Hoeveel werken jullie? en hoe is de zorg verdeeld?

nou, mijn man is het afschuwelijkste stereotiep wat je je maar kunt bedenken. Hij wil wel een dag per week vrijnemen om met Mirne te spelen maar "het lukt niet". Jaja, prioriteiten!

Ik werk 4 dagen per week en die dagen gaat ze naar het KDV. Daar vindt ze het echt heeeel leuk, veel andere baby's om naar te kijken, veel leuker dan thuis. Eigenlijk zit ik er over te twijfelen haar die 5e dag ook te laten gaan, ze is altijd zo blij en vrolijk als ik haar ophaal. Maar goed, geheel zelfzuchtig hou ik haar maandagen thuis omdat ik het zelf leuk vind om met haar te spelen hahaha.

Mijn man geeft haar wel de fles als ie d'r is en hij verschoont haar ook wel eens. Maar het meeste werk (flessen en kleertjes wassen heeft ie nog nooit gedaan...), ook in het huishouden, komt toch op mijn schouders. Gelukkig doe ik het met liefde :)

Barbara

Hoihoi,

Op het moment ben ik fulltime moeder.. Als me vriend thuis komt dan geeft hij de fles en neemt hem mee onder de douche was wel wennen in het begin werken en dan thuis nog   meteen fles geven en douchen. Ik vindt persoonlijk dat het kindje van ons twee is dus hij geeft ook maar veel aandacht heheh ik luiers verschonen aan de wasmachine mag die niet komen die is net nieuw en ik wil niet alweer een nieuwe
Maar als ik iets vraag dan doet hij het ook gewoon.
In het weekend slaap ik uit op zaterdag en hij op zondag !!!
Ik sta namelijk altijd een kwartier eerder dan hem om koffie te maken en ontbijt.

Groetjes,

Bianca

ik werkvia persoonsgebonden budget als pgb-ster.
ik werk om de zaterdag van 10.00 tot 15.00
en om de dinsdag avond van 19.30 tot 22.30 bij een meisje wat meervoudig gehandicapt is.
op deze dagen blijft iris thuis samen met haar papa.

en ik werk iedere donderdag van 18.00 tot 22.00 en dan neem ik iris mee en komt mijn man haar daar op halen als hij klaar is. soms werk ik ook van 15.15 tot 17.00   en dan gaat iris ook gewoon mee.

mijn man werkt van 8.00 tot 16.45
en soms draait hij soringsdienst dit is dan 2 weken achter elkaar. als de telefoon gaat moet hij naar de klant toe hij is elektromonteur

en ik begeleidster bij verstandelijk gehandicapte.

groetjes petra

Terug
Bovenaan