hoeveel dagen na de bevalling weer op de been??

Ik heb eerst twee dagen in het ziekenhuis gelegen.
Achteraf maar goed ook, want toen rustte ik tenminste uit.
Daarna moest ik tot wel drie keer per dag op en neer naar en van het ziekenhuis om mijn zoontje bloed te laten prikken.
Een rustige kraamtijd? Zeker weten van niet.
Ik ben dus echt "jaloers" op dames die 9 dagen in bed hebben kunnen liggen!
Barst je van de energie ? Ga die dan gebruiken zou ik zeggen!

Op 25 maart ben ik bevallen van een geweldige dochter, de bevalling was echt een ramp net als de zwangerschap steeds weer ziekenhuis in en uit maar dat ben je snel vergeten als je zo'n kleintje op je buik ziet liggen.
Ik was tijdens mijn zwangerschap echt heel beroerd en ben dan ook 10 weken voor mijn verlof de ziektewet in gegaan.
Toen ik eenmaal bevallen was heb ik 1 nachtje in het ziekenhuis geslapen en zondag 26 maart mocht ik in de middag al naar huis.
Zondag voelde ik me eigenlijk al een stuk beter en op woensdag ging ik al naar buiten met mijn dochter heerlijk aan de wandel.
Het ging bij mij echt allemal heel vlot.
Nu ben ik 24 weken zwanger van de 2e en ben ik erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.
Tot nu toe is de zwangerschap echt heel anders heb niet veel pijn alleen ligt het kindje in de breedte en mijn placenta sluit de baarmoedermond af dus het is afwachten wat de toekomst brengt.
Met 32 weken krijg ik een extra echo om te zien of er verandering opgetreden is anders moet ik helaas met een keizersnee bevallen daar zie ik nog wel tegenop.

Ik bekijk het verder wel positief het kan altijd veranderen en daar hoop ik nu op.        

hallo
ik heb een supersnelle bevalling gehad van maar (alles intotaal) 3 kwartier,
het was mijn eerste bevalling.
en ik heb eigelijk helemaal niet in bed gelegen ben meteen bij het bezoek gaan zitten.
ben na 4 dagen al buiten gaan wandelen en de kraamhulp die ging mee.
ben nu net zwanger van de 2de en ik hoop eigelijk dat die bevalling ook zo snel en goed gaat
groetjes kim

Ik ben in het ziekenhuis bevallen in 4,5 uur om 4.30 is jill geboren en na de bevalling was ik het liefst weer gewoon opgestaan en verder gegaan maar van verplegend personeel moest ik in ieder geval 1 dag rust nemen.Toen ik thuis was ben ik niet meer naar bed gegaan ik heb niet het gevoel gehad dat ik rust moest nemen. Had wel een erg gemakkelijke bevalling!

Hoi, ik ben 2,5 week geleden bevallen van een lief meisje, en had een duidelijk meningsverschil met mijn kraamverzorgster.Ze was aardig, de sfeer was prima, dus gelukkig bleef het hierbij, maar ze was van een generatie terug, was duidelijk, en vond dat ik minstens 1 week plat in bed moest blijven en de slaapkamer niet uit moest komen...Maar ja, na 2 dagen had ik dat wel gehad en liep ik weer rond in   m'n huis.Ben 28, heb nu 3 kindjes, en had een korte en makkelijk bevalling, geen kleerscheuren en dus ook geen  hechtingen...na 5 dagen ben ik heel voorzichtig weer naar buiten gegaan, precies 500 meter naar een speeltuintje met kids en manlief, daar in 't zonnetje gezeten op een bankje  en na een half uurtje weer terug.Nou, kraamhulp was er niet over te spreken...
Wat ik wil zeggen, ik denk dat het echt per vrouw verschilt.Kijk hoe je je voelt, niets forceren en gewoon goed luisteren naar je eigen lichaam.Ik doe alles rustig aan, maaar een week plat liggen...nee dat hoefde bij mij echt niet...(Alleen leg dat anderen maar eens uit!)
Groet Roos, mama van Lenthe(19 dagen)

Hoi Hoi,

Het ligt ook een beetje aan je bevalling denk ik, mijn bevalling werdt ik geleid na 2 nachten ween zonder resultaat.. na een ruggeprik, 1,5 uur persen, knip en vacuum is onze zoon joppe geboren (nu 2 jaar geleden) Ik heb echt een week op bed gelegen, af en toe naar de wc gegaan maar kon niet normaal zitten.. had flink wat hechtingen en 3 dagen katheder gehad en ben pas na  1 wkn   beneden een beetje vermaken.. maar lopen kon ik (naar de supermarkt om de hoek) pas na 2 wkn en dan was ik echt gesloopt..

Dus luister naar je lijf, als jij energie hebt, moet je het gewoon gebruiken, maar pak ook je rust..

gr diana

ps hoop dat mijn 2 bevalling over 2 maanden wat sneller verloopt hahaha

precies 1 week na mijn bevalling ben ik mijn dochter weer naar de peuterspeelzaal gaan brengen. Ik heb toen ook gelijk mijn rondje dorp gedaan. even daar heen en o,ja daar nog even heen. Dat had ik beter kunnen laten. Het ergste vond ik wel dat toen ik bij de bakker stond er iemand tegen mij zei: "Ben je nou nog niet bevallen"?
Nu kan ik er wel om lachen maar op dat moment kon ik wel door de grond zakken. Waarschijnlijk zij ook. Hoop ik dan maar.
maar wanneer op de been gaan is eigenlijk toch een eigen gevoel denk ik. maar je moet zeker niet te hard van stapel lopen.
succes

Vooral vrouwen met bekkenklachten voor de bevalling, wordt tegenwoordig geadviseerd om de eerste dagen  zoveel mogelijk  etagerust te nemen en bij voorkeur te laten controleren door je behandelaar of alles recht staat. Te snel weer van alles doen is heel verleidelijk, omdat je je vaak fitter en mobieler voelt als voor de bevalling. Wel kun je hierdoor onbewust de boel forceren, wat kan leiden tot meer klachten bij een volgende zwangerschap.

En er is ook niks mee om je lekker eens te laten verwennen door de kraamverzorgster en te genieten van alles zonder dat je wat hoeft!

Terug
Bovenaan