hoeveel dagen na de bevalling weer op de been??

Ik heb het na mijn bevalling heel rustig aan gedaan. Tijdens de kraamtijd heb ik veel in bed gelegen, was maar paar uurtjes per dag 'op' en dan zat ik even op de bank of aan de keukentafel. De rest liet ik allemaal over aan mijn man en de kraamhulp.
Ik vond het heerlijk. Ik had totaal niet de behoefte om 'van alles te ondernemen' en van alles te gaan doen, want ik had eindelijk mijn kindje en eigenlijk wilde ik het liefst de hele dag naar dat kleine mannetje kijken en hem lekker tegen me aan hebben. De wereld stond voor mij gewoon even helemaal stil. Die eerste weken zijn zo bijzonder, je baby is nog zo klein, ik wilde al die momenten in mij opnemen en dat heb ik ook gedaan. We gingen geloof ik pas met 2 weken een klein rondje naar buiten.

Als mijn tweede kindje wordt geboren zal het wel een beetje anders gaan, want dan loopt er immers al een kindje van 1 jaar en 9 maanden rond die ook veel aandacht nodig heeft. Daarom ga ik weer echt genieten van de dagen dat de kraamhulp er is, dan doe ik dus echt niets anders dan rusten en genieten van mijn kids. Als zij weg is, moet ik wel weer op de been zijn, Ga uiteraard wel proberen dat zijn papa die tweede week vrij is, zodat ik ook dan veel tijd heb om uit te rusten.

hoi
ik heb 2 keer een hele zware bevalling gehad
bij mijn eerste 28 uur en een kraamvrouw infectie
was ik na 5 dagen weer zover dat ik even naar de winkel kon
en bij de tweede 5 uur maar een reusje 60 cm en 5 kilo was ik een dag later al weer de dagelijkse dingen aan het doen en mijn kraamhulp werd gek van me

dus ik denk echt dat het per persoon verschilt en dat je goed naar je lichaam moet luisteren

hallo..

ik had een super bevalling van 5,5 uur.
na de bevalling heb ik  6 dagen elke middag een uurtje geslapen,
daarna heb ik geprobeert om elke middag ff te liggen omdat het slape niet meer lukte.
maar verveelde me,
en vanaf toen ben ik eigelijk weer de oude geworden.

Groetjesss

ja dat ligt eraan wat voor bevalling je hebt gehad, bloedingen. hechtingen e.d. als je zo'n makkelijke bevalling hebt gehad zoals je beschrijft ja waarom dat niet doen wat je lichaam je aangeeft (een stukje (STUKJE!!) wandelen, wat doen in het huis op je eigen tempo, gewoon lekker doen zou ik zeggen wel met mate natuurlijk en rekening houden met jezelf je kan beter uitgerust zijn de komende 3 maanden worden nog wel heavy genoeg haha

hallo mamasas

ik was binnen 3 dagen weer op de been ondanks dat ik heel naar was ingescheurd naar binnen toe ik ben zelfs geoppereerd maar jij moet gewoon doen wat jij voelt en vergeet niet je oefeningen om te voorkomen dat je je plas niet meer kunt ophouden (ben even vergeten hoe je dat noemt)
te doen verder moet je gewoon doen wat jij voelt maar ga wel even slapen als je je moe voelt ook is het aan te raden om de floradix nog wel even te gebruiken om te voorkomen dat je je duizelig gaat voelen
veel plezier met wandelen groetjes wendy

Ik ben 's-avonds om 17:00 bevallen en ben de volgende dag meteen opgestaan.
De kraamverzorgster riep steeds: doe het rustig aan, maar ik voelde me goed en had juist veel energie. Doe wat je lichaam aangeeft. Heb je rust nodig neem die dan en voel je je goed des te beter. Lekker met de kleine aan de wandel en genieten !

Dindag 13 maart 2007 is onze zoon geboren ( op dezelde dag dat mijn moeder 50 werd )in het ziekenhuis na een hele vlotte bevalling. Omdat mijn moeders verjaardag door de geboorte een beetje in het 100 liep die dag, ben ik de maandag erop met manlief in de auto gestapt om alsnog haar verjaardag te vieren. Op de terugweg nog even boodschappen gedaan..ahum dat was dus al na 6 dagen. K vergeet nooit meer de blik van een kennisje van m'n schoonouders...zaterdag een geboortekaartje en nu in de winkel haha.

ik heb 4 uur weeën gehad maar omdat mijn zoontje zn hartslag bijna uitviel werd hij met spoed gehaald met een keizersnee. daarna heb ik 1 dag op bed moeten liggen,maar verder heb ik gelopen. en met 5 dagen liep ik al met mn kraamverzorger bij het winkelcentrum. maar daar heb ik dan achteraf veel spijt van, ik heb nog ruim 6 maanden behoorlijk last gehad van de wond.

Terug
Bovenaan