hoeveel dagen na de bevalling weer op de been??

Hallo,

Ik ben 1e paasdag bevallen van een dochter. De bevalling duurde 24 uur maar was met 4 dagen al weer kleine klusjes in huis aan het doen (was, vaatwasser etc.). Na een dag of 7 liepen we lekker buiten. Eerst kleine stukjes, later wat langer.

Wel heb ik gemerkt dat het belangrijk is om ook na de kraamweek je rust te nemen. Lekker even gaan liggen ookal ben je niet echt moe. Ik werd na 3 weken  nogal duizelig en dit werd toegeschreven aan alle drukte. Mijn HB en bloeddruk waren namelijk prima in orde. Toen ik wat rustiger aan deed ging het ook stukken beter. Nu is mijn dochter 8 weken oud en voel me op incidentele duizeligheid weer helemaal de oude.

Groetjes,
Ingeborg

10 mei om 5 uur in de ochtend braken me vliezen en 8 uur in het ziekenhuis en half 9 was me zoon geboren.   ( en dat voor de eerste)

1 week na me bevalling was ik weer op de been maar dat was omdat ik moest uitrusten van de kraamverzorgster. anders was het misschien wel sneller

gr. miranda

Hoi

ik ben ik oktober 2004 bevallen in twee en een half uur van neen prachtige zoon.
Van mijn kraamverzorgster moest ik elke middag naar bed toe en dat is dus niks voor mij. Na twee dagen heb ik dan ook gezegd dat ik s'middags niet naar bed ging
Zes dagen na de bevalling ben ik met ons viertjes de oudste naar de peuterspeelzaal wezen brengen en iedereen verbaasde zich erover dat ik nu alweer op de been was. En er werd me ook verteld dat ik nog wel een terugval zou krijgen, nou die moet ik nog steeds krijgen dan want die heb ik nog niet gehad

Hoi dames,
Hoe zit het eigenlijk met al het bezoek na de bevalling? (Schoon)ouders hebben aangegeven bijna meteen op de stoep te willen staan en met alles vanaf dag 1 te willen helpen. Hartstikke lief natuurlijk en wil ze niet teveel afwijzen, maar heb ook geen zin in teveel visite. Hoevaak kwamen wie bij jullie de eerste dagen langs?

Hoi Pauline,

Bekend verhaal. Mijn moeder stond erop dat ik haar zou bellen als we naar het ziekenhuis gaan. Nou mooi niet, dan zit zij straks eerder in het ziekenhuis dan ik. Hoe lief ze ook is, ik wil haar er niet bij hebben. Ik heb haar vriendelijk maar toch duidelijk uitgelegd dat zij en mijn schoonouders de eersten zijn die het horen. Daarna zullen we de rest van de familie inlichten en wat goede vrienden. Gelukkig wonen de meesten niet heel erg dichtbij dus ik ben niet zo bang dat men meteen de deur plat loopt. Toch ga ik wel een schifting maken in de geboortekaartjes. Wij zullen niet alles tegelijk versturen. Hiermee proberen we ook een aantal mensen de eerste dagen te weren.

Ook ik moet nog 2 weken en het is ons eerste kindje, dus het is allemaal spannend!

groetjes (ook) Pauline
38 weken 1 dag

Goed idee van de geboortekaartjes. Ben een beetje bang voor de hype rondom de kleine. Is aan beide kanten het eerste kleinkind en iedereen staat te springen om maar snel langs te  komen. Daarnaast sprake van "concurrentie" tussen schoonmoeder en "stiefmoeder" die er duidelijk alletwee voor mij willen zijn, wat natuurlijk erg lief is, maar niet echt gewenst. Laat mij maar gewoon.
Mijn man ziet volgens mij het  probleem niet echt. Dan blijf ik toch gewoon in bed liggen terwijl  hij gastheer speelt?  Hij wilde eerst al zo snel mogelijk een kraamfeest (binnen een week!).
We merken het allemaal wel!

Veel sterkte/succes/genieten allemaal!

Groetjes

Hoi,

Wij hebben idd ook bewust gewacht met het versturen van de kaartjes. Zo hebben we de eerste week lekker rustig kunnen genieten! Onze zoon is op donderdagavond geboren en we hebben maandag pas de kaartjes gepost!

Groetjes, Jonna

Terug
Bovenaan