hoeveel dagen na de bevalling weer op de been??

Tja, soms heb je geen keus......

Na een zware bevalleing hebben mijn zoontje en ik twee dagen in het ziekenhuis gelegen (ik had koorts gehad). daarna naar huis, twee heerijke dagen gehad. Toen moest mij zoontje met spoed naar het ziekenhuis ivm een hartslag van 300. Hij werd opgenomen op de High care (NICU). Dan is je kaamtijd dus gewoon voorbij en zit je als kraamvrouw zijnde op een ziekenhuiskrukje naast het bedje van je zoon. Gelukkig is alles goed gekomen met hem en is hij nu een gezond mannetje van 2 jaar.

Nu ben ik 36.3 weken zwanger van de tweede en hoop ik zo dat we wel een kraamtijd mogen krijgen. En hoe fit ik me ook voel ik laat me een week lekker verwennen en blijf lekker op bed! manlief komt er lekker bijliggen haha!
Ik verheug me daar echt op!

Waarom zou je zo snel weer :"normaal"willen doen? Het is zo uniek iemand je een week lang verwent! Maak daar lekker gebruik van!

Na de geboorte van de oudste heb ik echt goed gebruik gemaakt van de kraamweek. Ben lekker veel op bed gebleven, heb iedereen gewoon voor me laten lopen en dat vond ik ook best prettig hoor. Na een dag of 5 zijn we even (met z'n 3-en) naar de winkel gelopen, maar dat was 5 minuutjes lopen.

Bij de tweede was ik sneller uit bed, ook omdat de jongste natuurlijk ook gewoon aandacht vroeg, maar lag ik toch nog wel 2 keer per dag op bed om een uurtje of 2 te rusten.

Van de derde ben ik in het ziekenhuis bevallen en omdat ons zoontje vrij groot was (9,5 pond) moest hij eerste een paar keer bloedprikken voor zijn suiker. 's avonds om half negen moest dat voor de laatste keer en daarna zijn we lekker naar huis gegaan. Ze hadden liever gehad dat ik zou blijven maar daar moest ik zelf echt niet aan denken. Dus om 21.00 waren we thuis. We hadden in het ziekenhuis alvast de kraamzorg gebeld zodat ze op de hoogte zouden zijn en daar zeiden ze verontschuldigend dat er dan pas de volgende ochtend een kraamverzorgster zou kunnen komen. Ja, lijkt me logisch, ik had ook totaal geen behoefte aan een kraamverzorgster op dat moment. Thuis heb ik samen met mijn man nog koffie ingeschonken voor mijn schoonouders, die kwamen natuurlijk gelijk langs, en beschuit met muisjes gesmeerd voor iedereen. Mijn moeder was er toen ook, die had op de kids gepast terwijl wij in het ziekenhuis waren.

De volgende ochtend stond ik in een makkelijke broek en trui brood voor de kinderen te smeren toen de kraam kwam. Zij vroeg aan mijn man waar de kraamvrouw was en toen ik mezelf als zodanig bekend maakte stond ze echt raar te kijken. Hahaha....

Die week ben ik iedere middag nog wel een uurtje gaan rusten maar verder niet hoor. Vond het veel te gezellig beneden

een uur na de bevalling!

ben in het kraamhotel bevallen.

moest daarna eigenlijk in een rolstoel, en dan zou ik naar mn kamer worden gebracht.

ja daaag ik loop wel!

dus ik lopend naar mn kamer.

daar moest ik in bed gaan liggen.

had ik helemaal geen zin in.

heb de halve nacht gestaan, naast het wiegje van mn dochter.

nou, eindelijk moe, dus ik even geslapen.

om 7. 00 uur kwam de zuster mn dochter wassen, schone luier aan en aankleden.

nou, dat kon ik zelf ook wel vond ik.

dus hup, mn bedje uit en mn dochter gewassen enz.

heb ook wel lekker genoten hoor, van de service van t kraamhotel, maar wil gewoon niet afhankelijk zijn van mensen, als ik het zelf ook kan.

groetjes, do

Oh maar dat heb ik ook hoor Do!
Een uurtje na de bevalling van mijn derde zei de verpleegkundige dat ze me even wilde wassen op bed. Ja niet dus, ik wilde gewoon even lekker zelf douchen! Heb moeten praten als brugman maar goed, anderhalf uur na de bevalling stond ik wel lekker te douchen.

Ons eerstkindje is geboren met een geplande keizersnee.
De dag van de geboorte (15e) mocht ik absoluut niet uit bed, had ook geen kracht in de benen vanwege de ruggeprik. De volgende ochtend, ben ik eerst een keer  met begeleiding naar het toilet geweest. Ging allemaal langzaam, maar wel goed.   Wat me achteraf het meest is bijgebleven wat lastig was de eerste dagen, was omdraaien in bed en uit bed komen.
Met douchen is er  een verpleegster  in de buurt gebleven, die uiteindelijk alleen heeft geholpen met de voeten afdrogen. Het ging snel beter allemaal.
De 19e mochten we naar huis, 's morgens heb ik ons dochtertje zelf gebadderd, maar tijdens het afdrogen brak me het zweet uit. Toen nam de verpleegster het over.
Ze liet een gaasje op de grond vallen en stond met open mond te kijken toen ik dat opraapte. Al met al heb ik dus geen klagen gehad van de keizersnee.
Thuis werd ik door de kraamverzorgster naar bed gejaagd 's middags, maar dat heb ik meteen afgeschaft toen ze weg was. Omdat ik borstvoeding gaf, lag ik wel een paar keer per dag een klein half uurtje op bed, omdat ik dat gewoon een prettige houding vond.

ik was de volgende dag weer helemaal op de been. Door de pijnbestrijding tijdens de bevalling hadik zoveel energie over dat het allemaal weer vlot gng gelukkig. Moet ook zeggen dat ik verplicht moest rusten van de kraamhulp. Had voor mij niet gehoeven, heb die uren ook niet geslapen. Lekker tv liggen kijken en kaartjes in enveloppen gedaan. Hoop dat het bij een eventuele tweede net zo gaat :)

Hoi lady's

Ik was met moeite 3 dagen in bed gebleven,voelde me super.
Ben de 4de dag ook lekker gaan wandelen met onze kleine meid,was echt super!
Je moet denk ik naar je eigen lichaam luisteren.

Hallo!
Ik ben op 22 mei bevallen, mijn kindje is met de pomp gehaald en dat ging niet van harte.
Ik ben niet uitgescheurd of ingeknipt.
Mick woog 4410 gram en was 56 cm.

Ik heb zeker een week erg rustig aan gedaan.
Ik had nog erg last van mijn lies en heup, nog steeds eigenlijk.
Maar ik was wel snel uit bed en lekker in de woonkamer.
De eerste week ging het allemaal erg goed en rustig met Mick en de kraamzorg er zo bij. Na een week ben ik naar buiten gegaan en wandelen kostte me veel kracht.
De weken daarna kreeg ik pas echt een klap.
Maar waarschijnlijk had ik een ijzertekort, ik slik nu een supplement en dat scheelt enorm.

Ik had het meest last van de schade aan mijn onderlichaam, heb echt wel een poos niet fatsoenlijk kunnen draaien in bed.

Maar een vriendin van me zag ik in de stad en die liep met haar kindje van vier dagen in een drager rond alsof ze er al weken was. Heerlijk!

Natalie

Terug
Bovenaan