen scheidsrechters aanwezig dus de wedstrijd ging niet door....
Zo nuchter als hij tijdens de zwangerschap was, zo niet-nuchter is hij nu. Ze zeggen vaak van vrouwen dat die zich te druk maken om hun kind maar bij ons is het net andersom haha.

Hihi, ik vroeg alleen om de aantallen en krijg er de hele verhalen bij. Maar wat leuk om te lezen!! Keep on going girls!

Mijn verhaaltje dan ook maar. Ik heb dit letterlijk gekopieerd uit mijn zwangerschapsdagboek, dus het is iets uitgebreider dan misschien gewenst. Sla het gerust over als je er geen zin in hebt...
Liefs Nelleke

In september zijn we gestopt met de pil. Die belslissing op zic was al heel spannend. Op internet kun je zoveel vinden ovr zwanger worden en vruchtbaarheid! Ik ben meteen ook gestopt met rauw vlees en vis eten en alcohol drinken. Een aantal vrienden en familie weten dat we een kindje willen, maar de meeste mensen niet. Dus er is een grote "smoezen-box" geopend over waarom ik geen glaasje wijn meedrink enzo. Het lukt aardig hoor, er zijn zoveel mensen die even geen trek hebben in flier-americain of wijn.
Aan het einde van de maand was het meteen al  spannend. Ik werd niet op tijd ongesteld. Op zich heel normaal want ik heb ongeveer 10 jaar de pil geslikt, dus voor dat mijn lichaam doorheeft dat ie het zelf moet gaan regelen  . . . .Maar goed, een cyclus van 36 dagen.
De tweede cyclus was 46 dagen. Ik voelde verder niets, en de test zei ook dat er niets aan de hand was, dus helaas.
De derder  cyclus werd ik wat rustiger. Na vier weken natuurlijk niet ongesteld, maar dat had me verbaasd als het wel zo was. Ik voelde me ook niet misselijk, geen pijnlijke borsten, en al die klachten die de meiden in de forums op internet al roepen voor ze ongesteld moeten worden. Ze hebben het allemaal, dus ze zullen  toch wel zwanger zijn dit keer?  
Ik had al die klachten niet, dus dat voorspelde niet veel goeds. Ongeveer op dag 35 van mijn cyclus kreeg ik krampen en een zeurend onderbuikgevoel. Ik zal nu wel snel ongesteld worden. Maar na een week krampjes nog steeds niet ongesteld.  
30 december konden we onze nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en hebben we toch maar een test gedaan. En ja hoor: twee streepjes. Een beetje een licht streepje, maar ook een licht streepje is een streepje volgens de test. We geloofden er niets van en durfden er ook niet blij van te worden.
Wat nu? Eerst maar eens de huisarts bellen. De assistente zei dat we er toch wel vanuit konden gaan dat ik zwanger ben.
Ruben moest naar z'n werk dus we zouden het in ieder geval vandaag stilhouden!
31  december 2005, oudejaarsdag. We hebben slabbetjes en een babyfotoboekje voor beide ouders gekocht. Beide ouders waren natuurlijk superblij! Vooral de moeders stonden te springen van blijdschap.

Terug
Bovenaan