hoeveel voedingen

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,

even een vraagje, op hoeveel voedingen zitten jullie kleintjes? Leonie zit op 7 voedingen en ja deze slechte moeder had zich van de week verslapen en de voeding van 1 uur gemist en die om 4 uur gegeven (toen ik wakker werd)  en daarna pas om 8.30 (het gewone ritme). De kleine meid sliep dan ook gewoon heerlijk door. Om 4 uur moest ik haar nog steeds wakker maken.... Nu is dus mijn idee is 7 voedingen niet te veel, ik moet haar ook steeds wakker maken voor de meeste voedingen en dan vooral voor de nachtvoedingen.
Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Ik ga het morgen ook nog op het CB vragen.

Groetjes Belle
mv Leonie 4 weken

Hoi Belle,

7 Voedingen is inderdaad wat veel voor een kindje van 4 weken. Waarom voed je haar niet gewoon op verzoek? Dat werkt naar mijn idee veel beter. Dan drinken ze ook hun flesje leeg.

Lynn is 4,5 week en krijgt 5 a 6 voedingen op een dag. Om 22.00 krijgt ze de laatste fles en dan komt ze rond 5.00/5.30 uur weer. Overdag maak ik haar alleen wakker als ze echt lang slaapt. Er zit maximaal 5 uur tussen de voedingen. Ze krijgt nu 150cc per keer.

Groetjes,
Nelly.

Hoi Moeders :) (wat klinkt dat goed he?!)

Ik gebruik voor tessa (vandaag alweer 7 weken oud)  de Nestle nan voeding, hypoallergeen. Ik twijfel wel eens om over te stappen naar iets wat goedkoper is, maar aan de andere kant ..... dit gaat goed en tessa huilt echt heeel weinig, dus zal weinig last hebben van krampjes, dus ook weer zonde om die gok te wagen vind ik ...
Ze krijgt 6 flesjes en heeft al een aardig ritme :) helaas slaapt ze de nacht nog niet helemaal door, maar tot 5 uur s ochtends vind ik ook al best lekker :).
Ze krijgt 6 flesjes van 150 water en 5 schepjes, dat is dus ongeveer 170cc. Dit gaat niet altijd op (volgens het pak moet ze 5 voedingen, dus dat is prima).

Groetjes,
Anne

hai hai, Navara voeden wij op verzoek. Ze krijgt namelijk nu 3/4 borstvoeding en 1/4 kunstvoeding. Hiermee zit ze dan op de 6 a 7 flesjes per dag. Een ritme zit er nog helemaal niet in. Wel komt ze 's-avonds sneller, en 's-nachts ongeveer om de 5 a 6 uur (2 keer achter elkaar), maar de klok erop zetten kan absoluut nog niet.
Het is volgens mij trouwens heel normaal dat ze nog 7 keer per dag komen met deze leeftijd hoor. Volgens de verpakking van de kunstvoeding niet, moet ze 5 flessen per dag.  Dat is puur voor het gemak van de ouder. Maar volgens de natuur mogen ze zelfs nog wel 10 tot 15 keer komen met 4 weken.
Dus voeden wij op verzoek, en geven gewoon wat minder per keer. Zo komt ze uiteindelijk vaak wel op ongeveer de hoeveelheid die ze volgens de verpakking van kv moet hebben. Ach, uiteindelijk is ieder kindje verschillend, en zou ik me niet zo'n druk maken om wat de fabrikant zegt dat normaal is. Als je kindje lekker alert is, en goed veel plasluiers heeft, goed groeit, is het toch goed. Gewoon je eigen instinct volgen (hebben wij moeders niet voor niks gekregen)

groetjes Peet

o ja, vergeet ik nog (hahaha, nog steeds last van overgebleven zwangerschapsdementie) Het minimum aantal keer is toch 5 keer per dag ???? Weet ik niet zeker hoor!! En het hangt ook samen met het gewicht van je kindje!!

Hallo allemaal,

Wat een luxe zeg om zo weinig er 's-nachts uit te moeten.
Sue is drie weken te vroeg gehaald en krijgt nu nog maar 90 ml voeding per keer. en dat dan om de drie uur en sinds twee nachten doet ze één nacht voeding na vier uur...
Vorige week zijn wij heel snel over moeten stappen naar Nutricia Pepti Junior omdat ze net als haar grote broer een allergie blijkt te hebben en daar heel veel last van had. Ze doet het hier wel veel beter op. Maar de arts en en concultatiebureau zeiden dat ze zelf wel aan zou geven als ze aan minder voedingen toe was. En dat is ze echt nog niet... Misschien heeft dit ook met de "vroeg"geboorte te maken en dus het feit dat ze nog zo klein was?? Ze is nu echt een groeisprint aan het maken, dus heeft het denk ik wel nodig...

Groetjes!

Hoi meiden

Onze kleine meis Senna zit op 5 a 6 voedingen per dag!
meestal nog 6 maar heel af en toe slaapt ze een nachtje door.
ze krijgt 150 cc nu en ze is 4 weken. (13-10-2008)
ze drinkt hem niet iedere keer leeg maar de meeste keren wel.
ze krijgt Friso Extra (hongerige baby)
net zoals onze andere 2 meiden een hongerig kindje.
maar nu we zijn overgestapt is ze enorm tevreden, geen krampjes en spuugt weinig vergeleken bij het begin.
het is een geknoei geweest met de voedingen eerst hebben we friso 1 en friso 1 extra samen gebruikt maar dat werkte niet, ze kreeg kramp enz.
toen ff eigenwijs tegen de wijkverpleegkundige ingegaan en helemaal over gegaan op friso extra! en ze doet het top nu!
ze sliep meteen 3 nachten door!
volgende week buro dus ben erg benieuwd!!

Liefs Jenny

Terug
Bovenaan