Hoeveel werken jullie? en hoe is de zorg verdeeld?

Zelf werk ik vier dagen. Lukas gaat drie dagen naar het KDV. Op woensdag ben ik lekker thuis met mijn mannetje.

Op vrijdag 'past' pappa twee keer per maand op. Een keer is voor mij en een keer gaat hij naar opa en oma.

En ik werk als beleidsmedewerker bij de overheid (saaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiii, ik ben ook op zoek naar iets anders).

Annemieke

Ik werk 60 % in de gehandicapten zorg, maar omdat ik daar ook slaapdiensten draai en weekenden werk hebben wij niet zoveel oppas nodig.
Jurgen is elke donderdag vrij en is er natuurlijk de weekenden dat ik moet werken.
Op woensdag past mijn moeder op als ik moet werken en als ik een andere dag moet werken dan past mijn schoonmoeder op.

Mijn man zegt altijd op donderdag moet ik oppassen, dan denk ik altijd hoezo oppassem het zijn je kinderen. Ik vindt dat altijd zo raar klinken.

Sandra mv nick en tess

Ik ben 3 dagen gaan werken en mijn man ook. Hij heeft alleen wisseldiensten, dus om het week-end werkt hij. Hij heeft wel 2 vaste 'thuis-dagen'.

Op maandag en dinsdag ben ik thuis, op woensdag gaat Kian naar mijn schoonmoeder, op donderdag en vrijdag is mijn man thuis.

Mijn man noemt het 'pappa-dagen'.

Liefs Phira

Hi dames,
EVEN OPLETTEN AUB, PAPA'S PASSEN NIET OP, DIE VERZORGEN!!!!!!!!!!!!! NET ALS MAMA'S!!!!! (klinkt inderdaad heel dom, papa past op)
Ok terug naar de vraagstelling, ik werk twee keer vier uur, en dat is meer dan genoeg.
Op die avonden is papa gezellig bij onze Lynn, en die zorgt dan voor haar.
Ik ben tegen kdv en oppas vind ik ook niks.
X

hihi, ja overdag vind ik 'oppassen' door één van de ouders ook raar klinken, maar moet eerlijk toegeven dat als één van ons een avond weg moet/wil dat we dan ook vragen: 'Schat, kun jij dan oppassen?'. Niet negatief bedoeld ofzo hoor (en ook niet alleen bij mijn man). Maar ja, zoiets sluipt erin denk ik. Denk ook niet dat je er te zwaar aan moet tillen, als er maar geen negatieve klank bijkomt. 'Het zijn de tonen die de muziek maken...'
Liefs Phira

hoi annemiek,

Ik werk 4 dagen in de week op een VMBO als docente verzorging en nederlands. Mijn man werkt fulltime als manager. De kids gaan 4 dagen naar het kdv en op vrijdag heb ik ze lekker thuis bij mij.
Heb er een dubbel gevoel bij. Wil heel graag werken maar merk dat ik het teveel vind worden. Ook nog ene huishouden en wil ook nog tijd voor mezelf!! Lastig !
Ik ga volgend schooljaar 1 dag minder werken om iets meer ademruimte te hebben.

groetjes, Misja, mama van Thijmen (3jr) en Marten ( 5 mnd)

Ik ben 2,5 dagen gaan werken. di en do is ze bij mijn ouders en op wo bij mijn schoonmoeder voor een halve dag.

Gaat heel goed. Verder ben ik blij dat ik niet zo veel dagen werk vind het ook wel leuker om thuis met mijn meisie te zijn.

groetjes Claudia en Maud-je

Terug
Bovenaan