Hoeveel werken jullie? en hoe is de zorg verdeeld?

Op dit moment werk in gemiddeld ongeveer 23 uur per week. De ene week kan het 15 uur zijn de andere week 30 of zo. Mijn vriend werkt sinds kort alleennog maar de weekenden dus is hij door de week altijd thuis. Alleen als ik het weekend ookmoet werken en de diensten gelijk vallen moet ik oppas regelen. Dit  is dan mijn moeder of schoonmoeder.
Ook ging de kleine sinds kort naar het kd, maar dat zou eigenlijk niet meer nodig hoeven zijn. Maar ze vind het er geweldig en voor haar leeftijd "speelt "ze al echt met de andere kindjes, dus ze blijft gewoon een dagdeel per week gaan.

groetjes pally

Ik wilde graag 18 uur gaan werken (2 x 9 uur), maar daar was mijn werkgever het helemaaaaal niet mee eens. Na veel discussies tijdens mijn zwangerschap zijn we (een week voordat ik met verlof ging!) tot de volgende oplossing gekomen: 2 hele dagen van 9 uur, 1 ochtend van 4 uur en 1 ochtend van 5 uur, dus 27 uur verdeeld over 4 dagen.

Mijn voornaamste reden om 2 dagen te gaan werken was dat ik Isis niet meer dan twee dagen naar het kdv wilde brengen. Ik vind het kdv een superuitvinding (en wij hebben ook een héél leuk kdv waar Isis het heel leuk heeft),  maar ik vind wel dat de hoofdmoot van opvoeding bij ons moet liggen.

Nu gaat Isis de twee dagen dat ik de hele dag werk naar het kdv, op donderdagochtend heeft papa ouderschapsverlof en is ze dus lekker thuis, en ik werk op zaterdagochtend en dan is papa ook thuis. Toch nog mooi opgelost, dus!

Groetjes,
Myrna (mama van Isis sinds 05-09-2006)

Ik werk 3 dagen in de week, de woensdag donderdag en vrijdag. Ik begin vanaf deze week om 9.00 en dan tot 17.00. ivm wijzigingen van de dienstregeling van de ns kan ik nu 15 minuten eerder beginnen.
Ik breng altijd eerst kevan naar school toen, en delano gaat altijd met papa mee, die zet hem op woensdag af bij mijn schoonzusje en op donderdag en vrijdag bij mijn moeder.
Op woensdag zit kevan weer bij mijn ouders op het tennispark. Een heel geregel en gedoe. Heb aan gegeven op m'n werk om ouderschap verlof op te nemen voor de woensdag, maar dat was niet mogelijk. En daarom ben ik nu op zoek naar ander werk, iets voor twee dagen in de week maar dat valt niet mee zou ik zeggen!
groetjes kim

Ik werk helemaal niet. Ik ben 100% huismoeder en ik geniet er met volle teugen van. Vlak voor mijn zwangerschapsverlof is mijn baas failliet gegaan en zat ik zonder werk. Na de bevalling dacht ik wel weer een baan te gaan zoeken, maar heb besloten om lekker op mijn eigen manier van mijn kleine te genieten !

Ik ben gastouder....en ik ben elke dag zelf bij de kinderen en heb er  oppaskindje(s) bij.
Ik heb nog een tijd parttime gewerkt nadat alissa was geboren maar nu met Jari ben ik fulltime bij hun en vind het heerlijk en zou niet anders meer willen. Nessie mv Alissa en Jari

Hoi,
Ik werk gemiddeld 30 uur per week. Dat betekent de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen. Op dinsdag is mijn man altijd thuis. Zelf werkt hij dan nog 4x9. Op maandag en donderdag gaat Jasper naar het kdv, dinsdag lekker met papa dus, woensdag met mij en een keer per twee weken past mijn moeder op op de vrijdag en de andere vrijdag ben ik lekker thuis.
In het huishouden heb ik gelukkig een man die daar zijn steentje in bijdraagt. Op de dinsdag doet hij altijd beneden stoffen en stofzuigen en als het nodig is ook ff dweilen. Op de woensdag doe ik de bovenverdieping en de was strijken (die hij wel af en toe  laat draaien maar niet strijkt haha)  Degene die het eerst thuis is na zijn/haar werk kookt. Op zaterdag proberen we altijd met zijn drietjes de boodschappen te doen en als dat niet uitkomt met Jasper zijn slaaptijden dan gaan we om en om.

Al met al wel redelijk verdeeld vind ik!

Groetjes Jacqueline

o ja....hier ook evengoed nog de papauurtjes/dagen hoor!  
Als ik ga sporten dan brengt papa hun naar bed en verzorgt de laatste fles en vaak ga ik wel eens op zaterdag lekker shoppen met een vriendin of leuke dingen doen.
Ook ga ik zaterdagssmorgens met me dochter me die op dansles(workout) zit en dan hebben de mannen  het huis voor hun alleen.  Het mag ook wel eens dat de vaders even alleen met de kinderen heeft zonder dat ie een vrouw in de buurt heeft die toch weer alles afpakt of ermee bemoeit  (dan kijk ik alleen even naar me eigen he!)
Groetjes Nessie  mv Alissa en Jari

Ik werk 3 volle dagen. Het was de bedoeling dat mijn man 4 dagen ging werken, maar dat gaat niet lukken op zijn werk. Hij is wel ander werk aan het zoeken. Tot die tijd is het als volgt geregeld: op woensdag komen mijn schoonouders Tijs halen en weer thuis brengen, op donderdag komt mijn schoonmoeder hier in huis en op vrijdag gaat Tijs naar het KDV. Als mijn man dadelijk 1 dag minder werkt, blijft Tijs wel naar het KDV gaan. Hij vindt het daar super. Hij slaapt er ook gewoon goed. Ik vind het  goed dat Tijs al vroeg   met andere kinderen leert omgaan. Mijn moeder had altijd haar bedenkingen over het KDV, maar nu ze ziet, leest en hoort hoe het eraan toe gaat is ze er een voorstander van geworden. En Tijs is daar in zeer goede handen.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan