hoeveel dagen na de bevalling weer op de been??

Hallo allemaal,ik ben zelf 9 dagen geleden bevallen van een super mooie,gezonde dochter.
Het was een snelle thuisbevalling(4,5 uur) en alles is me 100 % meegevallen.
Ik voel me dus ook hartstikke goed en barst van de energie.
Ik heb tot nu toe op bed gelegen en ben af en toe even naar beneden geweest om te eten maar ik heb het nu eigenlijk wel een beetje gehad binnen.
Iedereen zegt dat ik rustig aan moet doen en aan mezelf moet denken maar ik heb gewoon zin om weer dingen te gaan ondernemen.
Na hoeveel dagen waren jullie weer op de been??
Groetjes,

Volgens mij moet je gewoon doen wat je lichaam je ingeeft! Ik zou het echt geen   dagen in bed uithouden. Als je je goed voelt zou ik gewoon lekker een ommetje gaan maken het is per slot van rekening heerlijk lenteweer aan het worden! Van in bed blijven liggen word je namelijk zeker niet sterker, zwakker juist omdat je je spieren helemaal niet gebruikt. Ik zou het natuurlijk niet gaan overdrijven. Maar gewoon een beetje rondscharrelen in huis een klein wandelingtje maken dat is echt niet te veel geëist van jezelf.

groetjes,
Wietske

Ik had wat te veel bloed verloren bij de bevalling en ik voelde me de eerste dagen nog slap.
Na 4/5 dagen ben ik een paar uur beneden gaan zitten en als ik dan echt moe werd weer naar bed.
Na 7/8 dagen heb ik de eerste keer een rondje gelopen (buiten) met de baby.

Als je je goed voelt, waarom zou je dan niet naar buiten gaan. Als je rustig aandoet en niet te ver van huis gaat, kan er weinig gebeuren.

Hallo,

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Ik had een bevalling van 5 uur (vanaf de eerste wee) En barste van de energie. Ik heb 2 middagen 1 uurtje op bed gelegen.
De geboorte kaartjes heb ik 2 dagen na de bevalling in de buurt zelf rond gebracht.
Ben echt geen moment moe geweest........wat een luxe.
Ik heb gewoon na mijn lichaam geluisterd. En ik denk dat iedereen dat moet doen.

gr diana

Hallo,

Bij mijn eerste ben ik na 24 uur weeen uiteindelijk met een ks bevallen. Dit heeft er toen flink ingehakt. Na een week liep ik een klein blokje om het huis. Daarna ging ik wel meer doen, maar heb zeker wel een jaar last gehad van de wond en met het herstel.
Nu van de 2e ben ik binnen 5 uur bevallen helaas weer met een ks, maar na 3 dagen deed ik al de was. Ik doe harstikke veel na na 2 weken zei iedereen doe toch eens rustig aan, je doet of je al maanden geleden ben bevallen. Maar ik voel me goed, heb nergens last van. Mijn dochtertje is inmiddels 4 weken oud, ben al 11 kilo kwijt, pas me oude kleren weer...Ik voel me geweldig.
Dus luister goed naar je lichaam!!

Groetjes Mniek31 (maart forum)

Ik heb een prachtige zoon gekregen en alles bij elkaar heb ik 2,5 uur over de bevalling gedaan. Mijn kraamhulp heeft me 2x s'middags in bed gekregen en verder deed ik best wel veel. Levi is nu 2 weken en ik loop al een week buiten achter de wagen. Nu scheelt het misschien ook wel dat ik er alleen voor sta samen met mijn zoon van 12 dus ik moet wel de deur uit om de boodschappen te doen ect....

Liefs,
Nephele

Ik heb een drama bevalling gehad van 26 uur gevolgd door een spoedkeizersnede. Ondanks de buikwond was ik toch al met 3 dagen redelijk op de been en met 6 dagen voor het eerst weer naar buiten.
Je moet doen wat goed voelt, ik zelf werd gek van iedereen die achter me aanliep met dat ik het rustig aan moet doen.

groetjes Denise, trotse mama van Damian

Ik ben bevallen met een weeenstorm binnen 8,5 uuren had een sub-totaalruptuur: Bijna volledig uitgescheurd: ruim 10 hechtingen. Ik barstte van de energie na de bevalling. Logisch 8,5 uur is niet echt uitputtend: Die snelle bevalling van jou dus ook niet. Na een week stond ik weer te stofzuigen en dweilen. Wel rustig op mijn tempo maar ik wilde dat graag. Ik werd daar ook lekker moe van en kon beter slapen. Ik deed wat ik kon en waar ik zin in had. Niet kijken en luisteren naar anderen, maar kijk en luister naar jezelf: wat wil je en wat kan je??

Terug
Bovenaan