hoeveel dagen na de bevalling weer op de been??

Ik was de volgende dag na de keizersnee al wat aktiever. Ik ben zelf naar de douche gelopen in het ziekenhuis al was het in dezelfde kamer. Had het liefst nog naar de couveuseafd gelopen maar dat werd me afgeraden. Maar ben nu al inmiddels 2 weken thuis en heb nog niet echt gerust. Kan ik eigenlijk ook niet.

Toch wel veel verschil dus, ligt er ook aan hoe je bevallen bent denk ik.
Maar 2 weken na de bevalling een hele dag bruiloft? Zou dat kunnen? Heb 2 weken na mijn uitgerekende datum dus een bruiloft, en ze gaan ervan uit dat ik er gewoon bij ben.... Pffff. Ze hadden er geen rekening mee gehouden dat ik ook later kan bevallen...
Zouden jullie er toe in staat zijn om 2 weken na de bevalling een hele dag naar een bruiloft te gaan?

Allereerst, van harte gefeliciteerd! Fijn dat het zo goed gegaan is!

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is wanneer het juiste moment is. Anderhalf jaar geleden is mijn zoontje geboren middels een snelle thuisbevalling (5 uur). Voor de bevalling kon ik niets meer door bekkeninstabiliteit. Na de bevalling was dit gelijk over. Ik ben de derde dag weer naar beneden gegaan en direct na vetrek van de kraamhulp op de 8e dag ben ik naar buiten gegaan om voor het eerst met hem te wandelen. Dit ging allemaal goed. Maar een aantal weken later kwam mijn BI toch weer terug en kreeg ik een enorme terugval. Toch te snel op de been dus.
Deze keer (ben inmiddels 36 weken zwanger van de tweede) ga ik echt de kraamtijd in bed doorbrengen en ook daarna nog rustig aan doen.

Maar volg gewoon je eigen gevoel, dat is het best. Ik wilde heel graag "stoer" zijn en snel weer op de been, maar heb dat dus met veel pijn moeten bekopen.
Geniet lekker van je kindje!
Groetjes Cato

hi Wolkje,

een hele dag bruiloft 14 dagen na de geplande bevalling, lijkt me een zware dag. je kan misschien een deel van de dag meemaken (eten, kan je lekker zitten) maar voor t zelfde geld ben je thuis wel fit maar buiten in de drukte maar een half mens.
ik zou het maar lekker aan het moment laten liggen of je zin hebt en anders een mooie brief schrijven met veel lieve dingen en na 6 weken nog eens lekker gaan buurten bij het bruidspaar om de foto's te kijken.

succes Miep36 (37.4)

hallo

ik heb een hele snelle bevalling gahad van mijn zoontje kaya
had om twaalf uur een afspraak bij de gyn voor controle (mazzel dat me man een dagje vrij had) ik was nog niet binnen of mijn water brak en de gyn ging meteen even voelen had al 5 cm maar geen weeen ik moest wel in het ziekenhuis blijven dus naar de veloskamer toe (man snel naar huis tas halen) rond een uur of half twee had ik 6cm en toen kreeg ik een weeen storm en drie kwartier later lag kaya op mijn buik en om half zes was ik thuis met man en kaya en stond ik al gewoon weer de was te doen dag later ben ik de hond gaan uitlaten en twee dagen later was ik al aan de wandel met kaya (was midden imn de zomer) ik moet eerlijk zeggen alles is zo snel gegaan dat ik ook niet echt besefte wat er allemaal gebeurde en gebeurd was vind ik wel jammer
ik was dus eigelijk gelijk al op de been
heb ook geen terug valgehad of zo
het i9s heel snel gagaan me buurvrouw dacht dat ik boodschappen aan het doen was die schrok toen in de avond het huis versierd was

groetjes mariella en kaya

hoi, bijna een jaar geleden heb ik een dochter gekregen. ik heb bijna 36 uur weeën gehad.
in de kraamweek liepen we met de kleine al weer een rondje door het dorp.

Hoi wolkje

Een beetje late reactie en ik denk dat je ook al wel bevallen bent, maar ik vertel toch maar mijn verhaal.
Ik ben vorig jaar 3 juni bevallen en op 13 juni trouwde mijn zus.
En het ging allemaal prima met mij en met mijn dochter Linessa.
Linessa  heeft bijna de hele tijd geslapen ook tijdens het bowlen waar ze vlak bij stond.
En ik heb zelfs ook gebowld, je moet gewoon naar je eigen lichaam luisteren dan komt het wel goed.
Ik heb de hele dag gewoon meegemaakt en heb niet tussendoor geslapen, was ook helemaal niet moe.
Alsnog succes Joyce

hoi,

3 jaar geleden ben ik bevallen binnen 6 uur. Ik was eigenlijk na een uur al weer op de been...Het is dat ik 28 hechtingen had en dus heel veel pijn bij alles wat ik deed dus daarom heb ik maar een beetje geluierd de hele week. En iedereen zei dat ik rustig moest doen, dus dat heb ik dan maar gedaan.
Ach het is denk ik bij iedereen anders is. ik hoop dat het deze keer weer allemaal zo vlotjes verloopt.
groetjes
sandra mama van wesley 3, 12 weken zwanger

Terug
Bovenaan